18 Reacties
MOD
8 maanden geleden
Ja ik vind de sprongetjes moeilijk te herkennen. Nu zie ik wel dat Finn plots minder drinkt, wel ja... nu gewone porties. Hij heeft 3 dagen heel veel gegeten, onrustig, weinig geslapen. Nu al 2 dagen terug gewoon gegeten en veel slapen. Ik merk ook wel op als er bezoek is geweest of wij gaan met hem ergens op bezoek, dat hij nadien onrustig is en zijn ritme verstoord is. Ik blijf liever nog onder ons drie en rustige dagen.
8 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Ja ik vind de sprongetjes moeilijk te herkennen. Nu zie ik wel dat Finn plo ...
He tweede sprongetje gaat hier ook samen zijn met de vaccinatie dus dan wordt het al helemaal lastig te herkennen (wel fijn dat het tegelijk is).
Qua bezoek is het hier heel verschillend. Bij de familie van mijn vriend huilt hij altijd heel veel terwijl hij bij mijn familie rustig is, echt heel vreemd 😂
8 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Ja ik vind de sprongetjes moeilijk te herkennen. Nu zie ik wel dat Finn plo ...
Die onrust na bezoek is hier ook zo herkenbaar. Ale als we zelf zijn weggeweest. Als het bezoek naar hier komt, valt dat nadien precies mee.
Ik merk laatste 2 dagen dat ze veel meer weent en moeilijker te troosten is. Ze is ook veel alerter als ze wakker is, kijkt heel fel rond. De ene keer drinkt ze haar papflesje leeg, andere keer laat ze er nog 30 ml in (wat ze voorheen nooit deed).
Daarom dat ik dacht dat ze aan haar sprongetje is begonnen? ☺️
8 maanden geleden
Hier de voorbije week 3 onrustige dagen gehad. Sprongetje of regeldagen, ik weet het niet. Op de derde dag heb ik het anders aangepakt ipv het te proberen oplossen en me te frustreren omdat ik alleen maar met de baby bezig wat: troosten, voeden, in slaap proberen krijgen. Op dag 3 heb ik me er aan over gegeven en zijn we de zetel amper uit geweest. Hij heeft om de 1à2u aan de borst gedronken. Best intensief maar als je op voorhand beslist dat je het zo gaat doen, is het makkelijker om de dag door te komen, vind ik! Dit weekend had ik het gevoel dat hij weer wat meer zichzelf was.
8 maanden geleden
Onze David wil ook alleen maar rondkijken. Hij kan zichzelf echt makkelijk 30-45 minuten vermaken in de wipstoel of de box. Zalig!! Hij is ook al bezig met zijn handjes, hoewel dit normaal pas na het volgende sprongetje zou zijn. Ohh en na een flesje raakt hij vaak mijn mond aan, echt te schattig.
8 maanden geleden
Ik gebruik de app van oei ik groei, maar start sprongetje is hier wel heel duidelijk te merken: veel huilen (ontroostbaar), minder prikkels kunnen verdragen, meer vraag naar voeding dus veel aanleggen,... Duur moeilijke periode is vaak afhankelijk van jouw baby maar de app geeft hier wel wat richting aan. Zo zijn er kortere en langere sprongen.
Het belangrijkste is om niet op "details" te beginnen letten want dan ga je alles toeschrijven aan een sprongetje en ligt de focus er mega hard op. Vooral proberen mee te gaan met jouw baby dus echt "go with the flow". Daarnaast vind ik het ook nog belangrijk om het volgende te zeggen: er gaan momenten zijn waarop je zelf super gefrustreerd bent omdat er geen einde aan lijkt te komen, omdat je geen idee meer hebt op welke manier je je baby kan troosten,... en dat is echt helemaal oké. Ik voelde mij hier altijd suuuper schuldig over maar het mag gezegd worden: die sprongetjes kunnen echt motherfuckers zijn en als mama (en papa) mag je daar echt wel eens dik op vloeken (op het sprongetje, niet op de baby natuurlijk).
8 maanden geleden
Ik gebruik de app van oei ik groei, maar start sprongetje is hier wel heel ...
Wij hebben hier allebei al wel een aparte keer gehad dat we echt even naar een andere ruimte moesten gaan om af te koelen 😅 of dat hij gewoon echt niet wilde stoppen met huilen of in slaap wilde vallen, en dat ik hem dan maar even neerlegde en de afwas ging doen, gewoon om even iets productiefst te kunnen doen 😂
De truc is hier om echt geen verwachtingen te hebben. Dus niet denken: 'straks als hij slaapt ga ik dit doen of dat doen'. Want zodra ik dingen ga verwachten dan komt er niks van en dan raak ik mega gefrustreerd.
8 maanden geleden
Reactie op TessahS
Wij hebben hier allebei al wel een aparte keer gehad dat we echt even naar ...
Ja logisch ook, naar een andere ruimte gaan is echt prima (is hier zeker ook al gebeurd) maar ik heb dus al verhalen gehoord van mensen die dan echt boos worden op hun kindje... Hier ook al een paar keer gewoon meegehuild 😅 Helpt natuurlijk niet voor ons mannetje maar dan is het er bij mij ook ineens uit haha. Er zijn ook al momenten geweest dat ik met een huilende baby op het toilet zit omdat ik hem dan niet in de box wil leggen. Op dat moment kan ik het precies niet aan om hem daar 'achter te laten'. Wel jaloers dat jij dat kan, gewoon neerleggen en even de afwas gaan doen ofzo. Ik krijg het echt niet over mijn hart maar zit dan echt in een tweestrijd vaak.
Geen verwachtingen hebben is inderdaad een super goeie tip! En proberen om niet te luisteren naar opmerkingen van anderen (want dat is hier echt vaak het geval).
8 maanden geleden
Ja logisch ook, naar een andere ruimte gaan is echt prima (is hier zeker oo ...
Ja, ik kan me dat eigenlijk wel voorstellen, dat je zo boos word. Zeker als je heel moe bent. Ik voel vooral onmacht en frustratie over dat het allemaal als tijdverspilling voelt. En ik voel me ook niet goed als ik hem even weg leg, maar ik weet gewoon dat het beter is dat ik dan weer met een nieuwe rust de tweede ronde aan kan 😂 en hhet lijkt vaak ook dat hij daarna wat rustiger is (of misschien is dat mijn perceptie omdat ik het beter kan handelen dan).
Ik heb overigens ook al eens 'godver waarom ga je niet slapen' in een mierzoete stem gezongen haha 😅
MOD
7 maanden geleden
Reactie op TessahS
Haha uiteindelijk klooien we allemaal maar wat aan in de hoop dat het werkt ...
Zo goed gezegd! 🤣 ik zat gisteren te stressen van ok wat moet ik nu met hem doen: mee brabbelen, zwart wit boekjes of nee tummy time... pf ik hen wel al het boek oei ik groei weetjes en mijlpalen