32 Reacties
7 maanden geleden
Haha ik vind het ook best wel saai om er de hele dag mee bezig te zijn 🙈 Gelukkig zit David graag in de wipper rond te kijken en hij vind het vooral leuk om stemmen te horen. Dus veel praten of zingen.
Speelgoed en de speelmat vindt hij echt nog niet interessant, dus tummy time is hier vooral tijdens het verschonen, als vliegtuigje op de arm of een beetje tegen zijn zin in de box. Ik heb zo'n spiegeltje opgehangen aan de rand, maar is tot nu toe ook niet echt een succes.
Muziekmobiel vindt hij wel leuk, en af en toe een boekje begint ook te komen. Ik heb van Usborne een stoffen boekje gekocht met veel kleuren en contrasten en deze vindt hij leuker dan de zwart wit boekjes.
Verder vindt hij het leuk om gedragen te worden en ook oefenen met zitten en staan vindt hij heel leuk. Ik denk dat het een actief mannetje gaat worden 😂
7 maanden geleden
Praten en zingen, muziekmobiel of speelgoedje met muziek, zwart-wit contrastboekje, mama die een toneeltje speelt met zijn knuffel 😅
7 maanden geleden
Reactie op TessahS
Haha ik vind het ook best wel saai om er de hele dag mee bezig te zijn 🙈 G ...
Het is voor de beentjes/gewrichtjes echt nog niet goed om er op te staan. Ik zou daar heel terughoudend mee zijn. Onlangs zag ik op de tijdlijn vd 24baby app deze foto voorbij komen en vond het gewoonweg schokkend, zo niet oke!! Heb ze gemaild, maar vind de foto nu dus nog steeds terug. Hoop dat andere ouders er niet toe worden aangezet om dit te gaan oefenen…
7 maanden geleden
Hier af en toe wel fan van de speelmat met figuurtjes boven zijn hoofd dus hier leg ik hem elke dag 1 of 2 x op. In zijn park kijkt hij ook al eens graag naar zijn mobiel. Boekje met patronen af en toe.
Verder is het gewoon veel praten, zingen, rondstappen,…
Tummy time probeer ik ook elke dag eens te doen, maar dat doet hij niet zo graag.
Ik heb ook af en toe schrik dat ik te weinig doe en leuke dingen mis om te doen dus lees hier graag mee om ideeën op te doen 😊
MOD
7 maanden geleden
Hier ligt hij ook op zijn buik, maar hij tilt zijn hoofd als sinds hij 3 weken oud is. Ik leg hem bij ons op de mat in zijn kamer met een speelboog of ik zet de zwart wit boekjes open rond hem. Daarnaast heb ik nu zo wat van die ringen en leg ik in zijn hand. Wat ik vooral met hem doe nu is brabbelen en rondlopen en vertellen over allerlei zaken. Hij is dol op zijn wipper, in de box liggen nope vindt hij niet leuk. Wij brabbelen vooral en muziek opleggen van de Vlaamse lion king😆. Wij maken ook wel zo geluidjes zoals oe en aah en dan zo miauw en hij doet die na. Hij kijkt vooral graag naar zaken.
MOD
7 maanden geleden
Reactie op TessahS
Ohh nee zo doe ik dat niet hoor!! Ik til hem en hij strekt graag zijn beent ...
Ja bij mij ligt finn op mijn beentjes en als ik zijn handen vastneem mits goed ondersteunen, komt hij al graag eens een beetje recht en begint dan: ooohhh en als ik hem neerleg, weent hij en moet ik het terug doen. Op zijn beentjes zetten, nee ook nooit
7 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Ja bij mij ligt finn op mijn beentjes en als ik zijn handen vastneem mits g ...
Ja ik heb hem vast met mn hand onder de billen dus goed ondersteund, en dan vindt hij het superleuk om al zijn beentjes te strekken naar de grond of als we dan 'springen'. Hij doet dat ook in bad, echt zo grappig 😂
7 maanden geleden
Hier kijkt ze veel mee naar wat ik doe, probeer gewoon te genieten van dat ze zo weinig vragen nog binnenkort moet je 100% van de wakkertijd met hun bezig zijn... Als je elk wakker moment een sociaal momentje hebt en een spelmoment (5 minuten op de buik,massage, liedjes zingen, zintuiglijke ervaring) is het goed ze
7 maanden geleden
Reactie op 123k
Het is voor de beentjes/gewrichtjes echt nog niet goed om er op te staan. I ...
Onze dochter doet niet liever dan op haar beentjes staan. Eerst hield ik ze goed vast zodat er geen gewicht op kwam, maar nu duwt ze zo hard dat ik gewoon voor evenwicht moet vasthouden… net in een sprongetje nu, is dit vaak de enige pose waar ze niet huilt
6 maanden geleden
Reactie op tsoys
Onze dochter doet niet liever dan op haar beentjes staan. Eerst hield ik ze ...
Wat ik ook wel doe: een beetje schuin in de zetel zitten en David tegen me aan laten leunen. Hij strekt dan ook zijn beentjes zodat hij 'staat', maar hij is dan wel ondersteund. Ook echt al zulke sterke beentjes 😲
6 maanden geleden
Reactie op NikkiMax
Nog iemand leuke nieuwe ideeën/tips voor speelgoed? Zoontje dit weekend 12w ...
De O-ball is hier de favoriet van het moment. Vaak ook onder mobiel liggen, op zijn buik in een spiegeltje kijken, wipper met speeltje of in de newbornset van de triptrap kijken wat wij doen in de keuken.
6 maanden geleden
Bij ons is deze speelboog wel een succes, we zetten dan zo’n contrastboekje in zijn zicht en muziekje aan de andere kant wat lichtgeeft en hij draait vaak van de ene kant naar de andere om te kijken. We leggen hem met de beentjes tegen de boog zodat als hij stampt de prulletjes van in de boog bewegen 😄
Tweede wat nog een groter succes is, is zo’n sterrenprojectie met verschillende kleuren op het plafond (heb deze van SHEIN voor 7euro)
Elke avond kleurtjes kijken😍