94 Reacties
6 maanden geleden
Hier lopen de voormiddagdutjes sinds een paar dagen ook moeilijker (de namiddagdutjes sowieso moeilijk 😅).
Voordien kon ik hem wakker in wiegje leggen en viel hij binnen de tien minuten in slaap. Nu is het weer in slaap voeden of op mij in slaap laten vallen en dan wegleggen.
Draagdoek gebruik ik niet graag in de voormiddag omdat dat het moment is dat ik me douche, tanden poetsen, wat opruimen enzo.
Ik *probeer* me er niet druk in de maken, het is wat het is, ik geef hem nu die nabijheid en hopelijk wil hij over een tijdje weer met minder hulp in slaap vallen...
6 maanden geleden
Hier ook een zoontje van 10 weken. Hij slaapt wel de nacht door in zijn co-sleeper zonder problemen, maar overdag kon hij niet slapen zonder dat hij op mij lag of in de draagdoek zat. Nu heb ik een boxje in zijn wieg gezet waar ik tijdens zijn dutjes baarmoedergeluiden afspeel (je kan die vinden in de baby+ app van Philips), en hij doet nu toch al dutjes van 40 minuten tot 1 uur terwijl hij in zijn wiegje ligt! Ik ben blij dat eindelijk mijn handen eens vrij heb!
6 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Ik vraag me toch af wat de manier is om mijn zoontje overdag langer te late ...
Hier is de enige optie voor langere dutjes de draagzak 😕
6 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Ik vraag me toch af wat de manier is om mijn zoontje overdag langer te late ...
Hier sliep ze tot een dikke week geleden ook veel langere blokken (2-3uur), maar nu ook telkens na 1 cyclus (45 min) wakker. 😬 Buiten gisteren, dag nadat ze vaccinaties had gekregen.
Ons dochtertje zit niet graag in een draagzak. 🙄
6 maanden geleden
Reactie op XAshX
Hier sliep ze tot een dikke week geleden ook veel langere blokken (2-3uur), ...
Hier ook van tzelfde… bij de nanny (die haar veel stimuleert tussen de slaapjes), nooit meer dan 45 min. Gisteren met mij alleen, terug 2 en 3 cycli na elkaar. Soms wordt ze na 1tje wel wakker maar al geeuwend, dan sus ik ze een beetje en slaapt ze terug
6 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Hoe pakken jullie het nu aan om je kindje in slaap te helpen voor een dutje ...
Ik heb de app Huckleberry (zoals iemand uit de groep hier adviseerde) geinstalleerd. Die geeft aan wanneer je babytje waarschijnlijk een volgende dutje zou doen. Ik moet zeggen dat dit eigenlijk heel goed klopt. We volgen dit en dan is ze ‘s avonds ook veel vrolijker (veel minder overprikkeld).
Een 10 minuutjes voor het geadviseerde tijdstip begint ze te geeuwen of in haar oogjes te wrijven. Ik wacht dan nog een paar minuutjes en doe haar naar boven naar haar bedje. Ik zet de white noise op (die van Numsy lijkt in de kamer beter te werken dan haar Moonie knuffel) en ga uit de kamer. Ze zeurt dan meestal nog wat, maar zolang het niet erger wordt, laat ik ze doen.
Als ze toch begint te brullen, ga ik eventjes naar haar toe en leg mijn hand op haar borstkas en sus ze zo wat. Als ze dan is gekalmeerd, ga ik rustig terug weg. Uit bedje halen en ze zo proberen te kalmeren door ze tegen mij aan te houden, werkt hier niet.. Ik doe dit zo, omdat ze in de crèche aangeven dat ze zelfstandig in slaap moeten vallen. 😬
6 maanden geleden
Reactie op XAshX
Ik heb de app Huckleberry (zoals iemand uit de groep hier adviseerde) geins ...
Ben hier sinds deze week ook begonnen met tutje en knuffeltje in haar bedje en Dan wrijf ik wat over haar hoofdje en valt ze in slaap zonder op te nemen wand bij ons de opvang rade dat ook aan om daar nu mee te beginnen
6 maanden geleden
Reactie op anoes90
Ben hier sinds deze week ook begonnen met tutje en knuffeltje in haar bedje ...
Superfijn! Hier is het al een probleem als we hem wakker neerleggen haha, dus we zijn er nog een verre stap van verwijderd. Maar gelukkig lukt het wel om hem genoeg te doen slapen.
6 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Wij proberen om haar in het park te leggen om te slapen. In de voormiddag lukt dat goed (als we de mobiel weghalen en alle knuffels uit het park). In de namiddag gaan de dutjes echt moeilijker. Dan werkt de wipper goed en de maxi cosi. Maar daar mag ze dan weer niet te lang in zitten 🤷♀️
MOD
6 maanden geleden
Reactie op Martsje
Wij proberen om haar in het park te leggen om te slapen. In de voormiddag l ...
Idem hier! Voormiddag ok, namiddag leg ik hem nu terug bij mij. Voor mij primeert dan slaap en het verplicht mij van ook te rusten. Ik heb niet het gevoel dat ik hem iets verkeerd aanleer, maar eerder dat hij door die eerste lichte slaap moet geraken. S nachts geen probleem: verversen, voeden, rechthoeken en hup slapen. Dit nu op 45 minuten
6 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Wandelen/wiegen tot hij moe wordt en dan wakker maar moe wegleggen. Soms valt hij dan zelf in slaap, soms duurt het me te lang en neem ik hem terug bij mij zodat hij bij mij in slaap kan vallen. Moet ook verwarrend zijn voor hem, ik ben mss niet consequent genoeg denk ik dan.. maar soms heb ik er de energie niet voor om vijf keer terug te gaan.
6 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Idem hier! Voormiddag ok, namiddag leg ik hem nu terug bij mij. Voor mij pr ...
Ja, in de namiddag of avond doen wij ook wel af en toe contactslaapjes. Ik vind die zelf stiekem heel zalig, maar dat gaat natuurlijk niet altijd hè.. ‘s nachts lukt bij ons ook goed, dat is al een gemak vind ik!