94 Reacties

7 maanden geleden

Hier lukt het ingebakerd in de cosleeper met verduisterende gordijnen!

7 maanden geleden

Bij mijn dochtertje is het nogal gelijkaardig en is vandaag 11 weken oud.. Overdag proberen we haar 1 dutje te laten doen in de co-sleeper met vooraf een slaapritueel (gordijnen dicht doen, witte ruis opzetten, pamper vervangen, slaapzak aan, flesje drinken en wanneer ze op het punt staat in slaap te vallen leggen we haar neer en sussen met haar tutje). Maar dat lukt zeker niet elke dag 🫠

7 maanden geleden

Buggy in wandelen en slaapt ze en in begin werd ze wakker maar nu sinds een week Kan ik ze oppakken en in haar bedje leggen En heb ook nog een beertje met slaapliedjes helpt hier ook wel voor ze te laten slapen. Wand mijne Zou ook de ganse dag willen wakker blijven als ge ze laat doen 🙈😊

7 maanden geleden

Hier helemaal hetzelfde, ons zoontje is 7 weken geworden. Ik volg voor tips! 🍀

7 maanden geleden

Hier is het exact hetzelfde, ook 8 weken. Hij blijft wel soms slapen als hij in slaap gewiegd wordt en dan in de zetel gaan liggen met hem op me. 's avonds gaat hij deels in de cosleeper maar zelf dat lukt niet altijd en dan ligt hij ook vaak op ons.

7 maanden geleden

Reactie op Bieke3001

Hier is het exact hetzelfde, ook 8 weken. Hij blijft wel soms slapen als hi ...
En heb je 's avonds een slaapritueel? Bij ons is het nog even knuffelen liedjes zingen/luistere. Dan even propere pamper ik leg hem in de cosleeper en geef vanuit mijn bed zijn flesje er staat dan nog een klein lampje aan met muziek. En hij valt na zijn flesje direct inslaap. Oke hij laat dan geen boertje maar hij slaapt wel😄. Eerst gaf ik nog een flesje bij mij in bed en dan viel hij inslaap en legde ik hem neer in de cosleeper met als gevolg dat hij terug wakker werd en moeilijk terug inslaap viel.

7 maanden geleden

Hier hetzelfde. Meisje is 8 weken en slaapt enkel op mij, langer dan kwartiertje.. bedje of appart word ze meteen weer wakker. Ik volg ook voor tips 🤭

7 maanden geleden

Reactie op Joycevdbx

En heb je 's avonds een slaapritueel? Bij ons is het nog even knuffelen lie ...
We hebben ook een ritueel met pamperwissel, pyjama en slaapzak. Plus het kleine lichtje hebben we ook maar ik geef borstvoeding dus moet hem wel uit de cosleeper halen 😅

7 maanden geleden

Reactie op Bieke3001

We hebben ook een ritueel met pamperwissel, pyjama en slaapzak. Plus het kl ...
Ohja das natuurlijk wat moeilijker🙈😅

7 maanden geleden

Hier hetzelfde. Wat ik nu wel begin te merken precies is het moment dat ze haar tutje wegdoen dat ze dan precies goed doorslaapt en als ik ze dan wegleg dat ze dan precies wel langere dutjes kan doen 🤷‍♀️ of dat is puur toeval geweest..

7 maanden geleden

Lastig als hij altijd de draagdoek wil... Ik praatte er gisteren met vriendinnen over die zelf allebei twee kindjes hebben en hun tip was: laat het los. Ritueeltjes enzo zijn volgens hen pas aan de orde vanaf 6 maand. Ze kunnen daarvoor wel al patronen herkennen dus voorspelbaarheid creëren is wel goed. Hier is het ritme meestal: voeden, wakker, spelen, slapen. Ik volg het ritme van mijn kindje (hou me niet aan wakkertijden). Soms is het voeden, slapen, spelen. Probeer hem wel in slaap te helpen als ik merk dat hij moe is. 's ochtends valt hij makkelijk in slaap, soms in de wipper terwijl ik douche. Dan verplaats ik hem naar wiegje. Als hij speelt en moe wordt, leg ik hem soms ook wakker in wiegje en dan sus ik en ga ik weg (zolang hij niet erg huilt, blijft hij liggen). Soms valt hij in slaap, soms niet. Ik merk wel dat hij een tussenstap nodig heeft: ik pak hem eerst bij mij, om rustig te knuffelen (niet te veel aandacht) en dan in het wiegje. Niet van het park rechtstreeks naar de wieg = wenen :) In de namiddag slaapt hij moeilijker of niet. Wandelen en draagzak 🤷🏻‍♀️ en soms blijft hij gewoon wakker tot de avond voeding...

7 maanden geleden

Van zodra ik merk dat ze moe begint te worden (oogjes wrijven, geeuwen,..) ga ik met haar naar boven en doe ik haar inbakerslaapzak aan. Ik leg haar nadien rustig in de cosleeper samen met de Moonie en Zazu schudmobiel. Als ze zou beginnen te wenen, springen de Moonie knuffel en schudmobiel op. Zo slaapt ze zo’n 2-3 uur. Als we haar niet inbakeren, slaapt ze maar kwartiertje (of nog niet). Beneden in het park of relax slaapt ze ook maar heel kort. Het is sinds ze overdag boven wordt gelegd, dat ze overdag ook langer slaapt.

7 maanden geleden

Exact hetzelfde bij ons zoontje van 7weken. Dus ik volg mee voor tips 😳

7 maanden geleden

Tot vorige week sliep hij hier wel goed overdag, maar nu ook niet meer. Behalve dus in de draagdoek of als we gaan wandelen.. Ingebakerd en op zijn zij leggen ging ook goed, maar hij begint al te rollen dus we zijn dat aan het afbouwen. Gisteren zat ik met hem op schoot op de yogabal, dan heb ik 1 hand vrij om bijvoorbeeld een boek te lezen of koffie te drinken 😅 Probleem is ook dat we nog bezig zijn met zijn kamer af te maken dus het slapen overdag is ook gewoon even niet zo handig. Maar inderdaad zoals hier ook al genoemd is, laten we het voorlopig los. De nachten gaan wel goed (vannacht van 21u tot 2u, dan weer van 2u30 tot 6u30) dus dat is het belangrijkste. Op de opvang hebben ze ook zo'n soort wiegmachine dus ik denk dat hij daar zijn slaap ook wel zal kunnen pakken ☺️

7 maanden geleden

Ja ik zette het net in een ander topic. Hier ook 10 weken en ik focus mij nu ook op de slaapjes overdag. Van zodra 1 geeuw alles stoppen en wiegen. Ik hou hem wel wat meer bij mij en langer. Het zorgt ervoor dat ik ook moet rusten dan. Nu heeft hij gisteren 3 dutjes gedaan en in totaal 6 uurtjes geslapen. Eerste half uurtje bij mij en dan op zijn zij in de box met een deken

7 maanden geleden

Niet ik die momenteel boven mijn baby staat te waken die nu 30 minuten slaapt want hij moest nu maar eens wakker worden (doet hij meestal na 30-45min) dan hoop ik hem zo snel mogelijk weer terug in slaap te krijgen. Een mens zou denken dat ik tijd te veel heb 😅

7 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Niet ik die momenteel boven mijn baby staat te waken die nu 30 minuten slaa ...
Ik blijf er momenteel ook nog bij 😅 maar die dutjes zijn van korte duur als het niet met de draagdoek is 🙄😅

7 maanden geleden

Ik ben ook zoals jij gestart en ik zit nu op dit! Dit brengt dan de angst mee van ademt hij nog. Ik heb dus nog geen rust. Bij ons is het vooral 's nachts lastig. Hij woelt zo fel!

7 maanden geleden

Hier toch nog maar even ingebakerd in de kinderwagen wieg ☺️

7 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Ik ben ook zoals jij gestart en ik zit nu op dit! Dit brengt dan de angst m ...
Zooo schattig 🥰