94 Reacties
7 maanden geleden
Hier slaapt hij dus hele dag door eigenlijk na elke voeding 2 a 3uur.. zowel overdag als snachts en heeft hij maar soms na zijn voeding zo 20mins wakker moment op de schoot voor een boekje te zien of in de wipper en dan valt hij alweer in slaap . Iemand daar tips tegen . Heb zo de indruk dat onze zoon te veel overdag slaapt dus in zijn park.. hij is nu 7 weken..
7 maanden geleden
Enkele weken geleden hetzelfde probleem gehad (zoontje is nu 11 weken). Ik weet niet of het een sprong was… maar overdag dutjes doen was dus praktisch onbestaand. Nu gebruik ik de huckleberry app, een echte aanrader! Je bereidt je baby voor op een dutje op het juiste tijdstip (de app stuurt een melding). Dan wieg ik mijn baby slaperig en leg hem dan wakker in wiegje. Zo kom ik aan 4 dutjes per dag van 40min-2u. En ook snachts betere nachtrust!
7 maanden geleden
Reactie op XAshX
Ik had nog nooit van die app gehoord. Heb jij een abonnement of gewoon de s ...
Enkel standaardversie heb ik! Daarmee kan je al de voorspelling zien van beste slaaptijd. Betalende versie krijg je advies van een slaapconsulent die een custom plan maakt voor je baby.
7 maanden geleden
Dat alleen slapen vraagt tijd. Hier ook een mannetje dat liefst zoveel mogelijk op mij sliep (zowel overdag als 's nachts) en eigenlijk is dit na verloop van tijd vanzelf beter gegaan. Ik maakte me eerst ook zorgen "zal hij ooit alleen kunnen slapen" maar ik heb dat wat losgelaten. Ik probeerde soms wel nog eens een dutje in de box of buggy (buggy zonder wandeling dan) maar als het niet lukte nam ik hem bij mij (in de zetel of draagdoek/draagzak). Nu is hij 3 maanden en lukken zijn dutjes overdag in de box. Als hij moe is leg ik hem weg, blijf ik wat in de buurt en wrijf ik over z'n bolletje. Heel soms lukt het niet en neem ik hem alsnog bij mij (tijdens een sprongetje zal dit wat vaker zijn). Het lukt hem wel nog niet altijd om 2 slaapcyclusjes te verbinden dus hij heeft mij zeker nog wel nodig maar als hij in de box slaapt blijf ik altijd in de buurt natuurlijk dus ik kan er snel op inspelen.
Je doet het sowieso goed! Geef het maar wat tijd. Lekker genieten van de contactdutjes, want ooit willen ze dit natuurlijk helemaal niet meer.
7 maanden geleden
Hier is het de laatste paar dagen toch weer drama met slapen. Terwijl ik dit schrijf ligt hij in mijn armen te slapen, maar gisteren overdag 3x niet langer dan een uurtje geslapen en vannacht ook maar blokjes van 2,5 uur ipv de 4-5 uur dat hij vorige week nog deed 🤔
Ik geef me er maar gewoon aan over, maar ben ook het boek 'Slaap!' van Susanne Willekes aan het lezen en ik vind het heel geruststellend ♥️ Ze schrijft dat het eerder de norm is dat baby's van 3 maanden nog niet goed kunnen slapen omdat ze er fysiek nog niet aan toe zijn. De baby's die het wel kunnen zijn eerder uitzondering.
7 maanden geleden
Reactie op TessahS
Hier is het de laatste paar dagen toch weer drama met slapen. Terwijl ik di ...
Merci om te delen. Ons kleintje sliep gisteren alles bij mekaar ook maar 2 uur overdag. En sinds enkele dagen slaapt hij 's nachts zijn eerste blokje maar 4u meer in plaats van 6u.
Mijn vriend wil proberen om hem overdag apart in een donkere kamer te leggen, maar ik zie dit nog niet zitten, wil hem bij mij houden.
Hoe zien jullie dit?
Hij leerde deze week zoveel nieuwe dingen. Hij leerde rolde om van buik naar rug, raakte zijn beentjes aan met zijn handen... Denk dat dat ook wel invloed heeft op de slaap...
7 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Merci om te delen. Ons kleintje sliep gisteren alles bij mekaar ook maar 2 ...
Bij ons was het gisteren ook zo. Overdag bijna niets geslapen. Maar de nacht was van 21u tot 4u15 zijn flesje gekregen en dan tot 8u. Het is wel eens fijn dat hij wat langer door slaapt maar ik zelf word nog vaak wakker om te kijken of alles nog oke is🙈😅.
Begin deze week hebben wij geprobeerd hem in een donkere kamer te leggen met lampje en muziek. Ik bleef wel in de ruimte maar hij kon mij niet zien. Bij ons was hij heel angstig had ik het gevoel hij huilde echt hard. Dus heb ik hem maar terug bij mij genomen. 😊
Ik heb nu zelf even tips gevraagd aan mijn vroedvrouw. Maar elk kind is ook anders. Misschien moeten we het ook wat meer loslaten zoals de meeste zeggen 🤷♀️😊
7 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Hij sliep hier gisteren ook tijdens het wandelen en in de draagdoek maar een half uurtje. En heel veel huilen, wat ik ook doe. Mar ondertussen wel gapen.
Ik vind het lastig want het ritme van slapen - flesje - wakker is dan helemaal om zeep waardoor ik ook niet goed weet wat ik nu moet doen. Ik probeer dan maar het ritme van de flesjes te behouden want hij drinkt al zo veel.
Daarnaast heeft hij ook veel last van zijn stoelgang. Het zijn vaak harde keutels en soms groene natte kaka. Maar wel 2-3 keer per dag dus de huisarts en kind & gezin zagen er nog geen probleem in. Maar ik twijfel.
Pff was er maar iemand die tegen me zei: zo moet je het doen 😅
7 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Ik krijg het nog niet over mijn hart om hem apart te leggen, dus dutjes overdag gebeuren hier in de box (of op mij als het nodig is). Hij is nog zo klein he... En als hij in de box ligt ben ik gewoon in de buurt, dus merk ik ook direct wanneer er iets zou zijn ofzo. 's Avonds gaat hij ook gewoon pas mee naar boven als ik ga slapen.
7 maanden geleden
Reactie op R2024
Hier slaapt hij dus hele dag door eigenlijk na elke voeding 2 a 3uur.. zowe ...
Sommige baby's zijn langer wakker dan gemiddeld en andere korter.. maar als je je zorgen maakt kan je eens naar de kinderarts gaan. Is je baby als hij wakker is wel echt wakker? Of eerder suf?
7 maanden geleden
Reactie op R2024
Wel echt wakker wakker
Ah ok, als hij ook goed drinkt en hij verder gezond is verklaard door de arts dan klinkt het alsof hij gewoon veel slaap nodig heeft. Ik zou ervan genieten want voor je het weet is hij 11 weken en wil hij helemaal niet meer slapen 😭😅
7 maanden geleden
Reactie op R2024
Hier slaapt hij dus hele dag door eigenlijk na elke voeding 2 a 3uur.. zowe ...
Dit is bij ons zoontje (7wkn) ook het geval. Meestal is hij voor een flesje ongeveer 90min wakker, daarna slaapt hij blokjes van 2à3hr tot het volgende flesje.
‘S nachts slaapt hij een eerste blokje van 5-6hr, nadien meestal nog eentje van 2hr.
Heb dit gevraagd aan de vroedvrouw, en zij ziet geen probleem zolang ze hun dagelijkse hoeveelheid melk binnen hebben.
Momenteel nemen we iedere dag dat hij goed slaapt mee, want sowieso zullen er nog andere slapeloze periodes volgen 😅