49 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Idd, dat komt wel! Hier is het ook dikwijls gokken hoor. Van veel dingen li ...
Haha dat headbangen doet David ook 😂

7 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Hij gaat op 7 maanden naar de opvang, vroeger kon ik niet vinden.
Oeh dan pas! En ga je wel werken?

7 maanden geleden

Reactie op Chelchris

Ik geef zijn laatste fles om 10 uur boven in bed met enkel een klein lichtj ...
Hoeveel flesjes van hoeveel ml geef jij op een dag?

7 maanden geleden

Reactie op TessahS

Oeh dan pas! En ga je wel werken?
Nee ik ben tot dan thuis, in gent is het hel opvang te vinden

7 maanden geleden

Reactie op TessahS

Wij geven flesjes van 150 en 's avonds 1 van 180, maar 's nachts drinkt hij niet veel

7 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ik geef 5 flesjes van 150 ml.

7 maanden geleden

Reactie op tsoys

Iemand die dat ook met borstvoeding voor elkaar krijgt? Ik heb met veel gel ...
Idem hier, borstvoeding is lichter verteerbaar waardoor borstvoedingskindjes meestal sneller vragen 's nachts

7 maanden geleden

Gisteren stond er een interessant stuk in de Morgen over kinderen die niet willen slapen. Ouders die 's nachts de ring van Gent rondrijden of de wieg aan hun voet vastbinden zodat ze in hun slaap kunnen wiegen.. Was een goede reminder dat het altijd erger kan 😂

7 maanden geleden

Reactie op TessahS

Gisteren stond er een interessant stuk in de Morgen over kinderen die niet ...
Hahahahahaha zotteke! Het klopt wel dat vrienden zeggen: oh evelien, dit valt mee! Wij gingen met de auto rijden en als hij sliep, sliepen we mee op de parking🤣 mijn angst dat Finn te lang in de maxi cosi zou zitten, ging direct weg.

7 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Hahahahahaha zotteke! Het klopt wel dat vrienden zeggen: oh evelien, dit va ...
Omg 😂 dan liever op mijn yogabal onder de dampkap zitten wiegen haha!

7 maanden geleden

Wij gaan rond 21u naar bed - laatste voeding in bed - nog even rechtop zitten en dan slaapzakje aan en in co-sleeper. Zo lukt het de laatste weken best goed. Dan slaapt hij meestal een blokje van +-6u en nadien nog een kleintje van 2-3u.

7 maanden geleden

Reactie op TessahS

Gisteren stond er een interessant stuk in de Morgen over kinderen die niet ...
Wel wij kregen zeer goede tips om te slapen nu. Hij zit graag in de wipper en een tetradoek over de boog over de wipper. Hij viel op 2 minuten in slaap en ondertussen zaten de vroedvrouw en ik bij hem en hij sliep 45 minuten.

7 maanden geleden

De vroedvrouw zei wel iets moois/ confronterend: jouw baby heeft eigenlijk een slaaproutine, meestal ziun het ouders die zich zorgen daarrond maken niet de baby zelf🥰. Ze zei laat het nog wat los, dat komt echt wel. Uiteindelijk is hij een zeer alerte baby en tussen 9 en 15 u slaapt hij niet supergoed, maar haalt voor de rest goed in. Als jouw baby s nachts niet zou slapen, dan is er een probleem.

7 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Wel wij kregen zeer goede tips om te slapen nu. Hij zit graag in de wipper ...
Yaay! Ik heb de kraamhulp dat ook al zien doen inderdaad, gewoon een doek over zijn hoofd 😂

7 maanden geleden

Reactie op EDK1987

De vroedvrouw zei wel iets moois/ confronterend: jouw baby heeft eigenlijk ...
Ja het is eigenlijk ook gewoon heel gezond dat een baby overdag wakker wil zijn en nieuwsgierig is naar alles. Ik ben daarom ook niet zo strikt met de slaapjes overdag, als hij maar iets slaapt steeds tussen de flesjes door. Ik weet alleen niet altijd zo goed wat ik de hele dag met een wakkere baby moet 😅 Over 3 weken begint de opvang, ik kijk er wel naar uit om het wat uit handen te kunnen geven 🙈 Wij gaan volgende week ook beginnen met het weghalen van het babynestje.

7 maanden geleden

Reactie op tsoys

Ja, wij hebben een goede nachtslaper. Hij slaapt meestal door de dag heel weinig. Maar in de nacht slaapt hij zijn eerste stuk toch zo’n 4-6uur meestal. Soms een hele nacht door. Maar heel soms ook om de 3uur wakker, is vooral als hij een slaperige dag gehad heeft met weinig voedingen.

7 maanden geleden

Reactie op tsoys

Hier ook.. laatste borstvoeding om 10 uur en eer ze klaar is, is het vaak 11 uur of later. En dan rond 3 uur vraagt ze meestal al terug. Borstvoeding is inderdaad lichter verteerbaar.

7 maanden geleden

Reactie op TessahS

Yaay! Ik heb de kraamhulp dat ook al zien doen inderdaad, gewoon een doek o ...
Wel bij ons zit er zo een boog met speeltjes en daarover spannen we nu een grote doek. Ik hou wel toezicht! De vroedvrouw en ik zaten bij hem en hij sliep lekker 45 minuten. Gamechanger!

7 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Wel bij ons zit er zo een boog met speeltjes en daarover spannen we nu een ...
Nu wel een hydrofiele doek dat ademt natuurlijk

7 maanden geleden

Ik wil een verschillend ritueel voor de dutjes overdag en om de nacht in te gaan. Hoe proberen jullie het verschil duidelijk te maken aan jullie kindje?