116 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op TessahS
Hier heel veel koffie 😂
David had vannacht geslapen van 23u tot 4u, wat r ...
Ik lust geen koffie 🤭🥸..
Kan best wel om met weinig slaap maar toch😴..
Ohnee wat een nacht 😮💨
Kan best geloven dat je zo iets had van ook nu is het goed , we gaan naar beneden. Soms is het veel op 1 nacht eh.. 😴
6 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Rond die periode van 13 weken had Finn dit ook, ik dacht ook aan het leren ...
Het is gewoon uitputtend. En je wilt het beste en weet nie wat te doen of van waar het ineens komt.. en ook of het niets anders is..
Kinderarts schreef ons andere melk voor , Nutramigen omdat hij eczeem plekjes heeft en zo onrustig doet. Maar eerlijk nog niet met gestart .. omdat mijn partner de link niet snapt met nieuwe melk omdat hij ‘s nachts zo hevig is en voor de rest wel alles best oké is en loopt. En daar snap ik mn partner in maar doet mij dan weer twijfelen als mama.. 😳😔
MOD
6 maanden geleden
Reactie op KimTB91
Het is gewoon uitputtend. En je wilt het beste en weet nie wat te doen of v ...
Ja dat evenwicht zoeken is moeilijk he. Ik had ook een discussie gisteren dat ik zei ik voel mij zo alleen staan. Ik hoor zoveel over slaaptraining, zelfstandig slapen,.... ik blijf polsen bij devroedvrouw en zij werkt echt op maat. Nu kan voor mij de rest de pot op. Het is alsof je baby staat voor hoe je het doet als mama. Slaapt hij goed, hij is gemakkelijk. Weent hij veel, amai moeilijke baby. Hij kan nog niet alleen slapen amai ze! Wij gingen voor mijn verjaardag iets eten, finn was 12 weken en hij krijste alles bij elkaar. Ik kreeg te horen dat met een goeie opvoeding het beter zou gaan. Ik volg nu Finn zijn ontwikkeling met grote alertheid gewoon
6 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Ja dat evenwicht zoeken is moeilijk he. Ik had ook een discussie gisteren d ...
Oh wat heftig dat iemand reageert op restaurant. Ik heb een makkelijk kind, maar laatst op restaurant een keer niet.. so be it.. maar er is gelukkig niemand geweest die daar iets van heeft durven zeggen hoor. Kom nou, dat hoort er gewoon bij, helaas voor hen hebben zij er een keer last van. Volgende keer beter.
Hoe je baby doet staat of valt gelukkig niet enkel met de kwaliteiten van de mama, al hebben ze wel een grote invloed natuurlijk. Maar sommige babys hebben het om (nog) onverklaarbare reden soms heel lastig en daar kan alle liefde, geduld, voeding, omhulling en wat nog allemaal op dat moment niet tegenop. Dan kun je niet veel anders dan daar met al die bovengenoemde dingen samen doorheen te gaan en wie weet vind je ooit met hulp van anderen wel de reden en kun je specifieker helpen. ♡
Ik wens jullie toe dat de omgeving lekker bij zichzelf mag blijven met negatieve oordelen en jullie enkel liefde en complimenten mogen ontvangen!♡ je zorgt dag en nacht met liefde voor je kleine en dat verdient een grote chapeau!
6 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Oh my god! Wat een vreselijke uitspraak. Alsof je een baby van 12 weken slecht kan opvoeding.
You're doing great!!!
Jammer dat jullie kindje het zo lastig had tijdens het etentje. Hopelijk een volgende keer beter 🤷🏻♀️
6 maanden geleden
Reactie op KimTB91
Heftig ! 😳
Hoe houden jullie dit zo vol ?
( algemene vraag voor de mama’ ...
Ik vraag mij dat vaak af hoe ik nog functioneer. Eens ik opsta, heb ik wel weer energie. Tegen de avond overvalt de vermoeidheid me wel.
Ben nog niet terug aan het werk en dat is mijn redding...
6 maanden geleden
Reactie op LieselotS
Mijn zoontje blijft eigenlijk heel de tijd snoozen tijdens de nacht dus ech ...
Same, overdag ook op mij/draagdoek. Slaperig in parkje of bedje leggen = weer klaarwakker rondkijken ofwel krijsen. 20 min wachten tot diepe slaap werkt ook niet, komt wenend wakker. Laatste tijd zijn de slaapjes op mij ook heel onrustig, vaak plots wenen/strekken . Daarom was ik blij met de goeie nachten maar die zijn nu dus ook aant verslechteren. Woensdag start hij in de crèche, zal je anders updaten hoe de slaapjes daar lopen. Ik ga het zelfstandig slapen thuis nog efkes loslaten om niet nog meer stress te bezorgen. Wat zei de slaapcoach over zelfstandig slapen en wanneer/hoe best aanpakken?
MOD
6 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Ik vraag mij dat vaak af hoe ik nog functioneer. Eens ik opsta, heb ik wel ...
Heel herkenbaar! Ik doe dutjes samen met Finn om zo de hele dag vol te houden. Compleet tegenover hoe ik dacht ik ging zijn ze. We doen wat we kunnen he! Het is ook mijn redding thuis te zijn nu nog, maar soms vind ik dat ook best zwaar. Finn is eens bij mijn schoonouders geweest heb de hele dag bezig geweest en dat voelde als een andere vermoeidheid. Ik was s avonds ook moe, maar niet voor Finn. Ik had weer massa's geduld en was zo blij hem te zien.
6 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Idd😔
Ja ik voel mij ook alleen. Ik sta soms op al wenend en ga slapen al wenend.. 😳 ik vraag Niemeer een goeie nachtrust voor hem , dat hij goed groeit en gezond is. En toch fret mij dit op dat ik dat niet kan geven gelijk.. 😔 Kmoet mezelf wss dringend herpakken ook , khoor het iedereen me ook zeggen.
Oh wat nonsens! Die uitspraken.. elke baby is gewoon zooo anders. Ik heb hier al allemaal andere meningen en verhalen gehoort ( hoe zot het soms ook lijkt, maar dat is gwn bij iedereen anders ) ..
U zo’n slecht gevoel doen geven, kan echt niet! Je doet je best zoals elke mama dit wilt 🫶🏼
6 maanden geleden
Reactie op KimTB91
Idd😔
Ja ik voel mij ook alleen. Ik sta soms op al wenend en ga slapen al ...
Je bent niet alleen hoor. Veel mensen geven ongevraagd hun mening (slaapt ze nog niet door? Ze hangt toch wel veel aan jou…) maar trek je dat niet aan. Bij mij is dat door de fysieke afstand gemakkelijk, maar ook ik zoek nog vaak steun bij mijn vroedvrouw over de telefoon. Zolang je een happy baby hebt, is er weinig aan de hand. Die paar glimlachjes en schatertjes doen je zo die nachten vergeten. Zelfs dat contact slapen vind ik nu zalig. Ben gestopt met mijn smart Watch te dragen snachts… anders vertelde die mij telkens dat mijn slaap poor of fair was en dat mijn body battery ver leeg was… mijn dochtertje geeft en heeft massa’s energie, dat is wat telt ❤️
6 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Ik vraag mij dat vaak af hoe ik nog functioneer. Eens ik opsta, heb ik wel ...
Ik dacht ook dat werken niet ging lukken. Maar eerlijk gezegd zet het je gedachten op iets anders dan alleen de baby (okay niet de eerste paar dagen) en ben je nog zo blij ze ‘s avonds weer te zien (inclusief grote smile van haar kant 🥳)
6 maanden geleden
Reactie op Blackwood
Same, overdag ook op mij/draagdoek. Slaperig in parkje of bedje leggen = we ...
We hebben daar zelfs niet over gesproken over zelfstandig slapen. Hij was toen 10 weken oud en ze zei hij is nu nog steeds newborn en die hebben geen ritme en die kunnen dat ook echt niet. Je hebt gewoon sommige baby’s die met alles oké zijn en dus ook oké zijn met wegleggen, en dan heb je baby’s zoals mijn zoontje die ook al veel hebben mee gemaakt (moeilijke bevalling , Reflux, koemelkallergie) en die zijn gewoon blijer met dichtbij zijn en halen daar gewoon nog veel troost uit 🤷🏼♀️.
Dus ik dacht binnenkort gewoon een opvolging te boeken en dan dat samen eens te bekijken hoe ik dat kan aanpakken :-)
MOD
6 maanden geleden
Reactie op KimTB91
Idd😔
Ja ik voel mij ook alleen. Ik sta soms op al wenend en ga slapen al ...
Als finn slaapt om 18 u, kruipen wij erin om 19 u.... wat bij ons hielp, niet om meer te slapen maar om 's nachts terug in slaap te krijgen, is niet hem sussen als hij al 3 uur geslapen heeft. Finn heeft dan gewoon honger. Ik deed dat ook: zijn tut geven, sussen enzovoort en je kan dan zeggen amai hij heeft 5 uur geslapen, maar nadien was het hel. Een baby wordt wakker van honger, toch die van ons
Het is dan hup pamper en eten geven.
MOD
6 maanden geleden
Reactie op TessahS
Is het bij jullie dan ook zo dat Fijn maar kleine beetjes drinkt? David dri ...
Ja dat kan wel gebeuren ze, maar meestal drinkt hij nog 120 ml ofzo. Het nadeel een beetje is bij finn is dat hij lang moet rechtzitten, anders geeft hij gemakkelijk terug.