116 Reacties

6 maanden geleden

Mss eens met een osteopaat bellen en vragen of hij/zij denkt dat ie iets kan betekenen?

6 maanden geleden

Hier is dat ook zo hoor.. om de 3u wakker van zijn eigen gefriemel, op mij slaapt hij wel rustig 🤷🏼‍♀️. Wij leggen hem nu later in bed en dat helpt wel iets. Zo is de slaapdruk net iets groter waardoor hij ietsje rustiger slaapt

6 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Mss eens met een osteopaat bellen en vragen of hij/zij denkt dat ie iets ka ...
Vergeten bij zetten .. osteopaat heeft hij al 4 rondjes opzitten 😔.. Moeten we eind deze maand terug naartoe..

6 maanden geleden

Reactie op LieselotS

Hier is dat ook zo hoor.. om de 3u wakker van zijn eigen gefriemel, op mij ...
Anders een eens slaapcoach contacteren. Deed voor mijn eigen gevoel ook veel :-) kon het na dat gesprek beter plaatsen en loslaten. Gaf ook praktisch tips waar ik dan mee aan de slag kon :)

6 maanden geleden

Vermoeiend zeg... Helpt een flesje geven?

6 maanden geleden

Reactie op LieselotS

Hier is dat ook zo hoor.. om de 3u wakker van zijn eigen gefriemel, op mij ...
Ik heb het hier zo moeilijk mee .. Ik hoor hem zelfs na een tijd zuchten .. dat hij wss denkt van ik ben het beu , ik ben moe .. maar tlukt niet dat zo 😞 hij loopt al te geeuwen van smorgens vroeg , dus goeie nachtrust heeft hij niet.. Slaapcoach heb ik ook al aan gedacht .. maar kweet niet of ik dat er nog bij krijg , wss horen daar veel babytraantjes en dergelijke bij.. en momenteel doe ik alles om geen traantjes te zien of te horen. 😳

6 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Vermoeiend zeg... Helpt een flesje geven?
Flesje geven ook al geprobeerd .. eens rond 2u of eens rond 5u ( waren de uren dat hij als Newborn ook dronk ) meestal “slaapt” hij op de schoot terwijl ik dat flesje geef .. hij drinkt het wel altijd steeds leeg. Hij is dan rustig op de moment en effe daarna tot ik hem terug afleg .. wel geteld 10-15min en alles begint opnieuw.. 😞 Ik hoop op een fase of dergelijke.. dat dit even goed verdwijnt dan dat het gekomen is🥺..

6 maanden geleden

En hoe lopen zijn dutjes overdag?

6 maanden geleden

Op die leeftijd is het normaal dat kindjes slaapcyclussen niet zelf aan elkaar kunnen koppelen, ja er zijn er die dag kunnen maar dat is zeker niet de standaard! Als hij wakker wordt schiet hij dan uit het niets wakker en direct huilen? Of heeft dit een opbouw? Uit wat ik hier lees klinkt het echt als honger , nachtvoeding is echt nog nodig op deze leeftijd als ze wakker worden. En hoe slaapt hij overdag? Komt hij aan genoeg slaap daar want dit kan ook impact hebben op de nacht

6 maanden geleden

Reactie op 1994bv

En hoe lopen zijn dutjes overdag?
In zijn eigen bedje zijn ze vrij kort 30-45min , soms 10min of lukt het niet.. volledig wakker. Nu is het al enkele dagen in ons grote bed waar ik dan effe bij lig of blijf liggen dat ik ook effe slaap 😳.. die duren dan 1u30-2u.. zo doet hij 3 dutjes dan. Het 4de vin ik een moeilijk krijgt flesje rond 16u30-17u.. en dan om 20u zijn laatste. In die tussentijd geef ik hem liever geen dutje meer.. maar dan is de wakker tijd te lang daar zit ook een knelpuntje..

6 maanden geleden

Reactie op Ann9014

Op die leeftijd is het normaal dat kindjes slaapcyclussen niet zelf aan elk ...
Helemaal wakker wordt hij niet altijd.. zijn ogen zijn / blijven meestal dicht.. maar uit het niets begint hij te slaan / gooien met de benen en armen .. hoofd van links recht , handjes naast zijn hoofdje of erop… echt huilen doet hij niet direct wel zicht uiten op de tuut en zuchten van wanneer stopt dit ik ben moe en wil slapen daarna durft er een gevoel van gehuil in komen ( hij is wss zo moe en lastig van het gebeuren ).. Voedingen hebben we ook geprobeerd.. eens rond 2u en eens rond 5u ( geboorte voedingen waren ook die tijdstippen ) dan is hij rustig en ook rustig op mij tot we hem weer in zijn bedje leggen kan het na 10-15min terug hetzelfde zijn, 😞 Overdag in eigen bed duurd het soms maar 10min en schiet daarna klaar wakker. Als het lukt 30/45min.. voor elk slaapje wordt geknuffeld en gewiegt en stttthhh als hij onrustig zou zijn. Sinds deze week doet hij dutjes in ons bed om de voldoende slaap te halen.. 3 dutjes van 1,5-2u. Enkel het 4de dutje knelt een beetje van ons uit .. om 16u30-17u een flesje en de slaapfles is rond 20u.. 21u slapen. Kvin het moeilijk om daartussen nog een dutje te laten plaatsen vinden ( wss uit schrik hoe de nacht gaat zijn ) .. Iedere morgens staat hij ook al geeuwend op , hij lijkt in mijn ogen niet goed uitgerust te zijn.. 🥺

6 maanden geleden

Reactie op KimTB91

Ik heb het hier zo moeilijk mee .. Ik hoor hem zelfs na een tijd zuchten ...
Hier geen traantjes hoor. Is totaal niet met je baby laten wenen of de cry it out methode. Helemaal niet zelfs. Ik heb bij planeet mama een consult gehad en zij vindt die hechting echt super belangrijk. Ze vond het ook prima dat alle dutjes op mij waren zolang ik en hij daar geen last van hadden.. ze doet dit online dus je kan altijd is polsen ☺️

6 maanden geleden

Reactie op KimTB91

Helemaal wakker wordt hij niet altijd.. zijn ogen zijn / blijven meestal di ...
Als hij het flesje opdrinkt heeft hij het nog nodig dus zou ik dat zeker nog geven. Overdag is een lang dutje nodig (las op de andere comment dat die dat in je bed wel'doet dus zou dat persoonlijk echt wel blijven doen) en ik zou misschien eens dat extra dutje proberen 😉 het is gek maar vaak worden slaapproblemen opgelost met meer slaap 😅 mijn oudste was ook een wilde slaper die heeft lang extra voedingen gekregen snachts omdat dat haar kalm kreeg en alle dutjes van de wereld... En nu onze dochter 11 weken doet een dutje juist voor het slapen gaan daartussen is ze maar een half uurtje wakker voor ze aan "de nacht" begint

6 maanden geleden

Reactie op KimTB91

Ik heb het hier zo moeilijk mee .. Ik hoor hem zelfs na een tijd zuchten ...
Ik was ook heel de tijd in de staat van ‘hij moet dutjes doen, want anders wordt hij oververmoeid’ en dat maakte het eigenlijk nog erger. Slaap doet slapen is blijkbaar ook niet eens wetenschappelijk bewezen.. 😅 Het fijne aan die slaapcoach was dat ik ze in de weken nadien op elk moment via whatsapp kon sturen en dat ze me dan direct antwoordde. Echt heel praktisch. Wij legden Emil steeds om 19u in bed maar waren dan een uur aan het proberen hem te doen slapen, dus we moesten systematisch zijn bedtijd met een kwartier opschuiven tot hij na 10 min in slaap viel. Hij gaat nu rond half 9 pas naar boven en dan is hij eigenlijk na zijn fles binnen de 10 min in slaap 🤷🏼‍♀️

6 maanden geleden

Ohja en 25 mei komt er een nieuw boek uit ‘zachte nachten’ misschien dat ook eens lezen? Is opgesteld door slaapcoaches die allemaal werken zonder cry it out en andere soorten slaaptrainingen 👌🏼

6 maanden geleden

Reactie op KimTB91

Flesje geven ook al geprobeerd .. eens rond 2u of eens rond 5u ( waren de u ...
Hopelijk!! Hier lopen de nachten ook erg onderbroken als het een troost mag zijn...

6 maanden geleden

Hier is het hetzelfde hoor! Ik heb heel veel tips gehaald uit het boek Slaap! van Susanne Willekes en merk echt verbetering daardoor, maar zij schrijft ook dat zulke slaapritmes volkomen normaal zijn nog. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat hij slaapt, niet perse hoe hij slaapt. Dus als je het met een draagzak wel voor elkaar krijgt om hem lang te doen slapen, gewoon doen. Wij leggen hem ook nog slapend weg omdat het anders echt niet gaat. Middenin de nacht is het vaak wel wat makkelijker om hem wakker weer terug te leggen. Maar hier is het nu ook weer wakker rond 22u, 1u en 4u. Niet veel aan te doen, behalve de shiften goed verdelen en hopen dat het snel beter wordt.

6 maanden geleden

Zou je dan niet s nachts eten geven? Wij voeden nog altijd om middernacht en 4 u en dan om 7 uur start de dag

6 maanden geleden

Ik denk echt dat dat normaal is hoor, bij ons was dat ook. Ze moeten dat echt nog leren. Ik heb alles rond slaap nu losgelaten. Nu valt hij in slaap om 19 u tot middernacht, soms later. Dan flesje geven, maar niet wachten tot die begint te zeuren want dan is het moeilijk hem nadien in slaap te krijgen. Op 13 weken had ons zoontje hetzelfde probleem. Soms gaf ik zijn tutje en beetje sussen in zin nestje, maar als hij al 4 uurtjes sliep, wist ik wel van flesje geven

6 maanden geleden

Reactie op Ann9014

Als hij het flesje opdrinkt heeft hij het nog nodig dus zou ik dat zeker no ...
Mss nog eens een flesje proberen ‘s nachts dan.. Vandaag zit hij ongeveer op 5u slaap overdag momenteel.. het laatste dutje was daarstraks geëindigd zoals de nachten momenteel. En niet te sussen terwijl ik zei mama is hier Louén.. geen oren naar liever zwieren en stampen. 😵‍💫en krabben in mn gezicht 😅.. Heeft nu een flesje gehad 16u15.. dus in principe rond 19u15-19u30 zijn laatste en bed in 20u30.. gerekend met al die wakker tijd zou hij een klein dutje nog kunnen doen, maar Kheb ook al gemerkt als we ergens zijn rond de avond dat hij moeilijk wakker te maken is uit zijn maxi Cosi bij thuis komst .. drm heb ik schrik van dat laatste dutje. Da we door het wakker maken alles terug omgooien in dat kleintje 🥸.. en hij Niemeer diep en goed in slaap komt voor de nacht. Zoveel gedachten en twijfels , je komt er zot van toch🫣..