35 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op elvea45
Hier van hetzelfde 🙋🏻♀️ Weet niet of dit op deze leeftijd (onze dochter ...
Ik ben toch gestart met hem slaperig proberen weg te leggen in de ochtend. Ik wandel eerst nog met hem rond om hem rustig te krijgen maar van zodra ik merk dat zijn ogen zwaar worden, leg ik hem in zijn co-sleeper met witte ruis op en mijn hand op zijn hoofdje. Het is een werk van lange adem maar vandaag toch al 2 dutjes waar hij uiteindelijk zelfstandig in slaap is gevallen wanneer hij neerligt.
7 maanden geleden
Reactie op elvea45
Hier van hetzelfde 🙋🏻♀️ Weet niet of dit op deze leeftijd (onze dochter ...
Wat gebeurt er dan? Huilen?
De mijne is heel gemakkelijk namelijk. Leg die wakker of zelfs actief in bed en die is tevreden en valt zelf ergens een keer in slaap, kan snel zijn maar kan ook na een lange tijd armen en benen wiebelen zijn.
7 maanden geleden
Reactie op Laureds
Hier dezelfde twijfels: 's nachts kunnen we hem makkelijk wegleggen omdat h ...
In de dag laten we het gewoon allemaal op ons afkomen 🤷♀️ is soms lange tijden wakker, ik denk dan als ze echt moe is valt ze wel in slaap en op andere momenten laat ik haar ´spelen´ op haar speelmat zodat ze moe kan worden. In de nacht wieg ik haar in slaap, wakker in bedje leggen werkt hier op 8weken nog niet blijkbaar.
7 maanden geleden
Reactie op Laureds
Hier net hetzelfde. Ons zoontje is 7 weken. Leggen jullie jullie kindje overdag al eens in het donker te slapen (poging tot slapen 🙈)?
7 maanden geleden
Reactie op Laureds
De slaapdruk ligt ‘s nachts blijkbaar hoger waardoor ze makkelijker in slaap vallen dan overdag. Niet dat dat nu een oplossing geeft voor de dutjes overdag maar oke toch nice to know misschien 😅
7 maanden geleden
Reactie op CelienMiel
Hier net hetzelfde. Ons zoontje is 7 weken. Leggen jullie jullie kindje ove ...
Ik probeer dat elke ochtend en middag te doen sinds vorige week, hij is nu bijna 11 weken. Als het na een halfuurtje nog niet is gelukt, neem ik hem wel terug naar beneden. Afhankelijk van hoeveel zin/energie ik zelf heb, probeer ik iets later nog eens in het donker. Als ik er geen zin in heb, hou ik hem beneden bij mij en wandel ik hem toch weer in slaap 😀
7 maanden geleden
Reactie op CelienMiel
Hier net hetzelfde. Ons zoontje is 7 weken. Leggen jullie jullie kindje ove ...
Nee, ik doe dat niet. Ik had in het begin het gevoel dat ons mevrouwtje in de dag beter sliep als in de nacht en wou dat dus proberen omwisselen door nu duidelijke signalen te geven dat we naar bed gaan voor de nacht. In de dag is het dus gewoon zoals het is, ik doe niets speciaal, ze valt gewoon in slaap tijdens onze wandelingen of in haar wipper of na een voeding. Als ze wat ouder is ga ik dat wel doen als ze vaste dutmomentjes zou hebben.
7 maanden geleden
Hier was het de bedoeling om hem overdag in zijn park te laten slapen, maar dat lukt eigenlijk bijna nooit… als hij al af en toe toch eens in slaap valt erin dan schiet hij meteen weer wakker.
Hij valt wel makkelijk in slaap in zijn wipper of gwn in de zetel. Ik laat hem dan zo maar wat slapen 🙂
MOD
7 maanden geleden
Reactie op NikkiMax
Hier was het de bedoeling om hem overdag in zijn park te laten slapen, maar ...
Wel bij ons nu tweede dag proberen en slaapt in de box. Ik wieg hem ook nog wat in slaap, kleintje kan nog niet alleen in slaap vallen. Ik hou hem op zijn zij tegen mij en dan op zijn zij in de box op een zacht deken en deken rond hem
MOD
7 maanden geleden
Reactie op NikkiMax
Het is toch wat zoeken hè. Hoe lang duren de dutjes bij jullie ongeveer?
Wel hij sliep zo slecht! In de voormiddag een uurtje maar. Nu sinds vandaag hou ik hem 20 minuutjes in mijn armen en dan in zijn park nu. Hij wordt wat wakker, beetje jammeren, maar ik wrijf over zijn hoofdje en sussen. Ik haal er hem niet uit tenzij hij weent. Nu doet hij dan zo een dutje van in totaal 2 uur
7 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Wel hij sliep zo slecht! In de voormiddag een uurtje maar. Nu sinds vandaag ...
Super dat je toch een manier gevonden hebt hè!
Hier valt hij meestal wel makkelijk in slaap. Zo om het 1,5u doet hij wel een dutje, maar die duren dan wel niet zo lang… 20-45min. Enkel als we er mee weg zijn kan hij uren aan een stuk dutten.