17 Reacties
8 maanden geleden
Borstvoeding is nooit 100% veilig als "anticonceptiemethode". Ik lees hier dat jouw borstvoeding nog niet goed op gang is en je ook flesvoeding geeft dus dan zou ik er niet zomaar van uit gaan dat het safe is.
8 maanden geleden
Borstvoeding is inderdaad geen veilige anticonceptie. Er zijn al vrouwen zwanger geraakt die dachten veilig te zijn door de borstvoeding… dus ik zou wel opletten 🙃
8 maanden geleden
Morning afterpil werkt volgens mij als je eitje nog niet losgelaten heeft. Gezien we na de bevalling onze cyclus nog niet weten, weet je dat niet. Sowieso innemen dus en hopen maar.
Heeft je partner veel voorvocht? Mijne bijvoorbeeld eigenlijk bijna niks, maar mijn ex heel veel.
Ik denk dat de kans klein is, maar ze zeggen dat net bevallen vrouwen extra vruchtbaar zijn, dus ik help je hopen.
8 maanden geleden
Reactie op lolla
Ik zou dat niet weten ben 11 jaar samen met de zelfde man en zou zelf niet ...
Je moet ook wachten met sex hebben voor de eerste controle met de gynaecoloog... Dat is voor een reden . Borstvoeding is nooit een vorm van anticonceptie en borstvoeding gaat ook niet op gang komen als je ondertussen kunstvoeding geeft
8 maanden geleden
Reactie op Ann9014
Je moet ook wachten met sex hebben voor de eerste controle met de gynaecolo ...
Bij ons is eerste controle op 8w en gynaecoloog heeft vlak voor ontslag in ziekenhuis gezegd dat als je geen bloedverlies meer hebt, de wonde en baarmoeder terug gesloten is en als je er dan zelf klaar voor bent, je seks mag hebben. Wij kregen bij ontslag al wel voorschrift voor (mini)pil indien gewenst.
8 maanden geleden
Reactie op Ann9014
Je moet ook wachten met sex hebben voor de eerste controle met de gynaecolo ...
Je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt. Wij hadden na 3 weken al terug seks maar met condoom natuurlijk. Ik mag nog steeds niet aan mijn anticonceptiepil beginnen omdat mijn bloeddruk nog steeds te hoog is en ik ben 8 weken geleden bevallen 🙄 Eerst op afspraak bij cardioloog
8 maanden geleden
Heeft je gynaecoloog je dan geen mini-pil voorgeschreven? Ik had die al voor de bevalling en moest die een week na de bevalling beginnen nemen. Ik mocht in principe ook wanneer er geen bloedverlies meer is en ook uitwendig alles genezen is, maar ik wacht zelf toch liever tot de controle bij de gynaecoloog
8 maanden geleden
Hey dames! Ik geloof dat een minipil helaas niet veel bescherming zal geven. Mijn gynaecoloog vertelde me na mijn eerste kind dat ik toch een extra anticonceptie moest nemen bij gebruik vd minipil, nl een voorbehoedsmiddel. Mijn collega nam enkel de minipil en ze was zeer kort na haar geboorte van haar kindje weer terug zwanger. Als ik jullie was zou ik toch even gaan horen bij de dokter over de minipil.
Veel succes nog!
8 maanden geleden
Hey dames hieronder een link gevonden waarin vrouwen hun ervaringen delen over het gebruik van de minipil.
https://community.24baby.nl/forum/zwanger/zwanger-met-de-minipil-9E1Rey?page=1