26 Reacties

7 maanden geleden

Bij ons is het er nog niet van gekomen (kindje is 6 weken). Eigenlijk heb ik best wel zin, maar praktisch lijkt het gewoon zo moeilijk om er tijd voor te maken! Overdag is mijn man gaan werken, ‘s avonds heeft ons baby’tje vaak een huiluurtje en ‘s nachts hebben we allebei zoiets van: zoveel slapen als we kunnen… voor pijn heb ik zelf minder schrik, gewoon heel rustig aan doen is ons plan 🙂

7 maanden geleden

Hier baby van nu 6 weken. Denk 2 weken geleden voor het eerst seks gehad. Dit ging verrassend goed. Nu soms wel wat meer last aan mijn naad (enorm geknipt geweest) hier zelf pas gynaecoloog binnen 2 weken ..

7 maanden geleden

Wij hebben het voor het eerst opnieuw gedaan 8 weken na de bevalling. Op initiatief van mijn lief want mijn hoofd staat er ook niet naar. We deden het ondertussen nog maar 2 keer :) mijn lief begon op een ochtend te foefelen en ik kon alleen maar denken: "daar gaat mijn uur extra slaap". Erg he 🤭 Pijn deed het niet, we deden het wel zachtjesaan, maar prettig voelde het ook nog niet. Komt wel.

7 maanden geleden

Hier ook rond 7 weken. Zelf stond mijn hoofd er totaaaal niet naar en had ook schrik voor de pijn. Was persoonlijk niet heel aangenaam de eerste keer maar denk ook doordat ik zelf gespannen was door schrik voor pijn. Ondertussen gaat het wel al beter en heeft het ook wel goed gedaan voor onze relatie ( in het begin zeer moeilijk omdat ik enkel bezig ben met onze zoon en soms zelfs geen gesprekken kon aanknopen omdat mijn hoofd er niet bij was). Maar ik zou zeggen probeer het gewoon dan is het om haha daarna komt het wel weer vanzelf als er nog eens tijd voor is 🙈

7 maanden geleden

Reactie op Chelchris

Hier ook rond 7 weken. Zelf stond mijn hoofd er totaaaal niet naar en had o ...
(Herkenbaar van die gesprekken. Ik vind het nu nog steeds moeilijk om oprecht geïnteresseerd te zijn in een conversatie, hoofd is echt nog in zorgen voor babymodus)

7 maanden geleden

Wij hebben er eerlijk gezegd nog geen moment voor gevonden 😔 het komt steeds gewoon niet uit en met David in de co-sleeper naast ons vinden we allebei een beetje gek en we willen dan niet dat hij wakker wordt 😅) Mijn vriend is naast zijn fulltime job ook nog muzikant dus vaak pas 's nachts thuis, dat helpt ook niet echt. Maar komende week hebben we een oppas geregeld en date night, de eerste keer sinds de bevalling dat we even een avond samen hebben. Ik ben niet bang voor pijn, maar ik merk wel dat het allemaal veel mibder gevoelig is dan tijdens de zwangerschap, toen was mijn libido ook echt heel hoog 😂

7 maanden geleden

Wij hebben de eerste keer seks gehad toen ons zoontje 5weken was. De eerste keer was het niet gelukt. De volgende dag opnieuw en toen lukte het wel. Het is nu minder vochtig dan vroeger. Maar komt ook wel door de borstvoeding zei de vroedvrouw. Dus eventueel glijmiddel kan soelaas brengen. Door de borstvoeding hou ik wel mijn bh aan. Ik zou het zelf een afknapper vinden als ik ga lekken.

7 maanden geleden

Reactie op TessahS

Wij hebben er eerlijk gezegd nog geen moment voor gevonden 😔 het komt stee ...
Mag ik vragen hoe oud jullie zoontje nu is? Ons meisje is nu 7weken, mijn partner heeft ook geregeld om eens met z'n 2 een avondje te hebben, maar merk dat k het echt wel heel moeilijk vind om haar achter te laten, wordt er zelfs boos van als ik er lang aan zit te denken 🙈😔. Wanneer zijn ze "groot" genoeg hé 😔...

7 maanden geleden

Reactie op Glynnis

Mag ik vragen hoe oud jullie zoontje nu is? Ons meisje is nu 7weken, mijn ...
Oeh, herkenbaar. Mijn kindje is nu 11 weken en ik ben er nog niet klaar voor. Ik ben per ongeluk eens 2u weg geweest (af en toe ga ik ergens naartoe voor een uurtje) en ik kon toen niet snel genoeg thuis zijn. Een date avond is hier nog niet voor meteen, al zou het ons wel eens deugd doen. Ik geef ook bv, en we zijn gestart met afgekolfde melk, maar ik wil nog niet dat iemand anders dan papa een flesje geeft. Ik zou zeggen volg je gevoel en doe het op jouw tempo!

7 maanden geleden

Reactie op Glynnis

Ik heb er wat minder moeite mee omdat ik het ook heel leuk vind als David een goede band heeft met zijn grootouders. En ik vind het ook leuk dat zij hem een flesje kunnen geven enzo op hun eigen manier en dat gaat makkelijker als wij dan even weg zijn. We gaan een paar uurtjes naar de wellness dus we zijn ook niet lang weg. Komend weekend heb ik ook een vrijgezellenfeest met overnachting en dat vind ik wel moeilijk! Maar het is ook goed om te leren vertrouwen, en voor mijn vriend om het eens 24 uur alleen te doen.

7 maanden geleden

Ohja, 11 weken dus

7 maanden geleden

12 weken

7 maanden geleden

Reactie op Glynnis

Oh ik herken dit zo hard, ik vind het zo moeilijk om hem achter te laten. De gedachte alleen al vind ik verschrikkelijk... Maar dat komt een beetje door mijn controlefreakkantje denk ik...

7 maanden geleden

Reactie op R2024

Hier baby van nu 6 weken. Denk 2 weken geleden voor het eerst seks gehad. D ...
Ik ben ook geknipt geweest sinds een week is het helemaal toe en voel ik er niks meer van. Maar toch wel schrik voor de eerste keer seks te hebben door die knip… Ik denk nog te wachten na mijn controle die is 3 mei

7 maanden geleden

Reactie op bibi142

Ik ben ook geknipt geweest sinds een week is het helemaal toe en voel ik er ...
Ik voel de knip wel nog soms tegentrekken en zo beu gevoel soms. Heb enkel in het begin eigenlijk beetje last maar bij het naar binnengaan maar daarna geen hinder van de knip!

7 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Oeh, herkenbaar. Mijn kindje is nu 11 weken en ik ben er nog niet klaar voo ...
Dat is idd ook 1 van de struikelblokken 🙈 Ik geef ook bv en ben gestart met eens een oefenflesje te geven 1x per dag, het lukt maar je merkt dat het niet meteen lukt zoals het moet. En soms wordt ze dan gefrustreerd omdat ze honger heeft maar nog niet helemaal door heeft hoe eraan te beginnen. Ik heb daar geduld voor, maar ik twijfel dan of iemand anders evenveel geduld heeft zoals ik 🙈 een erge gedachte om te hebben aan een kant... en de gedachte dat iemand haar lang zou laten huilen vind k al helemaal verschrikkelijk, de gedachte dat ze niet getroost wordt...

7 maanden geleden

Oh ik herken dit zo hard, ik vind het zo moeilijk om hem achter te laten. ...
Verschrikkelijk hé, en ik heb de indruk dat mijn partner mij niet helemaal begrijpt 🙈

7 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ik heb er wat minder moeite mee omdat ik het ook heel leuk vind als David e ...
Zo'n dingen vind k ook wel belangrijk, de band die ze kunnen hebben met grootouders. Maar is gewoon weer dat loslaten hé.. zo moeilijk

7 maanden geleden

Reactie op Glynnis

Verschrikkelijk hé, en ik heb de indruk dat mijn partner mij niet helemaal ...
Dat snap ik volledig. Hier hetzelfde…

7 maanden geleden

Reactie op Chelchris

Dat snap ik volledig. Hier hetzelfde…
Frustrerend hé. En aan een kant begrijp ik wel dat hij eens wat quality time wilt met ons 2, maar kvind dat het soms wat gepusht wordt terwijl ik er nog niet aan toe ben om haar bij iemand anders te laten.. Ben ik dan zo raar als ik denk dat we ook wat quality time kunnen hebben thuis? 🙈😂😅