6 Reacties
9 maanden geleden
Heel herkenbaar. Hoe oud is jouw zoon?
Allereerst sterkte komende vrijdag. Hopelijk verloopt alles, inclusief herstel, soepel. Geniet vooral van de kleine en de komende dagen nog extra van jouw zoon.
Mijn dochter is 5 jaar en de kleine nu 3 weken. Ik voelde mij op voorhand en nog steeds ook schuldig richting haar, maar ik merk heel erg dat het mijn gevoel is en zij er eigenlijk nauwelijks last van heeft. Ze is blij met haar zusje en waar ik "alleen met mamatijd" voor haar regel, lijkt zij deze behoefte niet te hebben en vooral ook graag bij haar zusje wil zijn. Dus eigenlijk vul ik voor haar in en dan dus blijkbaar ook niet correct. Maar zelfs met die kennis blijft het lastig het schuldgevoel "uit" te zetten.
Alle situaties hebben voor- en nadelen, dat hoort er nu eenmaal bij.
Hopelijk lukt het je om wat los te laten. In het begin is het echt een zoektocht voor iedereen in het gezin, maar het gezin is wel weer een schat rijker. ♡
9 maanden geleden
Heel herkenbaar. Hoe oud is jouw zoon?
Allereerst sterkte komende vrijdag. ...
Onze zoon wordt 3 eind maart... Ik denk dat ik hem goed voorbereid heb (veel verteld over de baby, betrokken in de inrichting van de kamer, cadeautje gemaakt, veel boekjes gelezen en geoefend met een pop 😅) Ik begrijp dat ik dat gevoel voor hem niet mag invullen. De kans is idd bestaande dat vooral ik het zo zal ervaren en hij helemaal niet. Ben al blij dat hij overdag naar school gaat, zodat ik dan kan rusten en me bezighouden met de baby. De momenten voor en na school hoop ik hem genoeg aandacht te kunnen geven, hij hangt nogal vast aan z'n ritueeltjes. Denk dat het belangrijk is hierin mee te blijven gaan 🤷♀️ Fijn dat jouw dochter zo goed reageert. Wat een lieve grote zus ❤️
9 maanden geleden
Ik had ook enorm veel stress daarover. Bleek hier ook niet nodig te zijn. Onze zoon gaat zo goed om met z'n kleine zusje. Zo zacht, lief en zorgzaam. Terwijl het vaak een echte wervelwind is. Hij gaat nog naar de crèche en de grootouders en is dus maar 3/7 thuis overdag. Ik merk dat hij sneller moe is de dagen dat de beiden thuis zijn, dus de crèche doet hem deugd! Het thuis zijn vindt hij ook leuk. Hij is graag bij zijn zusje, maar de prikkels zijn uiteraard extra vermoeiend. Qua eten, slapen, vrolijk zijn enz. is hij totaal niet veranderd. Dus denk dat ik wat te bezorgd ben geweest op voorhand. Succes vrijdag, je gaat dat goed doen, mama ❤️
9 maanden geleden
en is het allemaal goed gegaan vandaag?
Oh zo lief dat je eraan denkt 😊 Onze dochter Renée is geboren! 3kg010 en 47cm.
Ze doet het heel goed, haar broer Julian was wat onder de indruk. Maar hij was heel lief en wilde haar zelfs even vasthouden. Hopelijk blijft hij zo enthousiast!
Ik merkte dat er een soort van 'rust' over me heenkwam. Denk echt dat de komst van z'n zusje een meerwaarde gaat zijn. (leren geduldig zijn, delen, niet altijd op de eerste plaats komen)
Ook voor mij gaat het denk ik een verademing zijn om Julian wat meer los te laten en toe te vertrouwen aan 'the village' waar iedereen altijd over spreekt 😊 We worden omringd door lieve familie en vrienden die ons graag willen helpen dus het wordt tijd dat ik Julian wat meer toe vertrouw aan anderen en me minder zorgen maak. Daarvoor heb ik nu een nieuwe baby 😂 Grapje!
9 maanden geleden
Oh zo lief dat je eraan denkt 😊 Onze dochter Renée is geboren! 3kg010 en 4 ...
fijn om te lezen. hopelijk verloopt je herstel ook soepel en kunnen jullie lekker thuis settelen en de samenstelling opnieuw hervinden ♡