67 Reacties

7 maanden geleden

Hier 10 weken en ik volg niet echt een schema. Enkel opstaan en gaan slapen ...
Nee idd een baby die niet moe is, zal niet gaan slapen. Bij ons merken we wel op dat hij valt in slaap bij ons, dan in zijn nestje en binnen het kwartier is hij terug wakker.

7 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Heb zo hard datzelfde gevoel. Ons mannetje wordt zondag ook 8 weken en sind ...
Dat was exact hetzelfde hier. Van die tijd maken ze geen melatonine meer aan tenzij het donker is.. slapen in een donker kamertje werkt hier ook :-)

7 maanden geleden

Hoe hebben jullie overgestapt van ‘slapend in bed leggen’ naar ‘zelf inslapen’v

7 maanden geleden

Reactie op tsoys

Hoe hebben jullie overgestapt van ‘slapend in bed leggen’ naar ‘zelf inslap ...
Hier is dat een beetje geleidelijk vanzelf gegaan, maar het lukt zeker nog niet altijd. En als ik hem wakker in bed leg heeft hij zeker nog hulp nodig bij het inslapen (tutje, mijn hand op zijn buikje of hoofde, zachtjes praten, mijn gezicht tegen het zijne,...)

7 maanden geleden

Hier is dat een beetje geleidelijk vanzelf gegaan, maar het lukt zeker nog ...
Hier wat hetzelfde: tutje, wrijven over zijn gezichtje, witte ruis. De ene keer valt hij binnen de paar minuten in slaap, maar soms kan het nog een half uurtje duren.

7 maanden geleden

Reactie op tsoys

Hoe hebben jullie overgestapt van ‘slapend in bed leggen’ naar ‘zelf inslap ...
Hier lukt het soms... Hij moet wel echt moe zijn. Ik wacht tot hij wat begint te "neuten" (niet huilen) en pak hem dan bij mij, zing een slaapliedje en dan in de wieg. Nog even m'n hand op z'n buik terwijl ik shhhhhht zeg. Dat doe ik tot ik het gevoel heb dat hij kan inslapen. Meestal maakt hij nog wat geluid maar zolang hij niet weent, pak ik hem niet op. Is nu al paar keer gelukt op die manier, maar vaak werkt het ook niet hoor. Succes 😊

7 maanden geleden

Reactie op NikkiMax

Hier wat hetzelfde: tutje, wrijven over zijn gezichtje, witte ruis. De ene ...
Ik ga hier pas aan beginnen als we met 2 zijn om voor haar te zorgen denk ik. Dochter wil ook geen tutje :(