67 Reacties
8 maanden geleden
Team go with the flow 🙋🏻♀️
Interessante vraag en ik ben heel benieuwd naar wat andere mama's doen!
Ik vind hem nu nog te klein om een schema op te leggen (ook 1 maand oud). En ik heb me er ook nog niet in verdiept vanaf wanneer dat ongeveer kan (ik dacht rond 6 à 8 weken, wanneer ze dag en nacht ritme ontwikkelen). Ik ben zelf ook heel georganiseerd en gestructureerd dus ben er wel van overtuigd dat de routines en structuur er vanzelf zullen in sluipen ☺️ Voorlopig heb ik nog geen flauw idee hoe en wat.
8 maanden geleden
Ik heb bij mijn eerste vanaf ongeveer 3 maand oud de schema’s van Snuggles & Dreams gevolgd en ben er heel tevreden van. Ze is (meestal) een goede en vlotte slaper. Of ik dat zo ‘strikt’ ga kunnen toepassen met een tweede erbij betwijfel ik wel 😅 ik denk dat ik alles nu iets meer ga (moeten) loslaten
8 maanden geleden
Hier een beetje een combi van go with the flow en 'schema'. Ik zie het niet echt als een schema maar als het voorspelbaar maken van dingen (rekening houdend met zijn tempo natuurlijk). Dit doe ik door elke ochtend rond hetzelfde uur op te staan, dan te voeden en een badje te geven (meestal is hij goed wakker na de ochtendvoeding) en 's avonds rond hetzelfde uur naar boven als hij wakker wordt na een dutje, daar een voeding en dan leg in 'm in bed. Overdag en 's nachts gewoon borstvoeding op vraag. Als hij overdag langer slaapt dan 3,5u aan een stuk maak ik 'm wel wakker omdat hij de voedingen anders 's nachts wil inhalen.
8 maanden geleden
Hier een beetje een combi van go with the flow en 'schema'. Ik zie het niet ...
Dit klinkt wel heel goed! Na heel veel lezen denk ik dat het sowieso heel verschillend is per baby, en dat de eerste weken/maanden gewoon een kwestie is van genieten als je geluk hebt en uitzitten/overleven als je pech hebt 😅 wij zitten meer in het tweede kamp ben ik bang. Ik vind het belangrijk dat ons kindje wat goede slaap heeft en dat ik elke dag ook een paar uur mijn handen vrij heb, dus draagdoek is dan de oplossing.
Het voorspelbaar maken van dingen vind ik wel een goede, en ik wil toch ook wel werken naar dat hij gewoon boven in de co-sleeper slaapt ipv steeds ergens anders.
Maar echte slaaptraining kan pas na 6 maanden, lees ik overal.
8 maanden geleden
Reactie op TessahS
Dit klinkt wel heel goed! Na heel veel lezen denk ik dat het sowieso heel v ...
Hier ook overduidelijk kamp 2 hoor... Weer heel moeilijke nacht, eerste blokje cosleeper was oke maar uiteindelijk heeft hij dan na de voeding bij mij geslapen omdat hij ontroostbaar was. Ach, ook wel begrijpelijk na 9 maanden lekker warm in de buik te zitten zeker?
8 maanden geleden
Reactie op TessahS
Zojuist naar kind & gezin geweest en wij waren echt het koppel met de h ...
Oh kan je eventueel wat dingen delen? Hier pas eind maart terug naar K&G...
8 maanden geleden
Oh kan je eventueel wat dingen delen? Hier pas eind maart terug naar K& ...
De arts dacht aan krampjes en verborgen reflux, dat hij rustig wordt in de draagdoek was een goed teken zei ze. Tips waren vooral:
- ander merk water proberen. Ze adviseerde Rocheval van de Aldi omdat deze heel zacht is en pijn kan verminderen.
- om de 3-4 uur een flesje, als hij nog honger heeft na een flesje dan kunnen we wat extra geven maar binnen het half uur. Daarna moet zijn maag echt 2 uur rust hebben.
- vitamine d met probiotica gebruiken (protectis)
- warmte kussentje gebruiken op zijn buik als hij op zijn rug ligt & buik masseren (maar dat deden we al)
We mogen ook al grotere flesjes geven, en ik had al het gevoel dat we dat moesten doen, maar onze vroedvrouw zei dat dat wel heel veel zou zijn. Beetje tegenstrijdig dus. Maar we zijn sowieso niet zo tevreden van de vroedvrouw 🙈
8 maanden geleden
Reactie op TessahS
De arts dacht aan krampjes en verborgen reflux, dat hij rustig wordt in de ...
Hopelijk gaat het beter met die tips! Hier borstvoeding dus veel dingen kan ik niet toepassen, maar ik ga nog eens aan de vroedvrouw vragen om langs te komen en hopelijk kan zij al wat helpen.
8 maanden geleden
Hopelijk gaat het beter met die tips! Hier borstvoeding dus veel dingen kan ...
De arts had ook nog infacol geadviseerd tegen krampjes.
Daarnet een flesje gegeven, hij heeft zo'n 110 ml gedronken en me echt gehouden aan niks extra's na het half uur. Hij zette het echt op een krijsen 20 minuten lang. Toch maar weer in de draagdoek gedaan, waar hij nog 10 minuten verder krijste en daarna stil werd 😬 Ik hoop toch dat het snel beter wordt.
8 maanden geleden
Reactie op EDK1987
zeer goed idee! een lactatiedeskundig kan ook helpen?
Is mijn vroedvrouw ook, dus 2 in 1 😊
8 maanden geleden
Reactie op TessahS
Wij kregen ongeveer dezelfde tips! Ook nog de tip om hem liggend op zijn zij te voeden terwijl hij op mijn benen ligt omdat hij dan minder gulzig kan drinken en mogelijks ook minder lucht hapt. Ik wil denk ik toch overschakelen naar een andere pap speciaal voor krampjes, maar langs de andere kant ook bang dat zijn darmen dan weer helemaal moeten aanpassen..
8 maanden geleden
Reactie op TessahS
Mag ik vragen hoeveel jullie geven en hoe oud jullie kindje is? Ons zoontje is nu 4 weken, weegt 4kg en we geven 120 ml + 4 scheppen maar omdat hij zo vaak teruggeeft, vraag ik me af of het niet te veel is..
8 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Mag ik vragen hoeveel jullie geven en hoe oud jullie kindje is? Ons zoontje ...
Wij gaven tot vandaag 90+3, maar moesten vaak een flesje van 30 bij maken. Nu dus 120+4. Volgens de vroedvrouw is dat dus te veel, maar volgens de arts van kind & gezin is dat prima.