67 Reacties

8 maanden geleden

Btw: zoontje sliep maar 20 min in de draagdoek en is verder dus wakker geweest en begon weer te huilen, dus nu toch nog maar een flesje en duimen dat hij daarna wil slapen 😬 Leuk hoor, al die slaaptips enzo op internet maar ik denk echt: hoe dan????!!! 😅

8 maanden geleden

Reactie op TessahS

Btw: zoontje sliep maar 20 min in de draagdoek en is verder dus wakker gewe ...
Oh en je bent zo machteloos he.. Die tips zijn inderdaad allemaal goed en wel maar heel frustrerend als ze niet werken (en ik denk dat ze bij de meesten meer niet werken dan wel 😆)

8 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Oh en je bent zo machteloos he.. Die tips zijn inderdaad allemaal goed en w ...
Ja idd, kwestie van accepteren zeker. Maar ik vind het toch wel heel pittig hoor. Ohja, wij zijn ivm de krampjes ook overgestapt naar Nan complete comfort, op aanraden van de vroedvrouw. Maar merk niet veel verschil met de Nutrilon Prosyneo die we daarvoor gebruikten.

8 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Mag ik vragen hoeveel jullie geven en hoe oud jullie kindje is? Ons zoontje ...
wij geven evenveel momenteel e is ook 4 weken en iets meer dan 4 kg

8 maanden geleden

Ik heb toch een dagverloopje gemaakt omdat ons kindje soms uren aan een stuk wakker was overdag. Dit helpt mij om er op te letten dat we hem voldoende laten slapen. De uren zijn een indicatie: als hij tussen dat tijdstip om voeding vraagt volg ik dat. Met uiteraard altijd zijn tempo volgen en voeden wnr hij wil. Is gwn om beetje richting te geven aan zijn dag (en mijn dag). De actievere activiteiten in de voormiddag want dan is hij goed wakker. Bij vermoeidheid bv. geeuwen hem laten slapen... En als hij eens slaapje overslaat dan is het zo... Het is onmogelijk om het strak te volgen, we volgen de flow van de baby 😊 als hij in de voormiddag na zijn voeding meteen in slaap valt, slaapt hij.

8 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Ik heb toch een dagverloopje gemaakt omdat ons kindje soms uren aan een stu ...
wij hebben ook zo een minidagboek met alle uren van voeding, de kakapamper enzovoort... helpt ons ook goed! je kan zo inderdaad zeker merken van ah honger!

8 maanden geleden

Hier is Finn 6 weken en wil het nu ook proberen, maar is best moeilijk...

8 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Hier is Finn 6 weken en wil het nu ook proberen, maar is best moeilijk...
Wij zijn ook nog aan het kijken wat werkt. Een vaste tijd om op te staan werkt hier goed, want David is eigenlijk altijd tussen 6 en 7 wakker. Vanaf het eerste flesje rekenen we steeds 3-4 uur tussen de flesjes, waardoor er wel een beetje een ritme in zit. We zorgen ook wel steeds dat hij slaapt tussen de flesjes, de ene keer is dat 2,5 uur en de andere keer een uur, hij heeft overdag veel zin om wakker te zijn en rond te kijken. We worstelen alleen nog een beetje met de avond, want David lijkt heel graag veel te slapen vanaf 20-21 uur, waardoor we soms wat in de knoop komen met de laatste fles. Ik ga nu dus proberen gewoon met hem te slapen rond die tijd en voorlopig dus 2x per nacht uit bed te gaan voor een flesje. Ik kan de slaap ook wel gebruiken (of neem mijn ereader mee) en hopelijk kan hij snel alleen slapen en zit hij snel op 1 flesje nog in de nacht.

8 maanden geleden

Reactie op TessahS

Wij zijn ook nog aan het kijken wat werkt. Een vaste tijd om op te staan we ...
Wel Finn eet ook na 3 of 4 uur. Nu begint hij ook wakker te zijn, wat maakt dat alles weer opschuift. Dat maakt het nu even moeilijk. Hierdoor werken wij nu even in stukjes: iemand vanaf 20 u tot 1 u en dan 1 tot 6 u 's morgens. Hij heeft wel zware dagen gehad met spruw en nu haalt hij precies in. S morgens is het ook 7 u en dan eten en proberen klaar maken. Het wordt moeilijk als hij dan plots direct na de voeding weer in slaap valt, dan is het wachten met alles.

8 maanden geleden

Ik sta op tss 6&9 en ga ook slapen rond 20-21u. Soms is het later afhankelijk van wanneer Rune nog wil drinken. 's Nachts vraagt hij 2-3x om te drinken. Mijn schema dat ik hier postte is echt de ideale wereld en elke dag is anders, maar het helpt me wel om wat structuur te geven.' s Ochtends is meestal mijn moment. Dan ontbijt ik en doe ik even mijn ding. Nadien volledig in teken van de baby. Als hij lange dutjes doet, probeer ik huishouden te doen - dat komt er echt amper van. Vorige nacht was heel vermoeiend en dan hebben we vanochtend samen gedut op de zetel 😊

8 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Wel Finn eet ook na 3 of 4 uur. Nu begint hij ook wakker te zijn, wat maakt ...
Waarom is het wachten? Omdat hij op jullie slaapt en je hem niet kan wegleggen? Ik vind het niet erg als hij overdag veel wakker is, ik maak hem ook wakker voor een flesje als het tijd is. Als hij 's nachts maar goede blokjes slaapt en dat gaat nu goed. Eigenlijk kan ik nu ook wel alles doen, de wipstoel is echt een uitkomst en als het echt niet anders gaat dan gewoon in de draagdoek. Een paar minuten onder de dampkap staan en David slaapt 😅

8 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Ik sta op tss 6&9 en ga ook slapen rond 20-21u. Soms is het later afhan ...
Ik merk ook dat de ochtend vrij makkelijk gaat en probeer dan ook wat voor mezelf te doen. In de middag idd ook meer bezig met David omdat hij dan meer wakker is. Het huishouden gebeurt nu echt in kleine stukjes. Soms met David in de draagdoek: stofzuigen (is ideaal want daarvan gaat hij slapen), was, opruimen. De badkamer, toilet poetsen is wat lastiger maar lukt wel met hem in de wipper na een flesje.

8 maanden geleden

Reactie op TessahS

Wij zijn ook nog aan het kijken wat werkt. Een vaste tijd om op te staan we ...
Idem hier!! Baby van 6 weken, flesje rond 19u en slapen rond 20u maar dan maak ik hem nog wel wakker rond 23u voor de allerlaatste fles voor we de nacht ingaan. Ik moet hem echt wel wakker maken dus heb me al afgevraagd of we hem misschien dan al beter laten doorslapen tot wanneer hij er zelf om vraagt? ‘s Nachts komt hij na zijn fles van 23u pas tussen 4 en 5 (de laatste week toch)..

8 maanden geleden

Reactie op TessahS

Btw: zoontje sliep maar 20 min in de draagdoek en is verder dus wakker gewe ...
Hier ook verborgen reflux, medicatie (omeprazole) gekregen en een heel ander kind. Van uren brullen en krijsen en continue eten vragen om te blussen naar rustig en gewoon flesjes van 90ml drinken. Was er eerst wat tegen, maar als ik zie hoe vrolijk en rustig hij nu is, ben ik blij dat ik hem toch die medicatie kan geven. :)

8 maanden geleden

wat voor mij goed werkt om inschattingen te maken, is het registreren van voedingen/pampers/... in de app 'baby daybook', het profiel kan je ook delen met partner zodat je op meerdere gsms alles kan inzetten

8 maanden geleden

Week 8 komt hier volgende week in het vooruitzicht en ineens voel ik grote druk om hem vanaf dan dutjes in een aparte kamer/in het donker te laten doen omdat ik dit ergens heb gelezen. Iemand nog het gevoel dat er vanaf week 8 ineens dingen “moeten” veranderen? Hoe pakken jullie het ondertussen aan?

8 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Week 8 komt hier volgende week in het vooruitzicht en ineens voel ik grote ...
Ik heb eigenlijk constant het gevoel dat er dingen "moeten"... Zijn het geen opmerkingen van de schoonouders, dan zijn het wel vriendinnen (ook die zonder kinderen btw) of is het wel Kind & Gezin... Ik heb het gevoel dat je als nieuwbakken mama gewoon constant onder druk staat en moet presteren. Precies of het is mogelijk om alles direct goed te doen... Ik probeer om me er niet te veel van aan te trekken maar zoals je waarschijnlijk merkt trek ik het me wél aan en maakt het me mega onzeker. Ik probeer echt het tempo van ons mannetje te volgen maar met alles wat ik hoor en lees durf ik dat al bijna niet meer...

8 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Week 8 komt hier volgende week in het vooruitzicht en ineens voel ik grote ...
Ik merk dat het een beetje vanzelf begint te evolueren hier. Sinds zijn sprongetje is David opeens veel minder plakkerig en wil graag lekker op zichzelf zitten en in de box liggen rondkijken. Wel fijn want ik begon dat geplakt aan mij ook minder leuk te vinden (hoewel ik het soms een beetje mis haha). Qua slapen hebben wij een manier gevonden dat goed werkt. We beginnen ook een beetje een ritme te krijgen, is een beetje vanzelf ontstaan sinds vriend weer aan het werk is: 7u flesje, in de wipper terwijl ik douche, slapen in de kinderwagen 11u flesje, wandeling, slapen in de maxicosi 14u flesje, badje of spelen, slapen in de kinderwagen of draagdoek 18u flesje, slapen in de co-sleeper of op mij 23u en 2u een flesje

8 maanden geleden

Ik heb eigenlijk constant het gevoel dat er dingen "moeten"... Zijn het gee ...
Herkenbaar hoor! Maar ten eerste: waarom zijn het alleen wij vrouwen die steeds zo onzeker gemaakt worden? En ten tweede: iedereen is anders. En het is belangrijk dat je je kindje een beetje een volgt, maar ik denk dat je het ook zo moet inrichten dat het voor jou en jullie als gezin werkt. Je kind past zich namelijk ook wel aan.

8 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Idem hier!! Baby van 6 weken, flesje rond 19u en slapen rond 20u maar dan m ...
Wij doen dit ook. Maar puur omdat hij anders ipv om 23u om 12 of 00.30 komt en dan weer rond 4-half5. Dan zit ik met 2 nacht flesjes ipv 1 dus puur eigen belang 🫣