58 Reacties

één jaar geleden

Ik ben momenteel 20 weken zwanger. En ik moet zeggen mijn zwangerschap is tot nu toe al altijd pijnloos verlopen. Heb nergens last van

één jaar geleden

Momenteel 27 weken zwanger en eigenlijk buiten vermoeidheid nooit kwaaltjes gehad. Sinds vorige week plots wel: slapeloosheid (als in: 1u slaap op een nacht), heel actieve en beweeglijke baby ‘s nachts, brandend maagzuur, ongemakkelijk gevoel aan mijn buik bij bepaalde bewegingen en mentaal een serieus dipje zonder dat ik echt kan benoemen wat er scheelt.. Vervelend!

één jaar geleden

26 weken zwanger en het enige kwaaltje is constipatie! Wel een heel vervelende kwaal en compleet nieuw voor me. Ik probeer veel vezels te eten, water te drinken en neem magnesiumoxide.

één jaar geleden

Hier ook morgen27 weken een hetzelfde heel fel brandend maagzuur een byna niet slapen voelt anders als tevoren voel me niet top 😔

één jaar geleden

Hier heb ik zelf last van plots vochtvasthouden en pijnlijke benen

één jaar geleden

Reactie op TessahS

26 weken zwanger en het enige kwaaltje is constipatie! Wel een heel vervele ...
Potje havermout toevoegen elke dag helpt bij mij heel goed!

één jaar geleden

Reactie op garnaaltjee

Hier ook morgen27 weken een hetzelfde heel fel brandend maagzuur een byna n ...
Hoe is het anders? Meer kwaaltjes?

één jaar geleden

Pijnlijke benen en rug, vaak wakker worden en dan een tijdje wakker liggen, moeite met rechtstaan & af en toe harde buik.. voor de rest niets 😊

één jaar geleden

Reactie op EDK1987

Potje havermout toevoegen elke dag helpt bij mij heel goed!
Ja ik eet nu 's ochtends havermout met lijnzaad, fruit en noten en dat helpt heel goed!

één jaar geleden

Niet echt een kwaaltje maar het feit dat ik een kwartier nodig heb om te bekomen van een warme douche 🥲🥲

één jaar geleden

Niet echt een kwaaltje maar het feit dat ik een kwartier nodig heb om te be ...
Alles gaat wat trager?

één jaar geleden

Reactie op Bazurkaeva95

Pijnlijke benen en rug, vaak wakker worden en dan een tijdje wakker ligge ...
Lijkt mij ook al genoeg😉

één jaar geleden

Reactie op EDK1987

Alles gaat wat trager?
Nee, mijn hart gaat als een gek tekeer als ik uit de douche kom 🤣

één jaar geleden

Nee, mijn hart gaat als een gek tekeer als ik uit de douche kom 🤣
Ik heb dit enkel als ik mijn benen aann het scheren ben ik heb geen bad dus in douch met een dikke buik is dat totaal niet makkelijk en uitputtend ook, ik heb precies een hele marathon gelopen als ik klaar ben😂😂

één jaar geleden

Reactie op Bazurkaeva95

Ik heb dit enkel als ik mijn benen aann het scheren ben ik heb geen bad dus ...
Heel herkenbaar hier! Mijn man zei: misschien een krukje kopen?

één jaar geleden

Reactie op EDK1987

Heel herkenbaar hier! Mijn man zei: misschien een krukje kopen?
Ik heb het geprobeert al zittend maar ook voorover leunen was niet echt comfortabel en was een irritant gevoel om zo te blijven zitten eerlijk gezegt, ik kon moeilijk terug recht😂

één jaar geleden

Reactie op TessahS

26 weken zwanger en het enige kwaaltje is constipatie! Wel een heel vervele ...
M'n vroedvrouw heeft me Metarelax aangeraden. En helpt bij mij veel beter dan de gewone magnesium pilletjes die ik de vorige zwangerschap nam. Ze zijn wat duurder, maar het echt waard. Ook qua krampen in de benen en voeten trouwens..

één jaar geleden

Reactie op garnaaltjee

Hier ook morgen27 weken een hetzelfde heel fel brandend maagzuur een byna n ...
Ik neem Riopan daarvoor. Ook super veel last van. Beide zwangerschappen. Van Riopan mag ik 4 zakjes per dag nemen en is voorlopig voldoende. Meestal kom ik toe met 3. Bij de vorige zwangerschap was ik op deze termijn al lang Omeprazol aan het nemen, dus soms is het niet voldoende. Misschien wel het proberen waard? Wel best even vragen aan je vroedvrouw/gynaecoloog natuurlijk

één jaar geleden

Reactie op EDK1987

Hier heb ik zelf last van plots vochtvasthouden en pijnlijke benen
Tegen de pijnlijke benen helpt bij mij Metarelax heel goed. Zie antwoord op iemand anders in dit topic :)

één jaar geleden

Reactie op 1994bv

Momenteel 27 weken zwanger en eigenlijk buiten vermoeidheid nooit kwaaltjes ...
Ben ook 27 weken zwanger en die slapeloosheid heb ik echt al vanaf 20 weken. Dat ik nachten gewoon klaar wakker ben, maar het zit zo dat je lichaam zich aan het voorbereiden is voor wat er na komt. Maar tot nu toe heb ik nog altijd geen last van maagzuur. Bedenk het op die manier ‘ wij doen het voor iets mooie’s ‘ 🥹