61 Reacties
6 maanden geleden
Hier het zelfde verhaal. Had ook net een slaapconsult. Grootste dat hier aan bod kwam was dat voor mijn baby die zogezegd slecht slaapt overdag, dat dutjes van 20 min ook ok zijn. Soms is een dutje 10 min, soms 30 min, soms 1u,.. allemaal goed. Ik moest de druk er ook afhalen.. als ik zie dat hij moe wordt probeer ik 5 of 10 minuutjes, als hij niet in slaap valt probeer je het een half uur later nog eens opnieuw..
Ik heb best wel veel nuttige tips gekregen en ben er helemaal door gerustgesteld. Misschien ook de moeite om eens zo’n consult te boeken? Ik deed het bij een baby-led slaapcoach :-)
6 maanden geleden
Hier zelf al zoveel gehuild de laatste dagen. Dutjes lopen mega moeilijk, ik probeer het was los te laten maar hij is duidelijk moe maar geeft er gewoon niet aan toe. Een tijdje geleden liep het oke overdag, wel met mijn hulp maar slaap is slaap dus prima. Nu dus vaak dagen dat hij uuuuren niet slaapt. Mijn emmer omtrent dutjes is echt wel effe vol 😕 Maakt het ook lastig natuurlijk want dat merkt hij dan sowieso waardoor hij ook niet rustig kan worden...
6 maanden geleden
Reactie op LieselotS
Hier het zelfde verhaal. Had ook net een slaapconsult. Grootste dat hier aa ...
Budgetgewijs ga ik daar even mee wachten. Het loopt hier best goed zolang ik zorg dat hij genoeg slaapt en regelmatig hele cyclussen doorloopt, dus dutjes van minimaal 45 minuten. Ik volg zelf de richtlijnen van Susanne Willekes, die ook babyled coach is. En ik merk echt dat het heel veel doet!! Zij heeft het er in haar boek over dat echte slaapcoaching pas kan na 6 maanden, maar dat je daarvoor al wel kan doen aan wat zij 'slaappreppen' noemt. En daarvoor geeft ze in haar boek een aantal tips en die volg ik nu dus. En dan als het beter gaat kan je steeds een stapje verder gaan.
6 maanden geleden
Reactie op TessahS
Het kan echt zwaar zijn he! Ik zat er laatst ook even door. Is er iemand di ...
Goh ik geef borstvoeding en liefst wel echt rechtstreeks en afgekolfde melk via flesje nog niet te veel. Dat gaat sowieso moeten als ik terug ga werken en wil er nu gewoon nog kei hard van genieten. Het zou misshien beter zijn om het effe uit handen te geven maar dat vind ik zo moeilijk... Ik zou dan ook wel echt uit huis moeten want anders zou ik toch elke keer wanneer hij weent weer gaan helpen...
6 maanden geleden
Reactie op elvea45
Klinkt heel herkenbaar! Is het intussen al wat gebeterd? 😊
Sinds we koem ...
Het is ondertussen echt een heel ander babytje! Ze is nu gewoon aan haar pap en doet het echt super goed. Veel lachen en minder huilen.
Ze heeft het wel nog steeds moeilijke met dutjes overdag, maar bij zo'n kleintjes is dit omdat zij nog niet uit zichzelf in slaap kunnen vallen. We hebben nu de slaapgids van 0-4 maanden van snuggles en dreams aangekocht en zijn gestart met slaapcoaching. Voorlopig nog wat zoeken hier.
In de draagdoek sliep ze in de moeilijke periode wel, maar na eerst een hevige huilbui.
Nu valt ze weer wel terug in slaap in de draagdoek.
6 maanden geleden
Hier een baby’tje van 6 weken oud. Is nu ook al enkele dagen dat ze bijna niet meer slaapt overdag en ze wordt dan oververmoeid ze weent en weent dan de hele tijd. Maar haar in slaap krijgen lukt niet als ze dutje doet is het mss maar 10 minuten. Vandaag was ze al wakker van 9u vanalles geprobeerd in haar bedje gelegd boven in het donker dit lukte niet maar rond 16u haar flesje gegeven en viel ze de hele tijd dan in slaap dan haar in bedje gelegd boven dan lukte het om te slapen ze slaapt nu al van 16u dus al 2 uur. Ze heeft echt wakker geweest van 9u tot 16u…
6 maanden geleden
Goh ik geef borstvoeding en liefst wel echt rechtstreeks en afgekolfde melk ...
Wat je allemaal schrijft is mega herkenbaar. Ik ben hier de laatste twee dagen ook op randje van mental breakdown. Kindje vandaag +- 1,5 uur geslapen in totaal. Nu weer in draagzak in slaap gevallen en zal hij wsl voor een tijdje vertrokken zijn. Ik had het er vandaag met mijn vriend ook over dat ik heel vermoeid ben en dan krijg ik te horen:
- de BV is zwaar he, misschien overschakelen op flesjes...
Maar het is niet de BV die het zwaar maakt. Het zijn al die momenten tussendoor. Ik ben 24/24 7/7 aan het moederen de laatste twee weken. Mijn vriend is amper thuis, max. een uurtje per dag en dan is dat meestal om te eten. We hadden afgesproken dat ik vanochtend na de eerste voeding in bad zou gaan als ontspanning en hij zou overnemen tot de baby weer honger had. Maar hij heeft uitgeslapen in plaats daarvan 🙄
Hij snapt echt niet hoe waardevol het is dat hij tussendoor dingen overneemt. Of hij snapt het wel, maar hij denkt er niet aan. Zelfs de simpele dingen zoals een pamper verversen moet ik altijd vragen om te doen.
DAT put me uit, niet het borstvoeden. Ik voed ook liefst rechtstreeks. Flesje doen we 2x per week zodat hij het blijft kunnen. En ben liefst bij mijn baby om te voeden want gedoe met kolven en nadenken hoe dat dan bewaren en vervoeren zie ik tegenop. Ik denk ook: ik kan dit maar een korte periode doen voor mijn kindje en vind het daarom niet erg dat ik even geen persoonlijk leven meer heb. Als ik ga werken moet het wel anders. Maar hulp van mijn lief had ik nu wel wat meer op gerekend. Hulp van onze ouders aanvaarden vind ik moeilijk. Ik ben niet op mijn gemak in mijn eigen huis als ze er zijn... En de baby moet dan altijd in het wiegje liggen van hen om te slapen. Als ik de draagdoek uithaal, bekijken ze mij raar... Sorry efkes klagen, ik heb soms het gevoel dat dit de enige plek ik waar dit kan en mag zonder dat er geoordeeld wordt...
6 maanden geleden
Reactie op bibi142
Jaa inderdaad gelukkig. Maar ik ben dan wel altijd bang dat ze nu teveel sl ...
Hier heeft dat geen invloed op de slaap 's nachts.
Maak haar wel wakker voor de avondvoeding mocht ze niet uit zichzelf wakker worden (zo doe ik het toch).
Dutje hier was maar van korte duur en is geëindigd in een gezamenlijke huilbui :')
Morgen poging 178349 voor een dag met meer uren dutjes 🙈 ik vind het zo moeilijk het los te laten. Heb het gevoel als ik er minder mijn best voor zou doen, dat hij dan gewoon helemaal niets slaapt...
6 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Hier heeft dat geen invloed op de slaap 's nachts.
Maak haar wel wakker vo ...
Ooh pff zo vermoeiend… en heb je een vast uur dat je je kindje in bedje legt voor de nacht ? Ik probeer het altijd te doen rond 22u/22u30 maar is soms moeilijk met de voedingen meestal drinkt ze tussen de 3u/3u30 minuten overdag snachts doet ze al een blokje van 5 uur
6 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Maar is het dan geen probleem als ze alles opgeteld maar een uurtje of twee ...
Nee als ze komen aan hun aantal uur slaap op 24 uur is dat prima. Sommige hebben 11u nodig in totaal en andere 19u 🤷🏼♀️. Emil heeft er ongeveer 14 nodig (dat weet ik doordat ik 3dagen alle slaapmomentjes moest bijhouden), dus als hij er 10 slaapt in de nacht moet hij er nog 4 overdag doen.
Volgens wat de slaapcoach vertelde hè. Ze had het vooral over dat je kindje zou voelen dat je hem hopeloos in slaap probeerde krijgen en dat dat er ook zou voor zorgen dat die net niet in slaap geraakte.
6 maanden geleden
Reactie op LieselotS
Hier het zelfde verhaal. Had ook net een slaapconsult. Grootste dat hier aa ...
Heb je toevallig info gekregen over rond hoe laat de nacht in principe start of hoe je dit aanpakt / bekijkt? Momenteel gaat ons zoontje gewoon pas mee naar boven als wij gaan slapen bijvoorbeeld.
6 maanden geleden
Heb je toevallig info gekregen over rond hoe laat de nacht in principe star ...
Ja we leggen meneertje rond 19u30 in bed maar moeten een uur schommelen met hem. Dus dat betekent dat er niet genoeg slaapdruk is, dus 15 min proberen en dan later nog is opnieuw proberen.. maar ik had vooral de indruk doe maar gewoon wat voor jullie aangenaam is! Tot 3 maand is er geen schema of ritme te vinden in een baby 🤷🏼♀️
6 maanden geleden
Reactie op LieselotS
Ja we leggen meneertje rond 19u30 in bed maar moeten een uur schommelen met ...
Ja de onze is dus al 3 maanden maar nog steeds geen ritme ofzo eigenlijk 😕