61 Reacties

7 maanden geleden

Mijn zoontje is 14 weken en had ervoor ook heel veel last van bepaalde melken. Tot wij erachter kwamen dat hij koemelkeiwit allergie heeft, wij hadden dus novarice gekregen. Maar Novarice en Aminova en allernova is zo duur zeker aminova en allernova omdat die maar 400gr is. Wij hadden zitten zoeken en zagen dat novalac in Frankrijk veel goedkoper is dan België. Dus hierbij bestellen wij die altijd vanuit Frankrijk 4 potten. De korte dutjes dat zij doet is heel normaal elke baby is anders de ene baby slaapt bijvoorbeeld 3 A 4 uurtjes aan een stuk en sommige doen gewoon een powernap. De mijne slaapt soms maar 45 minuten overdag als ze maar in de nacht goed door slapen. Huilt zij? Als zij niet kan slapen Want de oorzaak bij haar ligt bij haar reflux. Ze heeft dus namelijk maagzuur waardoor zij niet deftig kan slapen of niet weet hoe zij moet slapen door de pijn. Wanneer ben je begonnen met Aminova?

7 maanden geleden

Wij zijn sinds donderdag vorige week gestart met de aminova. Krijgen deze op voorschrift van de kinderarts dus mogen een terugbetaling vragen van de ziekenkas. Ik weet nu wel nog niet over hoeveel dit juist gaat. Ja van de reflux lijkt het ons dat ze niet zoveel last meer heeft omdat ze hier nu omeprazole voor krijgt en ze niet meer huilt na het teruggeven. Maar inderdaad wel dat als ze op haar rugje ligt ze lastig wordt.. heb haar ook eens onder toezicht op haar buikje gelegd en toen heeft ze een blok van 2uur geslapen. Ze huilt ook wel hard als ze niet kan slapen en blijft soms ontroostbaar huilen.

7 maanden geleden

Reactie op faartje96

Mijn zoontje is 14 weken en had ervoor ook heel veel last van bepaalde melk ...
Mag ik vragen waar je je melk besteld? Hier ook novalac allernova maar manman wat een geld 🫣

6 maanden geleden

Klinkt heel herkenbaar! Is het intussen al wat gebeterd? 😊 Sinds we koemelkvrije melk geven is onze dochter voor het eerst alert en rustig wanneer ze wakker is. Het is alsof we haar nu pas echt leren kennen. 😁 Ze vecht ook enorm hard tegen de slaap en sinds een paar dagen slaapt ze veel minder overdag, hier en daar een halfuurtje. 🙈 Ook een buikslapertje trouwens. Op zich niet abnormaal, maar als je dochtertje zo weent en overstuur is... 🥺 Bij ons helpt het soms om nog een extra flesje aan te bieden als ze ontroostbaar is na de voeding en zichtbaar moe is maar niet kan slapen. Als er geen boertje vastzit en ze heeft geen krampjes, dan is het met extra voeding vaak verholpen en dommelt ze meteen in. Soms geraak je idd in een vicieuze cirkel van oververmoeid, slecht eten, daardoor slecht slapen, repeat... slaapt ze goed in de draagzak/draagdoek? Dit is bij ons vaak het enige wat het dan nog kan doorbreken zodat ze een langer stuk slaapt en daarna rustig(er) kan eten.

6 maanden geleden

Reactie op faartje96

Mijn zoontje is 14 weken en had ervoor ook heel veel last van bepaalde melk ...
Waar bestel je de melk? Hier ook eentje die novarice drinkt, maar echt enorm duur!

6 maanden geleden

Mijn zoontje is 9 weken en ik herken deze situatie ook heel erg. Hij heeft koemelkeiwitallergie en het is een enorme zoektocht geweest naar de juiste melk. Hij weigerde overdag te slapen omdat hij zoveel last had (reflux, krampjes…), sliep soms 6-8 uur aan een stuk niet en had dan hele goeie nachten omdat hij zo oververmoeid was. Gemerkt dat het een echte buikslaper was in die periode (hij viel wel in slaap op zijn buik liggend op mijn buik). Dan een aantal dagen thuisgebleven en gefocust op slaap en hem echt op mij laten slapen zodat we die vicieuze cirkel van oververmoeidheid konden doorbreken. Daarna ook beslist om hem overdag op zijn buik in het park te laten slapen. Eerst liet ik hem inslapen op mij en verlegde hem dan eens hij in slaap was. Ondertussen zijn we een tweetal weken verder, hoeft hij niet meer in slaap te vallen op mij en kan ik hem vaak wakker wegleggen. Hij slaapt overdag ongeveer 5 uur nu!

6 maanden geleden

Reactie op Maudd123

Waar bestel je de melk? Hier ook eentje die novarice drinkt, maar echt enor ...
Wij bestellen ‘ Novalac riz ar ‘ vanuit Frankrijk. Hier in België hebben ze dat niet. Maar is helemaal het zelfde, kinderarts had gezien en het is het zelfde. Da kost €30 per pot 800gr. Www.boticinal.com

6 maanden geleden

Reactie op faartje96

Wij bestellen ‘ Novalac riz ar ‘ vanuit Frankrijk. Hier in België hebben ze ...
Top, dankjewel!

6 maanden geleden

Reactie op Maudd123

Mijn zoontje is 9 weken en ik herken deze situatie ook heel erg. Hij heeft ...
Hij kan dus echt alleen in slaap vallen???? Hoe heb je dat gedaan?

6 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Is dat heel zeldzaam? Mijn dochter doet dat al vanaf haar geboorte. Heb ze nog nooit in slaap gewiegd of gesust of op/tegen mij laten slapen of wat je nog allemaal kunt doen. 😅

6 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Hoe oud is jou kindje? Hier nu 3 maanden en merken echt de laaste week dat het beter gaat. Hebben een slaapritueel en slaapjes gaan echt veel beter! Maxi cosi was hier ook echt een no-go standaard hard huilen. En nu nog een minuutje of 3 huilen en dan is dat ok en valt hij onderweg zelfs in slaap!

6 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Hahaha nu lukt dat inderdaad meer en meer! In het begin was het volledig in slaap wiegen en wegleggen. Nadien nét niet in slaap gewiegd wegleggen en over hoofdje/rugje wrijven tot hij in slaap viel. Wanneer hij toch weende, 2 minuutjes oppakken, troosten en terugleggen. Dan weer over hoofdje wrijven tot hij in slaap viel. Daarna lukte het om hem gewoon neer te leggen en te wrijven tot hij in slaap viel. Nu lukt het al om hem gewoon weg te leggen wanneer hij begint te geeuwen. Soms is hij alsnog boos en weent hij. Dan idem weeral 2/3 minuutjes vastnemen, sussen en terugleggen. Veeeeeel geduld hebben. Ik zag het vaak niet zitten om hem weg te leggen als hij nog net niet sliep omdat ik wist dat als hij wakker werd, hij boos zou zijn en ik heel het ritueeltje opnieuw mocht beginnen. Ik heb toch door de ‘zure appel’ gebeten en het loont wel. Maaaaar kan even goed zijn dat hij het er volgende week mee gehad heeft en ik weer mag troosten hoor, je weet het nooit :p. Ondertussen weet ik wel dat hij het kan!

6 maanden geleden

Is dat heel zeldzaam? Mijn dochter doet dat al vanaf haar geboorte. Heb ze ...
Ik kon hier alleen maar van dromen :)!

6 maanden geleden

Reactie op Maudd123

Ik kon hier alleen maar van dromen :)!
Sorry. Ik ben soms zo verbaasd om te lezen dat het zo verschillend is per kind. Best gek eigenlijk ergens. Begin wel het idee te krijgen dat het bij mij absurd is en het normaler is dat het een struggle/zoektocht is.

6 maanden geleden

Sorry. Ik ben soms zo verbaasd om te lezen dat het zo verschillend is per ...
Echt geen sorry zeggen hoor! Mijn smiley maakte mijn berichtje gemener dan ik bedoelde denk ik. Iedereen heeft z’n eigen struggles, wrijf maar in je handjes dat dit bij jou geen issue geweest is alleszins!

6 maanden geleden

Reactie op eajk

Hoe oud is jou kindje? Hier nu 3 maanden en merken echt de laaste week dat ...
Ook 12 weken

6 maanden geleden

Hey, lukt het al wat beter?

6 maanden geleden

Hier ook een oververmoeide baby… wakker worden en het eerste wat ze doet is geeuwen. Hoe geraak je in godsnaam uit die cyclus? Kortere wakker tijden geeft kortere slaapjes? In slaap vallen aan de borst, maar dat is heel het sleep-dat-play ritme weg

6 maanden geleden

Ik ben ergens blij te lezen dat we allemaal in het sukkelstraatje zitten met die dutjes 😅 sorry Helpt om het minder erg/frusterend te vinden... Ik weet het ook echt niet wat we kunnen doen... Blijven proberen?? Gisteren had ik een baby die 5u aan een stuk wakker was. Uiteindelijk in draagdoek gepropt en dan heeft hij 2u aan een stuk geslapen. Hij wordt gelukkig niet lastig door gebrek aan slaap. Hij blijft content en blijft gaan. Wij kunnen echt naar hem zitten kijken van: "jij bent doodmoe..." Vandaag weer een nieuwe dag met nieuwe kansen voor dutjes. Succes iedereen 🤞

6 maanden geleden

Hier is de draagzak ook een quick fix hoor! Ik probeer hem eerst in slaap te krijgen, als dat na een half uur niet lukt dan hup in de draagzak. Ain't got all day 😂 En de eerste 6 maanden zijn toch een beetje onder het motto: slaap is belangrijker dat het hoe of waar.