25 Reacties
één maand geleden
Hier is het meestal een boterham met wat boter/notenpasta/ avocado en wat griekse yoghurt (soms prak ik daar wat fruit door).
Ik heb pap geprobeerd maar mijn zoontje tje eet echt niet graag van een lepeltje 😅
Wat ik vaak maak als meeneem snack maar kan ook prima als ontbijt is banaan-ei pannenkoekjes: banaan prakken, eitje erdoor en dan kleine pannenkoekjes bakken. Hij vindt het vooral lekker als het even in de koelkast heeft gestaan.
En iets wat ik vaak als groentenhap maak is omelet met groenten. Dan pureer ik bijvoorbeeld tomaat en paprika, eitje erdoor mengen en omeletje mee bakken. Dat kan hij makkelijk zelf in stukjes eten.
één maand geleden
Reactie op EDK1987
Amai!
Haha het zijn dingen die ik zelf ook lekker vind dus als David het niet op eet doe ik het wel. Ik ontbijt zelf vaak met Griekse yoghurt dus ik geef David dan gewoon wat hapjes tussendoor 😅 kwestie van het mezelf niet te moeilijk maken.
Die groenten en fruitpap geven mij superveel stress en frustratie omdat David vaak gewoon niet van een lepel wil eten. Heb ik al dat werk gedaan en dan eet hij niet, ik kan daar echt niet tegen 🙈
één maand geleden
Reactie op Tiffany_N
Ooh amai ik verschiet ervan wat ik hier al lees 🫣. Mijn dochter (8maanden) ...
Nee hoor, het kan heel erg verschillen per kindje! David is gewoon heel eigenwijs en wil altijd al alles zelf kunnen doen 🙈 soms best vermoeiend hoor hoe snel dat allemaal gaat. Hij schiet ook door het huis als een raket momenteel dus hij heeft ook veel energie nodig. Ik hou serieus mijn hart al vast voor de peuterpuberteit want ik vind het nu al hevig 😂
één maand geleden
Reactie op TessahS
Nee hoor, het kan heel erg verschillen per kindje! David is gewoon heel eig ...
Ja, ieder inderdaad zijn/haar eigen tempo. Maar stiekem vergelijk ik toch soms met leeftijdsgenootjes 🤭. Onze mie is gisteren beginnen kruipen net op haar 8 maanden verjaardag 🥰 hihi begrijp ik best, die gaat later snel op sport moeten om zijn energie kwijt te geraken misschien 😁
één maand geleden
Reactie op Tiffany_N
Haha nee hoor. Ons zoontje wil ook alleen maar zijn fruitpap gemixt. Ik geef af en toe wel een stukje banaan of framboosjes uit de hand.
Ik weet zelf ook niet goed wanneer je met alles start, ik doe maar wat 🤷🏼♀️
Momenteel ziet het er bij ons zo uit:
Smorgens fles 240ml + 8 schepjes
Rond 11u 250gr groentepap (geplet). Soms eens rijst of pasta en ik wissel vlees met vis.
Rond 14u30 fruitpap
Rond 17u soms eens een boterhammetje met confituur/pindakaas of banaan ofzo
Rond 18u30 fles 240ml + 8 schepjes
Ma dus geen idee wat de normen zijn op deze leeftijd. Niemand die je ook uitlegt wat al kan en wat niet dus ik volg een beetje wat de crèche doet en mijn gevoel. Maar als ik sommigen hier lees denk ik ook oei zijn we wel goed bezig :)
één maand geleden
Haha nee hoor. Ons zoontje wil ook alleen maar zijn fruitpap gemixt. Ik gee ...
Oh ja en hij eet ook graag die yogolino yoghurtjes, of babykoekjes uiteraard 😏
één maand geleden
Reactie op Tiffany_N
Haha... Het is mss wat ze gewoon zijn? Wij doen BLW en Rune wou absoluut geen papjes van een lepeltje eten, tenzij hij het zelf kon doen. Met als gevolg dat hij echt amper iets binnenkreeg. Nu pas betert het en laat hij het stilletjesaan ook toe dat wij hem voederen 🙈
één maand geleden
Haha nee hoor. Ons zoontje wil ook alleen maar zijn fruitpap gemixt. Ik gee ...
Iedereen is goed bezig!!! Echt waar!!
Elk op zijn manier... Het is idd tempo van je kindje volgen. Ik vind het wel fijn om te lezen hoe het bij anderen gaat en ideetjes uit te wisselen. Groenten gaan hier bvb moeilijk... Maar eitjes gaan dan weer vlot. Dus ik ha ook eens proberen zoals TessahS om de groentjes in een eitje te verwerken 😄
Wij zijn gestart met alles van voeding vanaf 6 maand... Ik zoek wel op hoe we het veilig kunnen aanbieden met de BLW methode... Ik doe het niet volgens de kalender van K&G.
één maand geleden
Reactie op 1994bv
Ik volg mee! Wij zijn een weekje geleden begonnen met boterhammen. Hoe hebb ...
Wij waren begonnen met een broodkorst om op te sabbelen, omdat ik dat ergens had gelezen. Maar binnen no time had David die korst in stukjes getrokken en in zijn mond gepropt 😬 dus toen hebben we eerst mini stukjes gegeven, beetje alsof je de eendjes voert haha. Daarna steeds grotere stukjes. Nu smeren we een boterham, snijden de korsten eraf, in stukjes en dan mag hij zelf stukjes van het bordje pakje . Bordje wel op veilige afstand houden 😂
één maand geleden
Reactie op anoes90
Ja Das inderdaad zo en die van mij begint zich nu ook al op te trekken over ...
Wij hebben twee heerlijke weken gehad dat David tevreden was met kruipen, maar ondertussen is de nieuwe frustratie er al weer van de hele tijd willen staan en weer willen zitten maar dat nog niet kunnen. Dus de hele dag zich rechttrekken en dan huilen omdat hij niet omlaag komt 🙃
één maand geleden
Reactie op anoes90
Heb bordjes gekocht met zuignappen Kan ze dat niet meet omhoog slaan 😅
Ik heb dat ook, gisteren keek ik 2sec niet en zag ik het bord met boterhammen door de lucht vliegen 😏🫣
Hij kruipt wel niet. Sinds augustus sluipt hij door het huis aan sneltempo, maar niet echt kruipen. Trekt zich sinds 3 weken ook overal aan recht en zet wat stapjes opzij dan.