13 Reacties
8 maanden geleden
Ik krijg dat ook vaak te horen, met name omdat ze met een relatie hoog geboortegewicht is geboren en daarna rustiger aan heeft gedaan.
Ik heb me iedere keer best wat "zorgen" gemaakt over dat soort opmerkingen als: onder de curve, curve loopt niet omhoog en zou nu wel moeten, met haar gewicht zou ze meer moeten drinken enz..
Ik heb deze week beslist het wat naast me neer te leggen: ze is vrolijk, plast goed, kan tranen maken, slaapt goed, zeer tevreden baby gewoon.
En dat vind ik belangrijker dan of de cijfertjes op de statistieken kloppen.
Dus ik hoop dat je je nu geen zorgen maakt, want dat klinkt niet nodig. Ze is in die 5 weken al meer bijgekomen dan de mijne is 7 weken inmiddels, die is geboren op 3990 en nu 4560.
8 maanden geleden
Ik krijg dat ook vaak te horen, met name omdat ze met een relatie hoog gebo ...
Ja vond gewoon vreemd heb dat ook eens na mijn vroedvrouw gestuurt en die vond dat ook vreemd dat die dokter dat zei. Ze volgt haar eigen curve maar wat wil je ook als Je zo licht bent geboren.
Wat verwachten die nu dat ze evenveel weegt als een baby die met 3500 is geboren is gewoon niet logisch
8 maanden geleden
Reactie op anoes90
Ja vond gewoon vreemd heb dat ook eens na mijn vroedvrouw gestuurt en die v ...
Heeft jouw vroedvrouw kinderen? Wil zelf aan de mijne vragen bij het volgend bezoek of zij ook altijd "commentaar" krijgt van kind en gezin, of ze ook die ervaring heeft. Naar verhalen en ervaringen lijkt het alsof er altijd iets gezegd/verbeterd/beargumenteerd dient te worden bij kind en gezin. Als het niet groeicurve is dan is het wel het merk flesvoeding of de frequentie van voeding of het slaapritme of te weinig tummytime of of of...
Vooral goed bij je eigen gevoel blijven. Jij ziet je kleine het meest en ziet hoe tevreden die is en of die ontwikkelt e.d.
8 maanden geleden
Reactie op anoes90
Ja vond gewoon vreemd heb dat ook eens na mijn vroedvrouw gestuurt en die v ...
Welkom bij kind en gezin 😂😂😂 je gaat die mensen nog dingen horen zeggen dat je denkt oei is er iets mis ? Zolang je kindje bijkomt en groeit en er genoeg pampertjes zijn en ze ziet er gelukkig uit ben je goed bezig! Ik heb daar vroeger commentaar gekregen bij mijn dochter die boven de curve was alsof ik haar teveel melk gaf 🙄
MOD
8 maanden geleden
Dit is even ter info: kind en gezin is geen verplichting, maar kan als hulpmiddel wel goed ondersteunen, ze hebben ook een adviserende rol. Dit wilt zeggen voor ons: dat mens heeft altijd commentaar op mijn kind😉. Je kan altijd binnenspringen bij hen ook puur voor eens te wegen en meten. Daarnaast kan je gerust bij kinderarts en huisarts gaan en vele ziekenfondsen betalen remgeld terug van jouw kind voor een periode. Voor ieder wat wils dus...
8 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Bij kind en gezin geweest, het was erg en wij zijn gestopt. Wij gaan vanaf ...
Ik ga nu nog even afwachten maar als ze volgende keer weer zo doen stop ik er ook mee.
Heb nog een oudere dochter van 14 jaar en toen gingen we ook bij kind en gezin maar toen was dat totaal anders toen deden die zo helemaal niet
8 maanden geleden
Reactie op anoes90
Ik ga nu nog even afwachten maar als ze volgende keer weer zo doen stop ik ...
Bijzonder. Ik sprak vandaag iemand die ook zei dat ze 12 jaar geleden hele fijne ervaringen had. Alsof het daar met de tijd verbitterd is of zo?
Maar hangt idd zeker af van wie je treft.
8 maanden geleden
Ons zoontje buigt ook wat af op de curve.
Hij is van de 0 lijn naar -1 gegaan.
Heeft -naar mijn idee- een goede reden. Hij heeft verborgen reflux en huilt veel.
Logisch dat hij dan minder aankomt, zijn energie gaat ergens anders naartoe.
Volgt je dochter wel haar eigen curve? Onze eerste was ook zo licht bij ontslag geboorte. Lag ook onder de curve maar volgde wel zijn eigen lijntje daar gaat het uiteindelijk om!