16 Reacties

één maand geleden

Ik vind dit wel een rare regel hoor, melk is toch de hoofdvoeding tot 1 jaar? Persoonlijk zou ik me daar totaal niet comfortabel bij voelen. Ons meisje is ook bijna 9 maanden en een echt melkmonster, ze vindt het veel lekkerder dan groente of fruitpap 😅

één maand geleden

Ik heb hetzelfde! Zo frustrerend! Ik had graag de bv als hoofdvoeding blijven geven tot zijn 1 jaar. Thuis eet hij ook gwn zijn groenten en fruit maar drinkt hij ook nog zijn melk .. In de opvang krijg ik ‘s avonds altijd zijn afgekolfde melk terug mee met als reden ‘hij eet hier goed’ … Ik weet ook niet goed wat ik er mee moet, want hoeveel moeite kost het om een flesje aan te bieden? … Krijg dan vaak ook de opmerking dat hij huilerig is en ontroostbaar .. Hoe zou het komen denk ik dan .. frustrerend 😫

één maand geleden

Oei wat een domme regel..!! Mijn zoontje drinkt wel enkel nog ‘s morgens en voor het slapen melk. Hij drinkt het ook niet meer heel graag. Eet liever vaste voeding en alles wat wij eten 🙈 maar wel heel vervelend dat dit een regel is. Als jou kindje daar nog nood aan heeft moet hij dat krijgen hè!

één maand geleden

Das inderdaad een stomme regel hier eet ze liever vast voedsel en al veel bied wel meestal nog 3 flessen aan maar die drinkt ze nooit helemaal leeg maar zoals de meeste zeggen heeft hij der nog nooit aan Zou ik er toch opstaan dat ze hem dat geven jij bent de mama jij beslist

één maand geleden

Heel vreemd! Zeker wanneer het om borstvoeding gaat. En het lijkt me ook iets dat per kindje verschilt. Ons zoontje is ook 9 maand en drinkt nog een flesje voor zijn middagdutje (en sowieso nog in de ochtend en in de avond, vaak 's nachts nog een halve). Soms helemaal leeg, soms niet eens de helft. We dachten dat we die konden weglaten, maar toen at hij even slecht omdat hij verkouden was en had hij weer even wat meer behoefte aan een flesje. Bij ons op de opvang kijken ze gewoon naar wat zijn behoefte is.

één maand geleden

Oh zo fijn om jullie reacties te lezen!! Dacht dat het aan mij lag 😅 vanochtend bijv wel gevraagd of ze een flesje wilden aanbieden, maar kreeg vanavond weer alle melk mee terug.. moet ik toch meer op mn strepen staan 🙂

één maand geleden

Herhalen herhalen herhalen tegen die crèche dat melk de hoofdvoeding is ! Daar zitten meer calorieën in dan in de vaste voeding... Vraag eerst wat hun idee erachter is en dan verzamel je info dat hun gedachten kan weerleggen, het is vaak vanuit een goed maar oudbollig idee zoals calorieën, smaken leren,vaste voeding is belangrijker etc... 150 gram is trouwens echt veel dat eet mijn dochter van 8 maanden zelfs niet over de hele dag ... Ocharme wat die dan doen met slechte vaste voeding eters

één maand geleden

Bij ons bieden ze na elk voedingsmoment aanvullend nog een flesje aan. Hij dronk vroeger 100ml, dan zijn ze even naar 120ml gegaan, maar nu sinds een week of 2 eet hij vlotter vaste voeding en drinkt hij minder melk: soms 80ml, soms maar 40ml. Het is dus ook wat zoeken en er wordt op dit moment veel melk verspild... Ik ga bij ons vragen om kleinere porties aan te bieden... Hoeveel moedermelk drinkt jullie kleintje ongeveer uit een flesje in combo met de vaste voeding? Ik zou ook met je crèche in gesprek gaan... leg uit dat je merkt dat hij 's nachts meer melk vraagt... hopelijk krijg je hen mee in jouw verhaal! en de melk in de vriezer kan je nog lang bewaren en voor vanalles gebruiken! Bij ons is de voorraad al goed geslonken...

één maand geleden

Zou het kunnen dat ze zich baseren op info van K&G? Die zeggen namelijk dat een fles kan wegvallen wanneer een kind 150 gram vaste voeding eet. Maar als het jullie wens is om nog melk bij te geven, is het wel zeer jammer dat ze daar niet op ingaan..

één maand geleden

Vind dit onrustend om te horen... Mama's wil is wet vind ik in dit geval hoor.. ik zou inderdaad meer op je strepen staan. Heb al bang voor wanneer mijn klein 'melkmonster' naar de crèche moet 😲

één maand geleden

Thanks voor al jullie input! Ah wist niet dat K&G dat zo adviseert, zou dan best kunnen dat ze dat over hebben genomen. Hoop dat de opvang wil mee bewegen.. het is een grote opvang (80 kinderen), met een nogal strakke organisatie, wat verder natuurlijk heel goed is, maar ik vermoed weinig ruimte voor flexibiliteit.. (weinig borstvoedings minded dus ook), ga in elk vragen of ze in plaats van water tijdens de vaste voeding een flesje melk willen aanbieden, zal geen volledige voeding zijn, maar dan heeft hij in elk geval iets binnen. En dan die melkvoorraad in de vriezer (al die uren kolven😅), nu twee ochtenden klein havermout papje gemaakt met borstvoeding, hebben jullie nog tips wat we hiermee kunnen doen?

één maand geleden

Ik zou het ook blijven vragen als dat je wens is. Ons zoontje is ook 9m maar drinkt enkel smorgens en savonds nog een fles.

één maand geleden

Reactie op 123k

Thanks voor al jullie input! Ah wist niet dat K&G dat zo adviseert, zou ...
Pannenkoeken 👌 eigenlijk alles waar melk in kan haha je kan ook bv in je pap doen ipv water

één maand geleden

Omg wat is dat voor een regel? Dan doe je alle moeite om je kind moedermelk te geven en word dat niet aangeboden? Bij mij weten is flesvoeding de hoofdvoeding tot 1jaar. Mijn dochter van 9 maanden drinkt op een dag tussen de 600ml en 700ml melk en bovenop nog groetenpap en fruitpap. En ja inderdaag als ze door de dag minder drinken willen ze het snachts inhalen. Zijn nog maar klein he.. manmann sommige opvangen toch😤

één maand geleden

Zo een dwaze regel. Hier krijgt finn na fruitpap nog een fles ze ook omdat er geen koekjesmeel inzit. Kind honger? Eten geven!

25 dagen geleden

Bij ons doet de onthaalmoeder het ook zo. Als hij voldoende fruit en groenten eet, krijgt hij geen flesje meer. Ik merk inderdaad ook dat als ik thuis ben met mijn zoon, dat hij wel nog regelmatig drinkt en ervoor komt vragen. Ook een aantal pittige nachten gehad de laatste maanden.