Hallo, wij zijn begonnen op 5 maanden met groentepap. Nu een week bezig en het gaat al goed. 🥰 Ik maakte al pap met wortel, met bloemkool en met erwtjes. Steeds gecombineerd met aardappel. Dat valt hier erg in de smaak. 🤤
Welke groenten zijn bij julie kleintjes een succes?
Ik heb hier ook een heel makkelijke eter! Volgende heb ik haar al gegeven:
Rode biet- pastinaak
Appel-peer moes
Pompoe´
Woortel
Courgete met aardappel
Prei met aardappel
Witloof-appel
Bloemkool
Pastninaak
Broccoli met aardappel
Zoete aardappel
Ook een makkelijke eter. Ik kijk op de kalender van K&G en kies daar dan wat dingen uit.
Al gegeten:
Wortel
Aubergine
Pastinaak
Snijboontjes
Erwtjes
Spinazie
Prei
Courgette
Pompoen
Zoete aardappel
Witloof + appel
Bloemkool
Broccoli
Rode biet
Alles telkens met beetje aardappel bij. Hij is wel grote fan van aubergine 🤷🏼♀️
Broccoli , courgette en deze week gaan we zoete aardappel eens proberen .. telkens gecombineerd met gewone aardappel. 🤗 binnen weekje of 2 start ik met fruitpap.
Hier aten we al:
Broccoli +aardappel (fan!)
Zoete aardappel met wortel ( fan!)
Wortel
Witloof met peer
Spinazie met aardappel ( absoluut geen fan)
Tegen mij zeiden ze dat je meerdere dagen achter elkaar hetzelfde moet geven. Doen jullie dat ook? Want de Spinazie is 4 dagen een gevecht geweest en hij vind het niet opeens lekkerder ofzo.
Morgen courgette en als volgende zit er venkel in de diepvries
Ik heb hier ook een heel makkelijke eter! Volgende heb ik haar al gegeven:
...
Rode biet-pastinaak spreekt me wel aan. Was daar ook aardappel bij? En deed je ook aardappel bij witloof-appel? Welke verhouding gebruikte je bij het witloof?
Rode biet-pastinaak spreekt me wel aan. Was daar ook aardappel bij? En dee ...
Nee geen aardappel bij deze 2. Als ik ergens aardappel bij doe is het meestal maar een kwartje. Bij witloof deed ik een hele witloof en een halve appel.
Hier aten we al:
Broccoli +aardappel (fan!)
Zoete aardappel met wortel ( fa ...
Van spinazie was mijn dochter ook geen fan 😅 ik had t wel wat te lopend gemaakt. Binnenkort nog eens proberen ! Van broccoli eerst ook geen fan, maar met een zoete aardappel erbij ging het plots heel vlot binnen! Ik geef telkens iets anders eigenlijk. Zo lang alles vlot binnengaat en dus op is, zie ik niet goed waarom ik de dag erna hetzelfde moet geven 🙈
Van spinazie was mijn dochter ook geen fan 😅 ik had t wel wat te lopend ge ...
Het eten meerdere dagen geven is vooral om te kijken of ze nergens allergisch op reageren. Ik heb dit al eens gehad dat mijn zoontje uitslag kreeg van avocado. Vroedvrouw zegt wel dat dit weg kan gaan.
Hier sinds twee weken begonnen. Gestart met de combo wortel aardappel en dat ging goed. Courgette aardappel is ook in de smaak gevallen. Daarna zoete aardappel en nu bij de onthaalmoeder bloemkool gesmuld 🤭