8 Reacties

8 maanden geleden

Ik gebruik bij krampjes ook mama natura. Voor ons dochtertje lijken die wel effect te hebben. Beentjes wild stampen en strekken kunnen tekenen zijn van krampjes. Misschien eens erop letten wat jij eet? Sommige voedingsstoffen kunnen na borstvoeding krampjes bij baby veroorzaken. Ik heb bijvoorbeeld een vermoeden dat ik geen zilveruitjes mag eten omdat ons dochtertje daarna meer krampen lijkt te hebben.

8 maanden geleden

Helemaal herkenbaar! Ik ben overgeschakeld van borst naar flesvoeding en sinds dan ook een baby die begint te huilen, meestal een halfuur na zijn voeding en dan moeilijk te troosten valt. Hij geeft ook veel terug. Lijkt ook alsof hij pijn heeft, hij wordt ook rood en spant zich helemaal op. Wij gebruiken ook mama natura, soms heb ik het idee dat het helpt maar soms ook niet 🤷🏻‍♀️. Wij geven hem nu liggend op zijn zij een flesje omdat hij ook best gulzig dronk, we laten hem goed boeren en houden hem 20 minuten rechtop na de voeding, zijn gisteren naar de osteopaat geweest, hebben al een warmtekruikje op zijn buikje gelegd, buikje proberen masseren, … maar ik moet zeggen dat ik de gouden tip nog niet gevonden heb. Helaas!

8 maanden geleden

Ik volg even. Heel herkenbaar hier!

8 maanden geleden

Hier was/is het hetzelfde verhaal. Niet na iedere voeding gelukkig. Wij kregen Protectis druppels met vitamine D van de kinderarts. Ik besprak het ook met vroedvrouw/ K&G maar aan krampjes is er niet zoveel te doen... Massage/fietsen met de beentjes/ buikje wrijven doen wij maar niet echt de indruk dat iets helpt. Melk teruggeven kan geen kwaad zolang ze er niet bij huilen of het hen geen ongemak bezorgt.

8 maanden geleden

Reactie op 1994bv

Helemaal herkenbaar! Ik ben overgeschakeld van borst naar flesvoeding en si ...
Dankjewel voor jouw reactie! Het opspannen en rood worden is hier inderdaad ook. Ergens wel al geruststellend dat dit niet enkel bij ons is. Heb zonet mama natura besteld, kijken wat dat doet.

8 maanden geleden

bij krampjes heb je wel druppeltjes dat je kan gebruiken, wij hebben ook een warmtepitkussen voor rond zijn buik aangekocht. nu wat ik heb geleerd is na 2,5 weken krijste hij ook fel: al een sprongetje en spijsverteringsstelsel moest zich aanpassen. na paar dagen terug beter en dan hup weer... telkens sprongetjes en hij vroeg ook veel meer eten. blijkbaar moeten maag, darmen enzo sich telkens weer aanpassen. ze groeien als kolen he! dus alles groeit mee. sommigen geloven ook dat je zelf moet opletten wat je eet, of dat nu wetenschappelijk onderbouwd is weet ik niet.

8 maanden geleden

reflux weet je pas veel later dacht ik. wij houden hem wel 30 minuten recht en veel boeren. als onze Finn duwt met zijn benen, zijn het krampen. kreunt en weent hij, zit er lucht vast.

8 maanden geleden

Hier ook vanaf ons zoontje 5 dagen oud is. Zijn al meermaals naar de osteopaat geweest. Er zat een nekwervel vast en er is veel spanning bij zijn maag/slokdarm. Na de voeding was het hier krijsen. Vuurrood, ontroostbaar krijsen. Neerleggen was hier geen mogelijkheid ook niet als hij sliep. Veel signalen leken op verborgen reflux. Vorige week naar de kinderarts geweest en speciale melk gekregen. Het is hier al iets gebeterd, maar helaas nog niet 'weg' Voor de krampjes hebben wij infacol, dit lijkt soms te helpen..