21 Reacties

3 maanden geleden

Ons zoontje wordt volgende week 6 maand en drinkt nu om 6u 150ml,9u 150ml, 12u 150 gram patatjes, 15u fruitpap, 18u 150ml en dan nog zijn laatste flesje rond 20-21uur. Je kan steeds meer maken als hij om meer vraagt en moest je merken dat hij het niet opdrinkt kan je terug minder maken.

3 maanden geleden

Ja ons pateeke eet wel 250-300gr patatjes en 250gr fruitpap 🫣 soms drinkt hij zelf geen 3 flesjes meer. Hij gaat meestal slapen tussen 18-19u en doet dan de nacht door.. maar ik wist niet of flesjes van 240ml al mochten

3 maanden geleden

Hier ook 3 flesjes van 210 + 7 schepjes maar is altijd een heel gedoe om haar 2 van de 3 flessen te geven de laatste wil ze meestal nog amper maar eet wel heel goed groentenpap en fruitpap

3 maanden geleden

Reactie op anoes90

Hier ook 3 flesjes van 210 + 7 schepjes maar is altijd een heel gedoe om ha ...
Ja vaak hetzelfde.. maar de laatste 3 dagen drinkt hij ze opeens wel leeg en wilt precies nog 🤷🏼‍♀️ vandaar dat ik het mij afvroeg. 😉

3 maanden geleden

Wij geven vaak ‘s morgens als 1ste flesje 240, hij drinkt er wel nog zo’n 6 per dag aangezien groente en fruitpap nog niet voldoende lukken..

3 maanden geleden

Reactie op NikkiMax

Wij geven vaak ‘s morgens als 1ste flesje 240, hij drinkt er wel nog zo’n 6 ...
Dat is oke he, elk zijn eigen tempo :)

3 maanden geleden

Ja vaak hetzelfde.. maar de laatste 3 dagen drinkt hij ze opeens wel leeg e ...
Als hij nog wil gewoon geven.

3 maanden geleden

Hier ook eentje die nog weinig interesse heeft in groente- of fruitpap en wij geven 4x 210 ml + 7 schepjes per 24u. Op kind en gezin vind je schematische richtlijnen per leeftijd hoeveel ze max mogen drinken en op je kunstvoedingdoos ook, dus als je daar niet aan zit zou ik ook gewoon meer geven!

3 maanden geleden

5 flesjes van 150 en 1 flesje 180 ml maken wij nog. Melk blijft de belangrijkste voeding tot 1 jaar. Ik zie Finn nog niet vlug een flesje laten vallen tenzij hij een nacht doorslaapt

3 maanden geleden

Reactie op EDK1987

5 flesjes van 150 en 1 flesje 180 ml maken wij nog. Melk blijft de belangri ...
Zoals ik al zei, elk kind is anders :) Morris zit op de P75, dus hij doet het perfect met zijn 3 flesjes en GP en FP 🥰 we volgen zijn ritme. Enige dag drinkt hij meer, andere minder 🤷🏼‍♀️ ik kijk niet meer naar die richtlijnen maar naar zijn behoeften.

3 maanden geleden

Reactie op EDK1987

5 flesjes van 150 en 1 flesje 180 ml maken wij nog. Melk blijft de belangri ...
Wij zitten ook nog ongeveer o hetzelfde. Groot kind, grote honger 😂

3 maanden geleden

Reactie op anoes90

Hier ook 3 flesjes van 210 + 7 schepjes maar is altijd een heel gedoe om ha ...
Ben wel blij dat jij wat op hetzelfde schema zit. Ik volg wel wat Morris aangeeft, maar ergens zoek je soms toch ook wat bevestiging he 😉

3 maanden geleden

Ben wel blij dat jij wat op hetzelfde schema zit. Ik volg wel wat Morris aa ...
Snap ik 😊 ja hier doe ik het nu ook zo drinkt ze haar flessen niet leeg Is het zo ondertussen Is ze ook al 6 maand en vind ik dat je ook naar het gevoel van het kind moet kijken en niet naar de schema's van kind en gezin.

3 maanden geleden

Reactie op anoes90

Snap ik 😊 ja hier doe ik het nu ook zo drinkt ze haar flessen niet leeg Is ...
Ja ik heb exact hetzelfde. Hij kan zijn fles echt wegduwen.. dan ga ik hem niet forceren om toch maar aan het aantal ml/d te komen als hij veel GP/FP eet :) al is FP wel minder zijn favoriet.. hij heeft intussen ook al vis en kip geproefd, is jammie jammie! En korstjes en yoghurtjes gaan ook vlot binnen. Tis eigenlijk een klein boeferke 😂

3 maanden geleden

Ja ik heb exact hetzelfde. Hij kan zijn fles echt wegduwen.. dan ga ik hem ...
Hier het zelfde eet heel graag vast voedsel eet hier ook al vis vlees brood en groentenpap en fruitpap 250 gram bijde heel goed dus heb zo iets zal wel niet afvallen. Hier duwd ze haar fles ook weg of haar hoofd op zei dus ja kunnen het niet Erin duwen he als ze niet willen willen ze niet

3 maanden geleden

Reactie op anoes90

Hier het zelfde eet heel graag vast voedsel eet hier ook al vis vlees brood ...
Idem 😀

3 maanden geleden

Reactie op TessahS

Wij zitten ook nog ongeveer o hetzelfde. Groot kind, grote honger 😂
Yep hier ook al 72 cm en meer dan 9 kg. Vast voedsel wordt wel aangeboden maar melk blijft hoofdvoeding.

3 maanden geleden

Reactie op anoes90

Hier het zelfde eet heel graag vast voedsel eet hier ook al vis vlees brood ...
Oh ja hier ook… wilt veel liever vaste voeding dan zijn fles. Wat hij drinkt, drinkt hij en de rest is gewoon vaste voeding…

3 maanden geleden

Zoals ik al zei, elk kind is anders :) Morris zit op de P75, dus hij doet h ...
GP FP?

3 maanden geleden

Reactie op NikkiMax

Wij geven vaak ‘s morgens als 1ste flesje 240, hij drinkt er wel nog zo’n 6 ...
Ik weet dat er een richtlijn is minimum 500 tot 700ml nog melk, maar meer mag zeker he! Hier is het ook zo