17 Reacties
één jaar geleden
Mijn huisarts zei dat je afspraak moet maken bij gynaecoloog rond de 8 weken. Daarvoor heeft het niet zoveel nut omdat ze hartje nog niet zien kloppen. En crèche of kinderopvang zoeken doe je best zo snel mogelijk als je dat nodig zal hebben.
Dat zijn de enige dingen die ik kan bedenken die je nu echt niet mag vergeten.
Ikzelf ga over een aantal weken ook een afspraak maken bij een vroedvrouw los van het ziekenhuis, voor extra info en gemoedsrust.
Er staan op internet wel lijstjes met zaken die je niet mag vergeten bv. op Kidslife.be of zwangerschapschecklist van Opgroeien.
één jaar geleden
Reactie op Sophie_vc
Mijn huisarts zei dat je afspraak moet maken bij gynaecoloog rond de 8 weke ...
Dankjewel voor de tips.
Ik vond zo'n lijstje op de site van de overheid en daar stonden heel extreme dingen in: 2e trimester naar de tandarts enzo.. dat snapte ik niet helemaal
MOD
één jaar geleden
Dankjewel voor de tips.
Ik vond zo'n lijstje op de site van de overheid en ...
Bel naar een hospitaal waar jij je goed bij voelt, zeg hoever je bent en ze geven jou een afspraak. Vanaf daar wordt heel je traject vastgelegd en infoavond enzovoort. Ik weet niet van waar je bent, maar waar ik woon van zodra je weet dat je zwanger bent, direct een crèche aanvragen
één jaar geleden
Ik kom ook uit Nederland en woon al wat jaren in België.
In 2021 zijn we bevallen van ons eerste kindje en inmiddels in blije (heeel prille) verwachting van onze 2e.
Inderdaad meteen de kinderopvang regelen bij een positieve test. Bloed laten testen bij huisarts of Vroedvrouw. Afspraak maken bij het ziekenhuis. Daar krijg je je eerste afspraak rond 7-8 weken inclusief een (meestal) inwendige echo waarna er meteen afspraken worden gepland voor de hele zwangerschap. Ik ga nu zelf ook weer naar Genk. Mocht je vragen hebben kun je me altijd berichten:)
één jaar geleden
Reactie op EDK1987
Piep, ik ben ook van België, ik heb ook geen flauw idee! Ik voel al 2 weken ...
Oei klinkt heftig🥲 hopelijk snel minder klachten ❤️
één jaar geleden
Tijdens je zwangerschap zouden - door hormonen - je tanden sneller gaatjes kunnen krijgen. Dacht dat het daar aan lag 🤷♀️
één jaar geleden
Ik ben ook een Nederlandse die naar België is verhuisd! Ik merk vooral dat ik goed moet opletten bij het zoeken naar info of ik niet epr ongeluk op een Nederlandse website zit. Zo dacht ik bijvoorbeeld dat je als zwangere recht hebt op extra pauzes terwijl dat in Vlaanderen dus helemaal niet zo is 😅
één jaar geleden
Beste mama’s
Ik ben nu bijna 9 weken zwanger en ik had echt last van misselijkheid, lui, nergens zin in, snel duizelig, kortademigheid, zelf geen zin om mijn eigen huis op te ruimen.
Nu kwam ik eergisteren rond 23 u thuis van bij mijn schoonouders waar ik veel geholpen had en ik kwam thuis en begon mijn huis te poetsen tot 01.40, (geen last) gisteren ook veel thuis gedaan ook geen last. Moet ik me zorgen maken dat dit plots zo over is gegaan 2 dagen of?
Thankss
één jaar geleden
Reactie op Bazurkaeva95
Beste mama’s
Ik ben nu bijna 9 weken zwanger en ik had echt last van miss ...
Eerst en vooral: sorry voor de late reactie. Rond de 12 weken beteren de kwaaltjes bij veel zwangere vrouwen. Dat hoeft niet exact 12 weken te zijn, maar kan ook vroeger of later. Bij mijn eerste was dit bv. rond 11 weken. Het hoeft dus zeker en vast niets slechts te betekenen. Maar ik snap je bezorgdheid wel, want wanneer ik wat minder misselijk ben, ben ik ook sneller bezorgd. De kwaaltjes zijn lastig, maar zijn een bevestiging van de zwangerschap voor je... Hoe voel je je intussen?
één jaar geleden
Reactie op Mama_anoniem
Eerst en vooral: sorry voor de late reactie. Rond de 12 weken beteren de kw ...
Geen probleem! Ben ondertussen 3weken verder, echo gehad en hartje zien kloppen mooie grootte ook en alles oke 😊 de kwaaltjes komen en gaan moet ik zeggen ben wel sneller vol en kortademig maar al bij al goede tekens
één jaar geleden
Reactie op Bazurkaeva95
Geen probleem! Ben ondertussen 3weken verder, echo gehad en hartje zien kl ...
Ah, super goed om te horen! ☺️
één jaar geleden
Reactie op maartje_in_belgië
Bedankt voor de tips allemaal!!
Hoi Maartje, ik kom ook uit Nederland en heb dezelfde vragen als jij hebt! Alles is zo anders.. vergeet ik niets etc. Fijn om elkaar hier wat te kunnen helpen!