13 Reacties

6 maanden geleden

Zou normaal zijn op deze leeftijd dochtertje heeft hier ook last van van de 4 slaapjes is is meestal maar 1 Lang en de rest 40 a 50 min

6 maanden geleden

Hier 16 weken en nog steeds...

6 maanden geleden

Hier 16 weken en nog steeds...
Hier zelfde! Dutjes van 30 minuten...

6 maanden geleden

Proberen jullie die dutjes dan te verlengen? Want anders moet hij vaak nog bijna 2uur wakker blijven tot zijn volgende voeding waardoor zijn hele dag in de war is 🙈

6 maanden geleden

Reactie op Valerie Verv

Proberen jullie die dutjes dan te verlengen? Want anders moet hij vaak nog ...
Ik volg geen schema dus onze dag kan eigenlijk niet echt in de war geraken omdat het heel flexibel is. Borstvoeding op vraag dus niet echt op vaste momenten. Wel vast moment opstaan en ongeveer rond hetzelfde uur avondritueel. Ik probeer overdag enkel wat vast te houden aan wakkertijden maar ook dat is momenteel niet gegarandeerd... Het slaapje verlengen probeer ik wel maar als hij na 15 à 20 minuten niet terug slaapt laat ik het erbij omdat het anders voor frustraties bij mij zorgt en huilbuien bij de baby. En dan met goede moed weer naar het volgende slaapje.

6 maanden geleden

Reactie op Valerie Verv

Soms wel, maar het lukt niet altijd. Vanmorgen ben ik snel tutje gaan geven en weer weg gegaan en het is voor de eerste keer gelukt dat hij terug in slaap viel. Hij sliep vandaag voor het eerst op zijn eigen kamer in plaats van in de living.

6 maanden geleden

Reactie op Valerie Verv

Ik laat hem na elk slaapje drinken om dat "ritme" er in te houden (ook al is het maar een uur geleden dat hij dronk).(borstvoeding)

6 maanden geleden

Reactie op Valerie Verv

Hier heeft meestal geen nut om het nog te proberen om haar terug inslaap te krijgen. Ik heb zoiets ochja volgend slaapje hopelijk slaapt ze Dan wel wat Langer en vandaag is dat eindelijk gelukt om 16u30 in slaap gevallen en slaapt nu nog dus vandaag heeft ze wel 2 Lange dutje en 2 korte en ivm eten soms Worden het ook 5 uur ertussen moest ze net slapen als normaal haar eetmoment is en ze heeft nog geen honger echt op gevoel doe ik nog

6 maanden geleden

Hier ook veel moeite met de slaapjes. Ik ben het boek: slaap baby slaap gaan halen en dit leest enorm gemakkelijk met veel tips en moet zeggen dat het vandaag heel goed lukte. Moet hem wel nog in de volgende slaapcyclus helpen maar dit ging redelijk vlot. Iedere dag wat beter. Tijd nemen. Op een donkere kamer met white noise.

6 maanden geleden

Baby van 15 weken hier en enkel hazenslaapjes overdag.. Ik doe af en toe een poging om ze te verlengen maar dat is me tot nu toe maar 3 keer ofzo gelukt. Soms heb ik ook de indruk dat hij slechter uit een lange dut komt dan uit eentje van 45 minuten. Ik heb beslist om het los te laten, ooit zal hij wel langer slapen…

6 maanden geleden

Hier 13 weken oud en al sinds geboorte zijn het overdag maar dutjes van 30-45min, heel sporadisch eens 1,5u als ze op ons ligt… Maar ze is wel vrolijk en speels heeft er geen last van dus is oke denk ik… Ze kan dan wel max 1,5u wakkertijd aan en begint te trunten tot ze in slaap geholpen wordt.

5 maanden geleden

Kleine dutjes als ik hem wegleg in zijn park. Ik leg hem over de middag bij mij (zodat ik zelf ook eens pauze neem) en dan kan hij 1,5 u slapen. Hier zit het probleem dat hij vanaf 15 u geen dutje meer doet en dan tegen 18 u kapot is en dus beetje te vroeg gaat slapen.

5 maanden geleden

Reactie op anoes90

Zou normaal zijn op deze leeftijd dochtertje heeft hier ook last van van d ...
ik dacht dat dit net normaal was slaapjes van 45 minuten en 1 lang dutje