23 Reacties

6 maanden geleden

Ik begin op 4 maanden bij mijn kleine meid is nu 3 maanden Bij mijn oudste dochter was ik gestart op 3 maanden maar dat was omdat ze reflux had en ze echt afzag bij haar melk maar Das bij mijn babytje nu niet nodig

6 maanden geleden

Ik volg, mijn zoon is 11 weken

6 maanden geleden

6 maanden niets ervoor, kunstvoeding beginnen ze vaak vroeger maar om niet te zagen maar food under one is just for fun! Alle voedingsstoffen komen nog uit de melk ! En de darmen zijn eigenlijk nog niet klaar voor 5 maanden

6 maanden geleden

Reactie op Ann9014

6 maanden niets ervoor, kunstvoeding beginnen ze vaak vroeger maar om niet ...
Das nu eens dikke zever weet niet waar ze tegenwoordig die online Halen maar mijn oudste dochter 14 jaar nu was ik begonnen op 3 maanden en was niks met haar darmen hoor was zelf voor haar een hele opluchting geen pijn meer

6 maanden geleden

Reactie op anoes90

Das nu eens dikke zever weet niet waar ze tegenwoordig die online Halen maa ...
Wetenschappelijk bewezen 😘 vraag maar aan eender welke pediater

6 maanden geleden

Reactie op Ann9014

Wetenschappelijk bewezen 😘 vraag maar aan eender welke pediater
Dan praten die toch helemaal anders Dan vroeger. Maar hoe Dan ook de darmen van mijn 14 jarige dochter zijn helemaal oke hoor. Dus vind dat echt zever met hune wetenschap als dat echt verkeert was Zou kind en gezin dat niet aanraden

6 maanden geleden

Reactie op anoes90

Dan praten die toch helemaal anders Dan vroeger. Maar hoe Dan ook de darmen ...
Kind en gezin raad geen 3 maanden aan en wetenschap is wetenschap klaar... Vroeger was dat nog niet gekend en dat is helemaal niet erg, 100 jaar geleden gaven ze baby's al vaste voeding vanaf een maand oud .. dingen veranderen omdat er meer informatie is . En begrijpend lezen .... Op 3 maanden zijn de darmen nog niet rijp zelfs kind en gezin gaat dat niet beweren ... Maar oke einde discussie

6 maanden geleden

Reactie op Ann9014

Kind en gezin raad geen 3 maanden aan en wetenschap is wetenschap klaar... ...
Kind en gezin had toen wel al gezegt dat ik mocht beginnen op 3 maand ivm de reflux omdat mijn dochtertje te veel pijn had was niks verkeert mee. Was zelf beter voor haar. En nogmaals haar darmen zijn inorde . Dus ik moet niet begrijpent lezen. Iedereen moet eens stoppen met die dingen door te duwen vanaf 6 maand als het kind er klaar voor is is het klaar voor als gij kiest om u kind pas op 6 maand vast voeding te geven is dat u keus Tegenwoordig overdrijven ze en Das gewoon een vaststelling niet meer of minder

6 maanden geleden

Vroeger starten dan 4 maanden met vaste voeding is niet aan te raden. De nier-, maag- en darmfuncties zijn dan nog niet voldoende ontwikkeld om voedingsstoffen uit vaste voeding te verteren. De eerste 6 maanden heeft een baby voldoende aan borstvoeding of een volledige zuigelingenvoeding. Bijvoeding is voor het leveren van voedingsstoffen in principe dan nog niet nodig. Kind en gezin 🙂 Voor het 1e levensjaar is dit voornamelijk een leuke activiteit 😅 proeven, zintuiglijke ervaring en veel morsen haha .. Als je borstvoeding geeft start je over algemeen later omdat de melk de hoofdvoedsel is en vaste voeding "vulling" is en doordat je kindje dan verzadigd is gaat die minder drinken en gaat je productie achteruit wat zo vroeg nog niet de bedoeling is Start wanneer je denkt dat je kindje klaar is wil die nog helemaal niet zal je het absoluut wel merken .. heeft die last van de stoelgang geef je best minder vaste voeding eventjes

6 maanden geleden

Ik ga pas vanaf 6 maanden starten wegens borstvoeding. Als zoonlief nu echt veel interesse toont ga ik eventueel wel een beetje vroeger oefenhapjes introduceren, maar gewoon een lepeltje of 2 ná zijn melkvoeding, bv. puur geprakte wortel (maar smeuïg gemaakt met wat gekolfde moedermelk).

6 maanden geleden

Dag dames, Ik zie dat de gemoederen hier wat hoog beginnen op te lopen. Probeer begrip te tonen voor elkaar. Adviezen die jullie hebben gekregen mogen er zijn, maar probeer elkaar niet aan te vallen. Hou het respectvol naar elkaar. Groetjes, Marleen

6 maanden geleden

Ik hoor ook vaak van de vorige generatie dat ze eerder begonnen maar ik denk ook dat de kunstvoeding toen wat slechter was en vrouwen sneller weer aan het werk moesten. Wij gaan ons gewoon aan de richtlijnen houden.. na 4 maanden beginnen en als hij tekenen geeft dat hij er klaar voor is. Ik kijk er al wel naar uit 😁

6 maanden geleden

Hier ook starten op 6 maand en/of als baby er klaar voor is (rechtop kunnen zitten, interesse tonen in eten, het zelf naar zijn mondje kunnen brengen). Wij zouden de Rapley methode willen proberen.

6 maanden geleden

Goh ik ga ook zien, nu is het eerst leren zelfstandig slapen en minder op mij en ik denk rond vanaf 5 maanden pas vaste voeding en dan 6 maanden op eigen kamer. Zo zie ik het😂

6 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Hier ook starten op 6 maand en/of als baby er klaar voor is (rechtop kunnen ...
Wij ook

6 maanden geleden

Ik kan Marleen van admin nu wel volgen. Ieder zijn ritme en tempo... er is zoveel info te verkrijgen van verschillende websites, instanties,... laten we elkaar blijven steunen. Meningen mogen er zijn, dat is waar.

6 maanden geleden

Ik heb mij ingeschreven voor de digitale infosessie ivm vaste voeding van kind en gezin omdat ik er zelf nog niet zo heel veel over weet of over heb gelezen. ☺️

6 maanden geleden

Reactie op XAshX

Ik heb mij ingeschreven voor de digitale infosessie ivm vaste voeding van k ...
Oh leuk, ik wist niet dat ze dat hadden

6 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Oh leuk, ik wist niet dat ze dat hadden
Ja klopt! Ik denk dat ze die zelfs maandelijks ofzo doen.

6 maanden geleden

Ja klopt! Ik denk dat ze die zelfs maandelijks ofzo doen.
Inderdaad. Had er een mailtje van gekregen.