23 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Ann9014
6 maanden niets ervoor, kunstvoeding beginnen ze vaak vroeger maar om niet ...
Das nu eens dikke zever weet niet waar ze tegenwoordig die online Halen maar mijn oudste dochter 14 jaar nu was ik begonnen op 3 maanden en was niks met haar darmen hoor was zelf voor haar een hele opluchting geen pijn meer
6 maanden geleden
Reactie op Ann9014
Wetenschappelijk bewezen 😘 vraag maar aan eender welke pediater
Dan praten die toch helemaal anders Dan vroeger. Maar hoe Dan ook de darmen van mijn 14 jarige dochter zijn helemaal oke hoor. Dus vind dat echt zever met hune wetenschap als dat echt verkeert was Zou kind en gezin dat niet aanraden
6 maanden geleden
Reactie op anoes90
Dan praten die toch helemaal anders Dan vroeger. Maar hoe Dan ook de darmen ...
Kind en gezin raad geen 3 maanden aan en wetenschap is wetenschap klaar... Vroeger was dat nog niet gekend en dat is helemaal niet erg, 100 jaar geleden gaven ze baby's al vaste voeding vanaf een maand oud .. dingen veranderen omdat er meer informatie is . En begrijpend lezen .... Op 3 maanden zijn de darmen nog niet rijp zelfs kind en gezin gaat dat niet beweren ... Maar oke einde discussie
6 maanden geleden
Reactie op Ann9014
Kind en gezin raad geen 3 maanden aan en wetenschap is wetenschap klaar... ...
Kind en gezin had toen wel al gezegt dat ik mocht beginnen op 3 maand ivm de reflux omdat mijn dochtertje te veel pijn had was niks verkeert mee. Was zelf beter voor haar. En nogmaals haar darmen zijn inorde . Dus ik moet niet begrijpent lezen. Iedereen moet eens stoppen met die dingen door te duwen vanaf 6 maand als het kind er klaar voor is is het klaar voor als gij kiest om u kind pas op 6 maand vast voeding te geven is dat u keus
Tegenwoordig overdrijven ze en Das gewoon een vaststelling niet meer of minder
6 maanden geleden
Vroeger starten dan 4 maanden met vaste voeding is niet aan te raden. De nier-, maag- en darmfuncties zijn dan nog niet voldoende ontwikkeld om voedingsstoffen uit vaste voeding te verteren. De eerste 6 maanden heeft een baby voldoende aan borstvoeding of een volledige zuigelingenvoeding. Bijvoeding is voor het leveren van voedingsstoffen in principe dan nog niet nodig.
Kind en gezin 🙂
Voor het 1e levensjaar is dit voornamelijk een leuke activiteit 😅 proeven, zintuiglijke ervaring en veel morsen haha ..
Als je borstvoeding geeft start je over algemeen later omdat de melk de hoofdvoedsel is en vaste voeding "vulling" is en doordat je kindje dan verzadigd is gaat die minder drinken en gaat je productie achteruit wat zo vroeg nog niet de bedoeling is
Start wanneer je denkt dat je kindje klaar is wil die nog helemaal niet zal je het absoluut wel merken .. heeft die last van de stoelgang geef je best minder vaste voeding eventjes
6 maanden geleden
Ik ga pas vanaf 6 maanden starten wegens borstvoeding. Als zoonlief nu echt veel interesse toont ga ik eventueel wel een beetje vroeger oefenhapjes introduceren, maar gewoon een lepeltje of 2 ná zijn melkvoeding, bv. puur geprakte wortel (maar smeuïg gemaakt met wat gekolfde moedermelk).
6 maanden geleden
Dag dames,
Ik zie dat de gemoederen hier wat hoog beginnen op te lopen. Probeer begrip te tonen voor elkaar. Adviezen die jullie hebben gekregen mogen er zijn, maar probeer elkaar niet aan te vallen. Hou het respectvol naar elkaar.
Groetjes,
Marleen
6 maanden geleden
Ik hoor ook vaak van de vorige generatie dat ze eerder begonnen maar ik denk ook dat de kunstvoeding toen wat slechter was en vrouwen sneller weer aan het werk moesten.
Wij gaan ons gewoon aan de richtlijnen houden.. na 4 maanden beginnen en als hij tekenen geeft dat hij er klaar voor is. Ik kijk er al wel naar uit 😁
6 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Oh leuk, ik wist niet dat ze dat hadden
Ja klopt! Ik denk dat ze die zelfs maandelijks ofzo doen.