24 Reacties
9 maanden geleden
Hier verschilt het heel erg per nacht.. ons kindje heeft nog niet echt een ritme. Dus soms is hij direct weer in slaap en soms duurt het wel bijna 2 uur! Het gebeurt ook regelmatig dat hij net ligt en dan een volle pamper produceert 😅Maar gemiddeld is het ongeveer een uurtje.
MOD
9 maanden geleden
hier in het begin een uur, nu is hij 10 dagen oud en wordt het moeilijker want hij is al eens wakker, wilt nog beetje eten dan, dan weer natte pamper... enzovoort. dus nu beetje op vraag eten geven, wel letten niet teveel uren tussen voor glucose en dan als hij slaapt, laten slapen.
9 maanden geleden
Reactie op EDK1987
hier in het begin een uur, nu is hij 10 dagen oud en wordt het moeilijker w ...
Hier echt hetzelfde! Ons zoontje wordt wakker van een vieze pamper, maar ook van een verschoning 😅 een vriendin had al voorgesteld om hem te verschonen als hij diep in slaap is, maar dat werkt echt niet. En in het begin had hij 8 kaka pampers,nu is dat gelukkig iets minder.
9 maanden geleden
De ene keer duurt het 30 à 45 minuten, maar het kan ook een uur of langer duren. Soms is hij plots klaarwakker en lukt het dus niet om hem terug in slaap te krijgen en vraagt hij een half uurtje later weer een voeding om dan daarna in slaap te vallen. Soms vraagt hij elke 2 uur om een voeding. Of slaapt hij en wordt hij een uurtje later wakker met een volle pamper. Na het verschonen wil hij vaak toch nog even aan de borst. We proberen vooral zijn tempo te volgen. We proberen er wel op te letten om 's nachts niet te veel licht aan te doen, niet te veel lawaai te maken. Om op die manier een duidelijk onderscheid te maken tussen dag en nacht (ook al is hij nu nog zo jong en kan er nog geen sprake zijn van dag-nacht ritme, verwacht ik ook niet).
9 maanden geleden
Reactie op TessahS
Wel goed om te lezen dat het bij jullie ook zo wisselt. Ik kan soms echt he ...
Ja idem hier! Ik hoor rondom mij enkel positieve verhalen waarbij de nachten super vlot verlopen en dan voel ik mij echt gefaald als mama...
9 maanden geleden
Reactie op TessahS
Inderdaad, blij om dit te lezen! Hier ook een onregelmatig eet- en slaappatroon waar ik me al zorgen over begon te maken. Fijn en geruststellend om te lezen dat het bij anderen ook zo is :-)
9 maanden geleden
Reactie op TessahS
Ik ook. Ik belde daarnet nog naar de vroedvrouw want hier begint het mis te lopen in de namiddag tot 3-4u 's nachts. Na 1u wil hij opnieuw drinken, slaapt amper tussendoor, is huilerig,... Het is intens... Ook al huilt hij geen uren aan een stuk. Het zou te maken hebben met groeispurt en normaal zijn. Maar ik wil gewoon eens wat kunnen rusten en slapen 🥲🥲🥲
9 maanden geleden
Ik geef borst maar ik kolf af voor fles te geven in de nacht aangezien ik het zo vermoeiend vind overdag gewoon lekker aan de borst ik doe voor flesje 2min en maar eerst pamper verschonen duurt ook 2min als kaka is boertje laten 1 min en erna bedje slaapt direct dan kolf ik 1 maal in de nacht ook nog eens hier slaapt die wel mooi 3 uurtjes door
9 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Ik ook. Ik belde daarnet nog naar de vroedvrouw want hier begint het mis te ...
Bij mij maakt het slaapgebrek alles ook veel moeilijker haha, ik begin dan echt overal over te stressen. Gisteren is mijn vriend tot 2 uur 's nachts beneden gebleven met ons zoontje, waardoor ik in de avond en begin van de nacht heel goed heb geslapen. En dat maakt alles zo veel makkelijker en ik kan alles dan ook wat beter in perspectief plaatsen.
Ik las bijvoorbeeld dat baby's moeten leren om speeksel door te slikken, dus dat het normaal is als ze gekke slikgeluiden maken in hun slaap en dat dit niet direct een reflux symptoom hoeft te zijn. Dat stelde mij weer gerust!
9 maanden geleden
Reactie op TessahS
Bij mij maakt het slaapgebrek alles ook veel moeilijker haha, ik begin dan ...
Wij doen het ook zo. Rond 20u kruip ik in bed en blijft kleintje beneden bij m'n vriend, tot hij weer wil drinken.
Vannacht sliep hij 5u aan een stuk :o
Ik liet hem slapen. Nu wel weer onrustig kindje dat niet in slaap kan vallen tussen twee voedingen door.. M
MOD
9 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
ja hadden wij ook voor door de groeispurt en 's nachts wordt het zwaar. hij eet een half uur, dan boeren, dan rechtop blijven anders geeft hij terug... en ik val dan moeilijk in slaap en hup terug
8 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Wat doen jullie bij flesvoeding als ze overdag sneller dan 3u vragen naar een voeding? Ik hou me krampachtig vast aan minstens 3u tussen elke voeding (zeker met krampjes) maar soms lijkt hij na 2u al terug honger te hebben..