30 Reacties

22 dagen geleden

Wij hebben nog niet zo’n grote stappen gezet als het op eten aankomt. Mijn dochtertje lijkt er ook nog niet zo veel nood aan te hebben. Ochtend: fles 120ml Voor dutje: fles 120 ml Na dutje: groentepap 100 gram Voor tweede dutje: fles 120 ml Na tweede dutje: 150 gram fruitpap Voor slapengaan: fles 150 ml ‘s nachts: fles 120 ml Bij ons ontbijt en avondeten bied ik altijd iets aan van boterham, stukje fruit, stukje groente, … maar hier speelt ze gewoon mee. Melk is hier dus echt nog de grootste voedingsbron.

22 dagen geleden

Hier zoontje van 9 maanden: Bij opstaan: fles van 180+6 Uurtje later ongeveer bij mij aan tafel als ik ontbijt: boterham met beleg, eet hij meestal 3/4 van. Soms nog een hapje griekse yoghurt of fruit als ik dat eet. Na dutje: op de opvang groentenpap, thuis fruit. Soms ook fruit met een yogolino. Voor middagdutje: soms nog een klein flesje, maar is meestal niet meer nodig Na middagdutje: op de opvang fruit, thuis groentenpap. Bij het avondeten: nog een boterham met beleg of een beetje mee eten van ons (stukje vis/ei/groenten). Voor het slapen: fles van 210+7 's nachts: fles van 180+6 Grote eter 😂 Ik denk eigenlijk dat we thuis gewoon over gaan naar met de pot mee eten, want ik vind die fruit-en groentenpap echt een gedoe en vind het veel makkelijker als David gewoon mee eet aan tafel als wij eten.

22 dagen geleden

Ohja, hij krijgt ook nog wel eens een rijstwafel of maispuffs tussendoor.

21 dagen geleden

S morgen melkje en halve boterham, rond half elf groentepap 200 gr, rond 14.30 u fruitpap en rond 16 u nog een flesje omdat wij geen koekjesmeel geven, half 6 halve boterham en voor het slapengaan een fles.

21 dagen geleden

Wakker worden: melk Voor 1e dutje: melk Middag: groentjes (stukjes) met pasta of aardappel + paar slokjes water + melk Voor 2e dutje: melk Namiddag: fruit (stukjes) + water paar slokjes + melk Avond: boterham of stukjes van wat wij eten 19u: melk 20u: melk Tussendoortjes doen wij niet consequent. Soms een stukje van fruit dat ik eet. Ons kindje eet goed fruit maar amper groentjes...

21 dagen geleden

Onze dochter is 8,5 maand - 5u a 5u30 180ml pap (soms 210) - 9u groentenpap - 13u 150ml pap - 16u30 fruitpap - 19u30 180ml pap Ze eet nog geen tussendoortjes. Hebben al maispuffers en een broodkorst nzo gegeven stukjes broccoli maar moet ze allemaal nog niets van weten. Ook water tussendoor gaat nog niet 🤷‍♀️. Alles op zijn tijd zeker?

21 dagen geleden

Reactie op Tiffany_N

Onze dochter is 8,5 maand - 5u a 5u30 180ml pap (soms 210) - 9u groentenpap ...
Ja dat is waar… water blijft hier ook nog moeilijk.. verschillende bekers enzo geprobeerd maar blijft moeilijk. Ofwel spuwt hij het uit 🙈 ofwel draait hij zijn hoofd. Soms drinkt hij goed…

18 dagen geleden

Ik heb een hele goeie eter! Mijn dochtertje is 8,5 maand 🥰 6-7u flesje 210ml 11-11:30 +/- 300 gr groentenpap (met vlees ondertussen) 14:30-14:45 fruit (ik probeer ondertussen stukjes te geven) 17:00-17:30 tot vorige week gaf ik een flesje van 180 ml maar sinds deze week geef ik soep met boke ( en dat valt duidelijk in de smaak) 20-20:30 flesje van 180 of 210 (afhankelijk van hoe ze gegeten heeft rond 17u) Ze slaapt ‘s nachts door

18 dagen geleden

Reactie op Emsi95

Ik heb een hele goeie eter! Mijn dochtertje is 8,5 maand 🥰 6-7u flesje 21 ...
Wat goed! Hoe geef je de soep, in een beker?

18 dagen geleden

Reactie op TessahS

Wat goed! Hoe geef je de soep, in een beker?
Nee momenteel gewoon nog met lepel en het brood sop ik nog in de soep ook

17 dagen geleden

Onze dochter is 9 maand en eet alles bij elkaar best weinig. Ze wil gewoon niet meer... Eten is wel een veel groter succes dan melk drinken. Wij zitten dus met een slechte melkdrinker... - maximum 150 ml melk - 300 gram groentepap - 250 gram fruitpap - 200 ml soep met boterham (niet elke dag) - 210 ml melk (met veel moeite) De soep is hier een groot succes. De stukjes boterham gaan nog steeds lastig.

17 dagen geleden

Reactie op Jana_

Onze dochter is 9 maand en eet alles bij elkaar best weinig. Ze wil gewoon ...
Wat grappig he dat verschil! Ik denk dan ons zoontje zo meerdere boterhammen zou wegkauwen als we dat zouden geven. Alles met een lepel gaat alleen steeds moeilijker en op de opvang ging dit goed maar d e laatste tijd ook niet mee 🙈 ik blijf het wel proberen in de hoop dat zijn motoriek binnenkort zo is dat hij het zelf kan. Maar hoe vloeibaarder het voedsel, hoe moeilijker die lepel gaat.

14 dagen geleden

Reactie op TessahS

Wat grappig he dat verschil! Ik denk dan ons zoontje zo meerdere boterhamme ...
Ik had al ergens gelezen dat je op 9 maanden een vorkje ook mag introduceren.

13 dagen geleden

Reactie op EDK1987

Ik had al ergens gelezen dat je op 9 maanden een vorkje ook mag introducere ...
Ja, ik ga het proberen! Hier zijn we trouwens ook gewoon gestopt met groentenpap te geven, ik geef David nu gewoon stukjes groenten bij de lunch en het avondeten en dat gaat echt veel beter. Hij vindt het leuker en het is ook wat relaxter voor ons.

12 dagen geleden

Reactie op TessahS

Ja, ik ga het proberen! Hier zijn we trouwens ook gewoon gestopt met groen ...
Ja hier is het zo wat geplet sinds 8 maanden en gaat ook goed, alleen alles wel trager. Hij is vlug afgeleid e fruitpap blijft zijn ding niet

12 dagen geleden

Reactie op TessahS

Ja, ik ga het proberen! Hier zijn we trouwens ook gewoon gestopt met groen ...
Hoe doe je dat dan? Misschien moet ik ook eens soep proberen. Hier is het 7u 210+7schepjes Rond 11u groentepap 200gr 14u30-15u fruitpap 18u fles 210+ 7 schepjes Tussendoor geef ik eens yogolino of maispuffs. Als ik iets van fruit eet wil hij daar ook eens van bijten. Soms nog eens een boterham smorgens als ik tijd heb of na de crèche. Ik merk wel dat hij zijn groentepap nog altijd liever gemixt heeft dan met brokjes. Ik probeer dat zo weinig mogelijk te doen, maar soms wil hij het enkel gemixt 🤷🏼‍♀️ ik geef ook af en toe eens gestoomd stukje wortel of brocolli bv Ik doe ook maar wat. Die richtlijnen van K&G die ben ik al lang vergeten 😂 al stel ik me soms wel de vraag of we goed bezig zijn 🫣

12 dagen geleden

En als jullie soep geven of van tafel mee geven, dan is dat ook gekruid vermoed ik?

12 dagen geleden

Hoe doe je dat dan? Misschien moet ik ook eens soep proberen. Hier is het ...
Haha goed om te lezen dat jullie ook maar wat doen 😂 als ze goed groeien en wat vitaminen binnen krijgen dan is het prima denk ik.

12 dagen geleden

En als jullie soep geven of van tafel mee geven, dan is dat ook gekruid ver ...
Nee, wij houden het apart. Dus voor ik er iets aan toevoeg haal ik de portie van David eruit. Hoewel ik soms ook wel bijvoorbeeld een boontje van mijn bord aan hem geef, maar dat zijn dan niet zo veel kruiden.

12 dagen geleden

Reactie op TessahS

Nee, wij houden het apart. Dus voor ik er iets aan toevoeg haal ik de porti ...
Goed om weten, kan ik ook eens proberen. En ja uiteindelijk doen we toch allemaal maar wat 😏zoals je zegt, zolang ze goed groeien zal het wel ok zijn zeker. Al geef ik wel toe dat het mij toch soms onzeker maakt hoor.