120 Reacties
4 maanden geleden
Wij hadden een tijdje dat hij tot 4u30-5u sliep. Nu is dat veranderd naar nog een keer wakker rond 1u30 en slapen tot 6u-6u30, wat veel beter is.
Wij geven trouwens ook meestal nog een nachtvoeding. Heel soms heeft hij genoeg aan de 23u fles, maar nu met zijn tandjes drinkt hij weer minder en vaker.
4 maanden geleden
Hier ook wat hetzelfde. Hij is nu 23w. Soms slaapt hij door, soms wordt hij wakker rond 4u30. Dan geven we een fles en slaapt hij weer verder tot 8u. Geen idee waarom hij soms wakker wordt zo vroeg en andere keren doorslaapt 🤷🏼♀️ ik denk dat het allemaal normaal is en wij ons gewoon te veel zorgen maken 😉🫣
4 maanden geleden
Hier nog steeds 4 voedingen per nacht … wordt erg onrustig en is dan alleen te troosten met de borst. Ligt dus al bij mij in bed want anders riskeer ik ze wakker te maken als ik ze verleg na de (liggende) voeding
Voorbije nachten ook telkens 1u wakker rond 4u
Een fase hopelijk 🤞🏻
4 maanden geleden
Ik heb al weken een onrustige baby in de nacht. 🥺 en ik weet ook niet goed wat doen of veranderen.. sussen en troosten werkt meestal niet.. zit dan bijna gans de dag te krabben aan zijn oor/hoofd van vermoeidheid .. hij slaapt nu ongeveer nog 4u30-5u overdag over 4 dutjes meestal. 🥴.. khoop echt op een fase of sprong of dergelijke.. 😔
4 maanden geleden
Reactie op KimTB91
Ik heb al weken een onrustige baby in de nacht. 🥺 en ik weet ook niet goed ...
Hier ook om 3 uur wakker en druk bezig zijn downward dog te oefenen 😅 jammer genoeg ook met veel gehuild erbij. Denk dat het hier echt een sprongetje is en dat hij aan het einde van deze sprong gaat kunnen kruipen.
Aan de oren/hoofdje krabben lijkt inderdaad op tandjes die doorkomen!
4 maanden geleden
Reactie op TessahS
Hier ook om 3 uur wakker en druk bezig zijn downward dog te oefenen 😅 jamm ...
Deze nacht was fijn! Heel rustig tot bijna 6u 😳🫣.. derna wat woelen en doen maar toch iets rustiger waarna het bijna 8u was deze morgend. Kon het elke nacht maar zo zijn, zo eentje was al weken geleden. 🫣
Oh boy, die van jullie is druk bezig 😄.. hier niets speciaal ivm rollen of kruipen.. Kdenk dat hij redelijk lui is daarin.. wel willen recht zitten en alles willen zien of het is hem na 10 min verveelt alles al liggend 😳.. en op zijn tummy laat hij zich momenteel op zijn gezicht vallen🙄om daarna boos te worden en vollenbak duwen op de benen of ze naar omhoog trekken met de poep in de lucht. Ze doen toch soms rare dingen die baby’tjes 😳🤣..
Ja tis inderdaad wel ongeveer de moment van sprong 5 als ik het mag geloven. Heftig want die volgen zo snel allemaal op mekaar 😔😮💨..
Kdacht eerder aan moe zijn eerst ook.. maar nu toch al paar keer tandjes gehoort 🫣 ik zie er 2 door het tandvlees met de truc van het glas 😄
4 maanden geleden
Reactie op KimTB91
Deze nacht was fijn! Heel rustig tot bijna 6u 😳🫣.. derna wat woelen en do ...
Heerlijk zo'n lange nacht!
Ik vind het momenteel wel echt heel intensief hoor. En ik heb het gevoel dat David wat structuur nodig heeft, maar die ontbreekt gewoon totaal door de opvangdagen en de dagen dat mijn vriend met hem is. Ik vind het echt even moeilijk eigenlijk. En dan zeggen ze dat de peutergase nog veeeel moeilijker is!
4 maanden geleden
Reactie op TessahS
Heerlijk zo'n lange nacht!
Ik vind het momenteel wel echt heel intensief h ...
Ja ik ben ook benieuwd van zodra hij naar de opvang gaat .. in de toekomst is het hier : 3 dagen opvang , 1tje bij mijn ouders en 1tje bij mezelf. Mn partner staat vooral in voor de tijd na zijn werk en weekends 🫣..
Die structuur en routine is echt nie evident. Ik heb soms ook echt het gevoel dat dit om de maand ofz steeds verandert omdat ook je kindje en alles er rond verandert 😮💨..
Ik denk dat de peuter fase ook pittig is.. maar we kunnen ze dan ook al iets beter begrijpen misschien ( hopelijk 🫣 )
4 maanden geleden
Reactie op KimTB91
Ja ik ben ook benieuwd van zodra hij naar de opvang gaat .. in de toekomst ...
Wij hebben helaas maar één grootouder die af en toe een paar uurtjes wil oppassen, verder niemand. Mijn vriend is fulltime leerkracht en daarnaast muzikant en vaak op tour. Hierdoor ben ik 3 van mijn 4 weken verlof dit jaar alleen (met David dus) thuis, en daarnaast fulltime werken, ook op zaterdag. Ik vind het echt niet makkelijk, vooral de mental load en het feit dat de kinderkamer maar niet af geraakt omdat er gewoon geen tijd is om bezig te gaan.
Vanaf september ga ik gelukkig wel 4/5 werken. Hopelijk gaan de dutjes dan beter en wordt hij niet wat later dan 5u 's ochtends wakker 🤞