12 Reacties

7 maanden geleden

Mijn schoonzus haar kindje lag ook lang in stuit en ze hebben dan later gewoon een echo gedaan en hem de tijd gegeven.

7 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Mijn schoonzus haar kindje lag ook lang in stuit en ze hebben dan later gew ...
En viel dit hard op, hebben zn beentjes lang ophoog gelegen?

7 maanden geleden

Reactie op Naomie34

En viel dit hard op, hebben zn beentjes lang ophoog gelegen?
Goh lange tijd opgetrokken geweest, maar echt nog ok ze...als kinderarts kijkt, zal die wel goed opvolgen. De heup volgen ze vlug op omdat het voor later belangrijk is. Bij onze finn hoorde ze een knikje en 14 dagen later al eens een echo. Bij mijn schoonzus ook een echo

7 maanden geleden

Hej! Ik ben op 21 februari ook door middel van een keizersnede bevallen omwille van stuitligging. Onze Leon kwam idd uit de buik met zijn beentjes omhoog en deze bleven even zo staan. Tijdens de dagen in het ziekenhuis werd het al wat beter. Ze geven je dan sowieso een afspraak voor een echo. Bij ons na 6 weken dus volgende week. Dan kijken ze of ze eventueel iets moeten doen. Als ik zijn beentjes nu zie, zie je nog wel steeds dat ze wat meer openvallen soms wanneer hij ligt maar hij kan ze ook goed strekken enz. Afwachten zou ik zeggen. Ik ben blij dat ze het zo goed opvolgen naar later toe.

7 maanden geleden

Reactie op Carolien De Roover

Hej! Ik ben op 21 februari ook door middel van een keizersnede bevallen omw ...
Oke dankjewel en kon hij na de geboorte zijn beentjes strekken? Want lukt dit dan goed om je babytje vast te nemen en bortvoeding te geven met opgetrokken beentjes? Want ik zie op internet soms beentjes die echt langs het gezichtje liggen?

7 maanden geleden

Reactie op Naomie34

Oke dankjewel en kon hij na de geboorte zijn beentjes strekken? Want lukt d ...
Zijn beentjes stonden enkel de eerste minuten kaarsrecht omhoog dus gingen vrij snel naar beneden. Hierna vielen ze vooral open naar opzij. Maar ook dit was na 1 week al beter. Nu kan je het nog een beetje zien maar hij kan zijn beentjes ook goed strekken enz. Hij lag in mijn buik al sinds week 28 zeker in stuit, dus vrij lang. Als je wil laat ik volgende week na de echo ook nog iets weten? Voor de eerste dagen/ weken was er bij ons al zeker geen probleem.

7 maanden geleden

Reactie op Carolien De Roover

Zijn beentjes stonden enkel de eerste minuten kaarsrecht omhoog dus gingen ...
Ja heel graag, ik duim dat alles goed is! Dankjewel voor de info. Zo weet ik aan wat ik me kan verwachten. Want vind dit vrij beangstigend de keizersnede en dan de beentjes.

7 maanden geleden

Reactie op Naomie34

Ja heel graag, ik duim dat alles goed is! Dankjewel voor de info. Zo weet i ...
Helemaal te begrijpen. Dat had ik ook. Maar het viel eigenlijk best mee allemaal en wanneer ze jouw baby op je leggen vergeet je echt alles. 🥰

7 maanden geleden

Hoi hoi Mijn dochter is geboren met keizersnede door stuit. Ze was met 20 weken al echt met haar kont tussen mijn bekken gezakt, dus haar heupen hebben lang vastgezeten eigenlijk. Ze werd geboren en haar benen hebben nog 3 dagen bij vasthouden omhoog gestaan, zij was een soort L. Met zelfstandig liggen zakten Ze wel in een soort kikkerstand, dus gebogen en opgetrokken benen. Met 6 weken inderdaad een echo voor de heupen en dat was allemaal goed. Ze is wel relatief laat gaan kruipen, rond het jaar en lopen rond 18 maanden. Of dat hiermee te maken heeft, geen idee.. kan ook aard van het beestje zijn. Borstvoeding was niet gelukt omdat ze met haar hoofdje op haar schouder rustte in de buik en daardoor haar mondje nog wat scheef was na de geboorte, dit is wel goed weggetrokken hoor. Ik hoop dat je je niet al teveel zorgen maakt, er zijn veel gelukkige kinderen die op deze manier op de aarde zijn gekomen, waarvan mijn dochter van inmiddels 5 er een van is. Liefs

7 maanden geleden

Hoi hoi Mijn dochter is geboren met keizersnede door stuit. Ze was met 20 ...
Dankjewel voor de info! Hebben de beentjes lang ik l stand gestaan of was dit na een paar al beter?

7 maanden geleden

Reactie op Naomie34

Dankjewel voor de info! Hebben de beentjes lang ik l stand gestaan of was ...
Na 3 dagen al een stuk minder, na een week was het wel zo goed als weg. Dan deed ze nog af en toe wat omhoog met de benen liggen, maar geen 90 graden meer zeg maar.

7 maanden geleden

Na 3 dagen al een stuk minder, na een week was het wel zo goed als weg. Dan ...
Oke dankje dit stelt me al meer gerust.