46 Reacties
7 maanden geleden
Volgens de app zou de volgende sprong over 2 dagen beginnen, maar de afgelopen dagen merkte ik ook al dat David korte slaapjes doet en wat meer huilerig en hangerig is. Nog niet extreem, gelukkig.
Qua ontwikkeling: hij lijkt deze week echt meer op geluiden te reageren en brabbelt zelf ook al heel veel, echt grappig. Hij raakt soms ons gezicht aan en kijkt ons heel lang aan. Boekjes vind hij nog niet zo boeiend. Tot mijn grote spijt, ik werk in een boekhandel en hoop natuurlijk dat David ook veel gaat lezen 😂
Qua dag en nacht is er echt een heel groot verschil in hoe actief hij is. De afgelopen twee nachten konden we hem zelfs wakker wegleggen, overdag gaat dat écht niet
7 maanden geleden
Heyhey
Ik vind het moeilijk om te zeggen wat door het sprongetje komt en wat niet. Het zou nu al een weekje bezig zijn (hij is 8w vandaag).
Vorige week waren de nachten iets ‘slechter’ geworden -> blokjes van maar 2-3u. Nu sinds 3 nachten super goed -> blokje van 6-7u (is zó zalig, maar durf er niet vanuit gaan dat dit blijft duren).
Het lukt de laatste tijd ook om hem nog half wakker in de co-sleeper te leggen ‘s avonds en ‘s nachts (soms wel eerst nog wat op zijn hoofdje wrijven of zijn tutje een paar keer opnieuw in zijn mond stoppen). Overdag slapen gaat de ene dag goed, de andere moeilijk.
Voedingen altijd al heel wisselend geweest. De ene keer zit er 3-4u tussen en de andere keer slechts 1u.
Nog steeds last van krampjes ook. Al 2x bij osteopaat geweest, maar heb niet het gevoel dat het helpt. Hierdoor ook nog vaak huilen 😢
We merken wel dat we al wat meer ‘moeite’ moeten doen om hem te entertainen. Hij zou het liefste hebben dat je heel de dag met hem rondwandelt. Als het hem niet aanstaat maakt hij dat snel duidelijk door te krijsen 😅. Op de speelmat begint hij al wat te slaan naar de speeltjes die boven hem hangen. Merk dat hij ook beter en beter begint te volgen en kan zien.
Boekjes interesseren hem voorlopig ook niet zo.
7 maanden geleden
Hier 8weken 3 dagen en vandaag amper wakker te krijgen/houden. Als hij wakker is, huilt hij. Heeft na 3uur nog geen honger terwijl we er normaal de klok op kunnen zetten maar mss is het tijd om over te schakelen naar een grotere hoeveelheid pap en een fles minder. Ik weet het even niet. Is het een sprongetje, is hij ziek, … Alleszins geen koorts.
7 maanden geleden
Hier gisteren bij familie geweest en 's avonds lange drink sessie (bijna een uur aan de borst) en nadien onrust/wenen. Terwijl hij om dat uur normaal in slaap viel na de voeding. Prikkels verwerken of groeispurt?
Ik hoorde gisteren een weentje dat ik niet van hem gewoon was.
Het eerste dutje' s ochtends lukt in de wieg, kan hem soms zelfs wakker wegleggen. Nadien is het gedaan met slapen in de wieg, dan lukt het enkel in de draagzak. Ik frustreer me er soms in omdat ik dan minder dingen kan doen, maar het is wat het is. In het feit dat hij niet zelfstandig slaapt, maak ik me niet druk, dat komt later wel.
's nachts valt het wel mee. Eerste blokje slaap duurt gemiddeld 4u. Op de ochtend vraagt hij om de 2u. Ik vind dat hij 's nacht moe is niet zo lang drinkt daardoor. Ik probeer zo lang mogelijk de blokjes slaap mee te pikken, maar om 9u sta ik graag op om nog iets aan mijn dag te hebben. En ik kruip er altijd vroeg in...
(contrast)boekjes voorlezen is hier wel een succes net zoals de mobiel boven zijn park. Maar ook gewoon tegen hem babbelen zorgt voor een grote lach op zijn gezicht.
7 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Hier 8weken 3 dagen en vandaag amper wakker te krijgen/houden. Als hij wakk ...
Hier had David onlangs ook zo'n dag. Het was na zijn sprongetje en hij was verkouden en heel slaperig. Ook geen koorts en normale pampers. Ik dacht: ik wacht een dagje af en als hij heel suf blijft bel ik morgen. Maar de volgende dag was het weer volop turbo 😂
7 maanden geleden
Wij zijn nu 3 dagen in het tweede sprongetje en het is weer even heel veel huilen hier. Maar hij heeft nu wel een heel schattig pruillipje als hij huilt wat het dan toch weer goed maakt 🥰
En we hebben de Numsy dan toch maar besteld, want ik werd ook wel een beetje zot van onder de dampkap te staan 😂
7 maanden geleden
Reactie op XAshX
Is de numsy nog iets anders dan de geluiden die de Moonie knuffels maken?
...
Ja twee weken inderdaad! Maar het is hier heel goed te doen hoor dat huilen. Ik krijg hem heel snel getroost. Maar ik merk dat hij wat meer aanraking wil, en vaak heel snel schakelt tussen lachen en huilen. Alsof hij niet kan kiezen 😂
De Moonie knuffels ken ik niet! Maar Numsy is een white noise apparaat met verschillende geluiden. We gebruikten eerst onze gsm en dan een playlist op Spotify, maar dat was niet heel handig.
7 maanden geleden
Hier vooral een slaperig jongetje, maar geen huilen, vooralsnog. Ik vraag me ook af wanneer nu precies de sprongetjes beginnen/eindigen, want hij was 3 weken te vroeg.. ik ga nu uit van de uitgerekende datum als startdatum, maar of dat klopt? Zie wel duidelijk steeds wat veranderingen in zijn ontwikkeling, maar of dat klopt met de tijdslijn vd oei ik groei app, volgens mij niet helemaal😅
7 maanden geleden
Reactie op TessahS
Ja twee weken inderdaad! Maar het is hier heel goed te doen hoor dat huilen ...
Ooh das goed dat je hem snel krijgt getroost.
Hier was ze bij het eerste sprongetje echt uren aan het wenen. Hopelijk valt dat bij het tweede sprongetje ook beter mee..
Dat lijkt dan idd wel op de Moonie knuffel! ☺️
7 maanden geleden
Eventjes klaaguurtje hier. Al een volledige week een baby die huilt als hij niet slaapt, heeeeel vermoeiend. Hij is ook zo snel terug moe, klopt helemaal niet met de wakkertijden die ik lees. We moeten hem ook al wandelend in slaap krijgen, anders lukt het niet. Ik hoop dat dit te wijten is aan sprong 2 en het snel terug over is want soms ben ik het echt even beu :(
7 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Eventjes klaaguurtje hier. Al een volledige week een baby die huilt als hij ...
Poeh dat klinkt heftig. Sterkte. Blijf geduldig, het zijn maar momenten op het geheel.
Geniet hij wel van in bad gaan bijvoorbeeld? En knuffelen? Of blijft het huilen dan doorgaan?