38 Reacties
7 maanden geleden
Je kunt een baby zeker niet verwennen! Hij heeft denk ik gewoon nood aan nabijheid, en vraagt hier dan naar door te gaan huilen. Heb je al eens een draagdoek geprobeerd?
7 maanden geleden
Volgens mij verwen je je kindje absoluut niet hoor! Ik geloof er echt heel hard in dat je een baby niet kán verwennen. Mij klinkt het alsof je kindje jouw aanwezigheid gewoon nodig heeft, wat volgens mij niet zo raar is voor een baby. Ons meisje is nu 8 weken en exact hetzelfde. Ik stop haar gewoon heel veel in de draagzak, op die manier heeft zij het contact dat ze nodig heeft en heb ik toch mijn handen vrij 🙂 ik probeer haar ook zelfstandiger te laten worden en blijf dagelijks proberen om haar even in de wipper enzo te zetten, maar als ze huilt haal ik haar er meteen uit, zodat ze zeker geen negatieve connotatie gaat vasthangen aan de wipper. Ik snap dat het misschien frustrerend kan zijn voor jou als mama, misschien kan je iets vaker hulp vragen aan familie/vrienden zodat je wat meer tijd voor jezelf hebt? Veel succes!
7 maanden geleden
Hey , babytjes van die leeftijd kunnen zich nog niet lang focussen. Dat hij huilt als je hem weg legt , nadat hij bij jou inslaap valt gebeurt hier ook . Komt simpel door het feit dat ze voelen dat ze niet meer dicht bij je zijn . Een beetje sussen en inbakeren help hier goed , en baby verwennen ik ken het verwijt maar ze gaan pas echt een link leggen op 6 maanden als ik dit doe dan komt mama . Laat je hoofd niet gek maken en ga op je instinct af , volg je gevoel
7 maanden geleden
Reactie op MorganeM.
Klopt. Mijn eigen mama en oma zeggen dit. Maar dit doet me zoveel pijn en i ...
Ze bedoelen dat niet slecht want dat is wat wel degelijk vroeger gezegd werd maar super vervelend om te horen natuurlijk... Ondertussen weten we beter en is dit wetenschappelijk ook al onderbouwd waarom je niet laat uithuilen en het belang van hechting .. binu sing is iemand die dit heel begrijpbaar kan uitleggen en waar oudere generaties ook graag naar luisteren..
Voor de rest als die graag buiten is misschien zien of je extra buiten kan gaan ? Misschien de wipper ook naar jou draaien voor oogcontact? Er zijn weinig baby's die lang aan een stuk gewoon kunnen liggen zonder meer impulsen
7 maanden geleden
Heel herkenbaar hier! Ons Fleur is vandaag 9 weken. Baby'tjes kunnen zich zelf nog niet echt lang bezig houden. Dus de speelmat en wipper zijn bezigheden voor maximum 5 minuutjes. We zetten ze wel eens in de eetstoel bij ons als we aan het koken of aan het eten zijn en dan valt ze wel eens in slaap. Een draagdoek gebruik ik ook veel zodat ze dicht bij mij is en ik zelf ook eens iets kan doen. Als ik ze al slapend in het parkje leg wordt ze snel terug wakker met huilen. Een tip van kind en gezin was om haar ook wakker hierin te leggen zodat ze kan wennen. En erbij blijven tot dat ze in slaap valt helpt ook wel.
Een baby'tje is eenmaal graag dicht bij ons. Ze hebben ook 9 maanden lang jouw stem, hartslag en enzovoort gehoord.. nu komen ze plots in een wildvreemde wereld terecht met allerlei prikkels die ze niet kennen. Het is dan ook logisch dat ze dan teruggrijpen naar hetgeen wat vertrouwd is voor hun. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. En als andere mama's zeggen dat je je kind te hard verwend dan is dat jouw keuze. Het is jouw kind en jij zorgt ervoor op jouw manier die voor jou juist aanvoelt. Andere mama's hebben hun kans gehad bij hun kindje en mogen hun idee niet opdringen bij jou.
7 maanden geleden
Heel herkenbaar allemaal! Doe vooral waar jij je goed bij voelt, een kleintje kan je echt nog niet verwennen. Hier krijg ik ook regelmatig zulke opmerkingen en in het begin had ik steeds de neiging om mezelf te verdedigen maar daar ben ik mee gestopt, ik steek m'n energie er niet meer ik want daar word ik enkel ongelukkig van. Ik doe wat voor mij goed voelt, en dat is ons zoontje heel dichtbij houden. Ik gebruik regelmatig de draagzak zodat hij lekker dicht bij mij is maar dan heb ik ook mijn handen vrij op iets te doen ondertussen. Box probeer ik ook, maar als dat niet lukt schakel ik eventjes een stand lager en is het terug draagzak of in de zetel op mij. En da's helemaal oke! Ik blijf dutjes in de box wel proberen maar als het niet lukt, dan is het maar effe zo.
Het meer huilerig zijn kan inderdaad wijzen op een sprongetje. Die sprongetjes zijn motherfuckers, maar het enige wat je kan doen is het laten gebeuren. Laat het maar over je heen komen en geef je kleintje maar wat nodig is.
Ook best nog oppassen met het aanbieden van té veel prikkels, ik betrap mezelf hier soms ook op. Lukt het niet op de speelmat, dan proberen in de box, boekje, speelgoed, mobiel,,... en vaak zijn dit te veel indrukken waardoor ze toch wat overstuur geraken. Ik probeer me tijdens wakkertijden te houden aan het aanbieden van 1 ding. Als hij dat 'beu' is loop ik met hem dicht tegen me aan wat rond en bied ik hetzelfde eventueel nog eens aan. Soms is dat oke, soms ook niet maar op deze leeftijd zijn de wakkertijden nog niet gigantisch dus dan is het alweer bijna slaaptijd. Hier vindt hij het bijvoorbeeld de max om gewoon mij in 't oog te houden ipv zijn mobiel ofzo. Ik praat er dan tegen, trek gekke bekken... Vaak ben je als mama nog het leukste speeltje in deze fase.
Je bent sowieso goed bezig, het is gewoon erg zoeken en ze ontwikkelen ook zo snel waardoor je vaak denkt een ritme gevonden te hebben en een week later is dat weer helemaal weg. Maar komt goed, gewoon jouw gevoel volgen ♡
7 maanden geleden
Reactie op MorganeM.
Klopt. Mijn eigen mama en oma zeggen dit. Maar dit doet me zoveel pijn en i ...
Ouch 💔
Herkenbaar... Mijn mama vind ook dat ons kindje bedorven is omdat ik er de hele tijd mee bezig ben en veel draag.
Het zijn inderdaad visies die niet meer van deze tijd zijn, maar in hun tijd werd dat aangeraden en wetenschappelijk gesteund. Gelukkig is dit nu achterhaald en is het zo dat je baby's niet kan verwennen. Ze moeten nog niet te veel zelfstandig kunnen, dat komt later wel. Neem je kindje maar veel bij jou, er komt een tijd dat ze dat knuffelen niet meer gaan willen. Geniet er maar van zoveel je kan. Volg je eigen gevoel, je bent goed bezig!!!
7 maanden geleden
Ik ken de reacties over baby's verwennen... Maar die eerste maanden kan dat echt niet volgens mij... Laat je niet van de wijs brengen door die opmerkingen. Je doet het zeker goed. Mijn baby wordt ook niet zo graag weggelegd. Wat helpt: ingebakerd in het parkje leggen, dingetjes die de aandacht trekken bij haar hangen om naar te kijken (zeker een spiegeltje), haar dicht bij mij wegleggen zodat ze me nog kan zien, tutje als troost.