29 Reacties
7 maanden geleden
Wat een schatje! En fijn hoor, dat doorslapen, lekker van genieten ☺️ Is ze helemaal niet wakker geworden?
Ons Davidje huilt 's nachts niet als hij honger heeft, maar ligt dan te snakken en op zijn vuistjes te sabbelen. Mijn vriend wordt daar niet wakker van maar ik wel 🙈 ik kijk er naar uit dat hij door gaat slapen maar ergens heb ik het gevoel dat het nog lang gaat duren 🙄
7 maanden geleden
Amaaai best al wat zorgen gehad tijdens zwangerschap en geboorte... Gelukkig stellen jullie het nu goed. Hopelijk is ze vertrokken voor nachtjes doorslapen en wat het niet eenmalig! Hier kindje 8w en 2x per nacht wakker worden... Los van laatste avondvoeding en eerste ochtendvoeding. Ik kijk ZO hard uit naar nog eens doorslapen, zal nog niet voor gauw zijn, vrees ik...
7 maanden geleden
Ojo... Ik wil niet te vroeg juichen, maar we zitten met een baby die doorslaapt. Gisteren blokje van 6u,vannacht blokje van 7u.
Avondvoeding is op vraag dus wisselt van uur. Gisteren was het 21u30 (borstvoeding). Hopelijk valt hij terug goed inslaap na deze voeding. Maar ik heb deze nacht al meer slaap gehad dan een normale nacht de uurtjes slaap opgeteld sinds de geboorte 🙈
7 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Ojo... Ik wil niet te vroeg juichen, maar we zitten met een baby die doorsl ...
Amai ik ben jaloers... Hier ook borstvoeding en 's nachts blokjes van max. 3u 😭 Ons mannetje is nu 10 weken.
7 maanden geleden
Amai ik ben jaloers... Hier ook borstvoeding en 's nachts blokjes van max. ...
Hier was het ook zo... Tot nu. Hopelijk was het geen toeval want die extra uurtjes slaap zijn zooo welkom. Dus ik snap dat je het ook wil!! Anderzijds is het ook perfect normaal als ze frequent vragen... Maar 't is slopend he, die nachten. En je doet het allemaal...
7 maanden geleden
Amai ik ben jaloers... Hier ook borstvoeding en 's nachts blokjes van max. ...
Hoe verloopt dat bij jullie? Ik bedoel om welk uur ga jij en je baby naar bed en wanneer staan jullie op? Ik kruip er om 20u-21u in maar ik merk dat het begint te wegen op mijn relatie. We hebben zo weinig quality time doordat mijn avond zo kort is.
7 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Hoe verloopt dat bij jullie? Ik bedoel om welk uur ga jij en je baby naar b ...
Ik ga meestal tussen 21u en 22u naar boven , daar dan nog een voeding (ongeacht wanneer hij nog heeft gedronken, dus ook als hij bijvoorbeeld om 20u30 nog heeft gedronken want anders zou hij snel terug wakker zijn). Mijn man gaat vaak al mee naar boven en dan babbelen we nog wat, of we genieten extra van quality time op de dagen waarop hij vrij is. Het is inderdaad moeilijk, alles draait rond de baby. Maar ik ben er ook wel van overtuigd dat dat na verloop van tijd wel zal beteren wanneer we zoonlief gewoon in z'n bedje kunnen stoppen boven en wij gewoon nog wat voor de tv kunnen blijven hangen.
7 maanden geleden
Liefste mamatjes,
Het is vooral sinds we een routine ingevoerd hebben dat onze kleine meid langere stukjes aan elkaar slaapt. Let wel; overdag blijven we om de 4 u voeden zodat ze niet wil bijpassen ‘s nachts.
De laatste voeding van de dag (vanaf 19u ‘s avonds) geven we in haar kamertje in gedimd licht. Daarna leggen we haar in bed zodra ze vast genoeg slaapt in de armen. Nog even wat quality time met de partner en daarna gaan ook wij slapen. Meestal moeten we rond 3-4u ‘s ochtends nog een flesje geven maar zo hebben we toch zelf ook wat kunnen slapen.
Die routine heeft voor ons echt wonderen gedaan maar wij voelden ons in het begin vaak hopeloos door het zoeken naar de ideale situatie.
7 maanden geleden
Reactie op jasmyn
Liefste mamatjes,
Het is vooral sinds we een routine ingevoerd hebben dat o ...
Fijn he hier dochtertje woensdag 2 maanden heeft hier ook al zo een routine 23u30 laatste fles en slaapt Dan tot 6 uur ook met een goed routine dat heeft hier ook goed geholpen
7 maanden geleden
Gisteren heb ik David voor ons avondeten een fles gegeven en na het avondeten weer omdat hij moe was, en hij heeft toen aan één stuk geslapen van 19u30 tot 24u. Het langste dat hij ooit heeft geslapen. Dus wij gaan nu proberen de laatste fles een wat grotere fles te maken, kijken wat dat geeft voor het doorslapen.
MOD
7 maanden geleden
Reactie op TessahS
Hoe dan?? Mijn baby is even oud!
Ja ik lees hier van routines enzo, maar dat lukt hier nog niet. Hij beseft precies s avonds wel: pyjama en verse pamper, in de slaapzak en dan voeding, maar verschiet niet. Hij drinkt dan 170 ml rond 19 u en vraagt nog heel klein beetje om 20 u en hij is vertrokken.
MOD
7 maanden geleden
Reactie op TessahS
Gisteren heb ik David voor ons avondeten een fles gegeven en na het avondet ...
S nachts dan om half drie en rond half zeven... de rest van de dag is hier zwaar momenteel. Hij slaapt onregelmatig, wilt niet alleen slapen in dezelfde ruimte, nu soms lang na voeding overgeven, windjes,... pffff.
7 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Ja ik lees hier van routines enzo, maar dat lukt hier nog niet. Hij beseft ...
Ja ik vind het ook nog te vroeg voor een echt slaapritueel. Ik denk dat dat pas gaat komen als hij echt apart gaat slapen, nu slaapt hij altijd nog met ons in de buurt.
Verder is het gewoon afwachten denk ik tot hij gaat doorslapen.. 😏