80 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Nee, het stopt nooit 😅 dat maakt het idd wel heftig. En dat is ook waarom ...
Absoluut, je hebt precies totaal geen controle meer en da's een heel eng gevoel. Ik weet nog dat ik af en toe wanhopig aan de vroedvrouw vroeg hoe lang het nog zou duren, alsof die daar een antwoord op kan geven. 😆

7 maanden geleden

Reactie op TessahS

Hmm dat op de handen sabbelen na het flesje doet David ook maar volgens mij ...
Dat handjes sabbelen is idd eigen aan deze periode. Ik las ook dat hongersignalen na een voeding soms net een teken zijn van vermoeidheid, wat kan kloppen. Alles moet nog gefinetuned worden als ze zo klein zijn... 😄 Vind het zelf ook weinig hoor, maar ze komt zo wel aan haar melkbehoefte per 24u, dus volgens haar gewicht. Zoals je zegt, elk kindje is anders. Lea dronk weken geleden ook al 90-100 maar dan gaf ze vaak terug en had ze reflux en kregen we dus de opmerking van overvoeden... Ze is een lichtgewichtje en heel fijn gebouwd, maar wij zijn allebei ook zo dus denk ook deels genetisch. 😀 Ben haar nu terug 100 beginnen geven om te beginnen en langer te laten slapen zonder al te veel problemen tot nu toe. 🤞🏻 Dat is wat ik zelf ook aanvoelde maar door opmerkingen en advies enzo begin ik soms te twijfelen. 🙃 Die mensen van K&G en kinderartsen maken een inschatting maar je moet je eigen ding doen idd.

7 maanden geleden

Reactie op elvea45

Dat handjes sabbelen is idd eigen aan deze periode. Ik las ook dat hongersi ...
Heel mooie naam, Lea! ♥️

7 maanden geleden

Reactie op XAshX

Hoeveel windjes laten jullie babytjes zo per dag? Ik vind dat hier ook niet ...
Hier ook een vermoeden van spruw… uiteindelijk vals alarm. Mijn kleintje heeft gewoon een hoog gehemelte waardoor ze haar tong niet schoon kan schrapen… is nu al beter, ze steekt haar tong nu vaak uit en schraapt aan haar tandlijn

7 maanden geleden

Ik versta het soms niet meer. Elke avond krijst hij alles bij elkaar voor het slapengaan...😪

7 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Ik versta het soms niet meer. Elke avond krijst hij alles bij elkaar voor h ...
Oh da's echt om radeloos van te worden he? Ocharme. Een paar weken geleden was dat hier ook, alles is een fase (maar fases kunnen serieuze motherfuckers zijn). Je doet dat sowieso goed hoor!

7 maanden geleden

Oh da's echt om radeloos van te worden he? Ocharme. Een paar weken geleden ...
Ja het is precies als hij weent dat ik direct mij mee slecht voel, lastig,...

7 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Ik versta het soms niet meer. Elke avond krijst hij alles bij elkaar voor h ...
Intussen al wat beter?

7 maanden geleden

Reactie op NikkiMax

Intussen al wat beter?
Ja op 7,5 weken krampjes gedaan en we denken dat hij dan ook nog wat honger had, dus grotere flessen. S avonds moeten we nu zelfs 1 maken van 180 ml. Hij is nu 9,5 weken oud. De slaap is nog niet wat het moet zijn. In de voormiddag is hij rustig, als ik hem draag slaapt hij wel, maar anders blijft hij constant wakker of zo eens 20 minuten slapen. Zonder het te beseffen ( zie een topic van mij) kruipt er wel een routine in. Nu wordt het pas echt leuk!: zijn lachen en geluidjes maken. We doen zo: oe en miauw en hij doet dat zo een beetje na.

7 maanden geleden

Reactie op elvea45

Dat handjes sabbelen is idd eigen aan deze periode. Ik las ook dat hongersi ...
Och kind en gezin begon ook tegen ons, uiteindelijk zei de kinderarts dat het zeker goed is! Op 5 weken zelfs vroeg Finn al eens een flesje van 150 ml. FINN sabbelt ook op zijn handjes na de voeding, maar idd eigen aan de tijd nu. Blijkbaar is dat handjes ontdekken maar ook leren van zelregulatie zoals zichzelf sussen.

7 maanden geleden

Oh da's echt om radeloos van te worden he? Ocharme. Een paar weken geleden ...
Yep fase is hier voorbij! Het enigste wat ik nu zo wat over twijfel is dat hij overdag moeilijk wilt slapen en al zeker niet alleen.

7 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Yep fase is hier voorbij! Het enigste wat ik nu zo wat over twijfel is dat ...
Overdag slapen is hier nog steeds moeilijk met momenten, maar er zitten zeker ook kleine succesjes bij dus ik probeer me daaraan op te trekken. Hij slaapt in de koets en ik doe wat dingen in de buurt zodat ik eventueel snel kan sussen als hij wakker wordt en begint te wenen. Ik wacht wel altijd een minuutje of twee omdat het hem soms lukt om terug in slaap te vallen.

7 maanden geleden

Reactie op EDK1987

Och kind en gezin begon ook tegen ons, uiteindelijk zei de kinderarts dat h ...
Je krijgt als ouder zoveel tegenstrijdige informatie ook he. Met goeie bedoelingen, maar die zijn niet 24/7 bij je kindje. Als ik jullie berichtjes lees denk ik amai die drinken goed, komt dat hier ooit wel in orde... Nadat ik terug begonnen was met haar meer te laten drinken, had ze dagenlang gruwelijke reflux en krampjes en krijst ze terug alles bijeen na elke voeding. Daarna is ze uitgeput en wilt ze lang slapen om te bekomen maar moeten we haar in principe wakker maken om te eten of ze komt niet aan wat ze zou moeten drinken... we zijn echt op aan het geraken... vandaag nog onder mijn voeten gekregen van de kinderarts omdat ze dd laatste weken niet genoeg bijkomt. Ze is nu 9 weken en weegt maar 4,270kg. Heb haar huilend in de wachtzaal eten zitten geven, ik weet het gewoon niet meer. 😥

7 maanden geleden

Reactie op elvea45

Je krijgt als ouder zoveel tegenstrijdige informatie ook he. Met goeie bedo ...
Ooh wat erg voor je..! Je krijgt inderdaad zoveel tegenstrijdige info en hoe meer je op zoekt of vraagt hoe erger en onzekerder je precies zelf gaat worden. Dat heb ik ook al gemerkt. Het enige wat goed is om op je eigen gevoel af te gaan en te kijken of je kindje zich goed voelt. Dit is zeker niet altijd gemakkelijk. Zo erg om te lezen dat je huilend je kindje eten gaf. Ik leef met je mee en hoop dat het snel beter gaat.. 🫂

7 maanden geleden

Reactie op elvea45

Heeft de kinderarts dan geen tips gegeven wat je best kan doen? Ale commentaar hebben is gemakkelijk natuurlijk, maar daar heb je niet veel aan. 🙄 Het is normaal dat het in het begin wat zoeken is.. Is hier ook zo🙈 Alleen niet fijn voor je babytje en jullie zelf. Ben je ook al naar een osteopaat geweest?

7 maanden geleden

Reactie op Chelchris

Ooh wat erg voor je..! Je krijgt inderdaad zoveel tegenstrijdige info en ho ...
Dank je! 🫂 Alle steun en tips e.d. doen echt heel veel deugd, geeft altijd even een boost zodat ik er terug ff tegen kan. 🤗

7 maanden geleden

Reactie op elvea45

Och ik vind het erg dit te horen! Je kan altijd bij een andere arts een gaan, niet opgeven tot je iemand vindt dat jou en je kindje kan helpen! Ikzelf was als baby een zware refluxbaby en projectielbraken, nu mijn mama is al overleden, maar ik weet wel dat ze het ook zo zwaar had met mij. Ik focus mij nu op een goeie kinderarts, kind en gezin hebben we aan de deur gezet zelfs. Zoals ik hier lees, osteopaat kan mss helpen. Als ik het niet meer weet , ga ik naar de basis en kleine stukken toepassen dat ik zie wat helpt of niet.

7 maanden geleden

Reactie op XAshX

Heeft de kinderarts dan geen tips gegeven wat je best kan doen? Ale comment ...
Ja we zijn 3x naar de osteopaat geweest op aanraden van de vroedvrouw, maar die zag niks mis en dat heeft niet echt geholpen. De arts raadde medicatie tegen reflux aan, zetpillen tegen constipatie en maar weer eens een andere melk (vermoeden koemelkeiwitallergie). Tot nu toe nog geen beterschap in zicht. We verwarmen en masseren haar buikje, geven mama natura en infacol, laten veel pauzes en doen boertjes laten etc. Er zullen nog wel dingen zijn die we nog niet hebben geprobeerd.

7 maanden geleden

Reactie op elvea45

Ja we zijn 3x naar de osteopaat geweest op aanraden van de vroedvrouw, maar ...
Ik heb ook al veel verhalen gehoord over verschillende osteopaten. Als hij niks mis zag, waarom heeft hij jullie dan tot 3x toe laten komen? 😬 Welke pap geef je nu? Heeft de kinderarts je babytje niet op kma getest als het vermoeden er is? Zag je beterschap van zodra je met de Infacol bent gestart? Hier kreeg ze daar meer krampjes van. Pauzes en boertjes laten is heel goed! 👍 Deden wij ook, maar nu met de andere pap laat ze niet meer zoveel boertjes. En idd, je kan altijd een andere kinderarts nemen!

7 maanden geleden

Reactie op XAshX

Ik heb ook al veel verhalen gehoord over verschillende osteopaten. Als hij ...
De osteopate zei dat ze wel wat ongemak kon verlichten van de krampjes enzo. Na de 3de keer zei ze dat ze niks meer kon doen voor haar. Jammer van het geld en de verplaatsing idd, maar mss heeft het toch iéts gedaan. Kinderarts heeft niks getest, volgens onze eigen kinderarts komt zoiets altijd boven uiteindelijk maar die zei niets over testen. De arts waar we nu even gingen omdat de onze op vakantie was zei dat het wss kma was, zeker omdat ikzelf ook problemen heb met melkeiwit, maar ook geen test... nog specialere melk voor kma wimpelde hij ook af want "da's peperduur", alsof hij dat in mijn plaats moet beslissen. 🙄 We zijn dan zelf gestart met andere melk waar geen koemelk in zit. De infacol doet denk ik wel iets? Geven het niet elke keer maar de boertjes komen precies sneller als we het wel geven. Die mama natura druppels werken ook niet voor iedereen, zal hierbij ook zo zijn.