80 Reacties
8 maanden geleden
De eerste week heel veel tranen uit onzekerheid denk ik. Nu gaat het beter, de zon doet ook veel! Eens een wandeling maken kan deugd doen.
8 maanden geleden
Ik zat ook eerst niet op een roze wolk. Het was lastig om te herstellen van mijn keizersnede en daarnaast borstvoeding te geven 🥴 nu ben ik aan het overschakelen naar flesvoeding en ben ik ook goed te been waardoor ik eindelijk op mijn roze wolk zit. Nu kan ik echt genieten van mijn kleintje 🥰
8 maanden geleden
Hier ook heel blij dat het zonnetje er is. Het voeden alleen doen (borstvoeding) begint bij mij wel door te wegen, dus enorm aan het twijfelen wanneer ik zou overschakelen. Ons meisje is bijna 3weekjes en in de avonduren krijg ik een serieuze vermoeidheidsdip en dan moet ik de nacht nog door 😴😴.
8 maanden geleden
Ik heb ook heel veel moeite met het slaaptekort.. zolang ik redelijk geslapen heb kan ik alles aan, maar soms ben ik zo moe dat ik echt in een labiel monster verander 😬 en ik heb dan zo'n kort lontje naar mijn vriend, die soms heel erg kan klagen en dat werkt dan keihard op mijn zenuwen!
8 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Idem hier!
Is pittig he? Ik denk dat het ons wel goed gaat doen dat mijn vriend maandag weer terug gaat werken. Hij is 5 weken thuis geweest, wat wel fijn is omdat hij ook heel veel met ons zoontje heeft kunnen doen. Maar we zitten ook echt een beetje op elkaars lip nu en ik heb echt behoefte aan weer wat meer structuur in de dag. En dat gaat nu eenmaal beter als ik dat helemaal zelf kan bedenken 🙈
8 maanden geleden
Reactie op TessahS
Ik heb ook heel veel moeite met het slaaptekort.. zolang ik redelijk geslap ...
Hier ook zeer herkenbaar, zo lastig
MOD
8 maanden geleden
Reactie op TessahS
Is pittig he? Ik denk dat het ons wel goed gaat doen dat mijn vriend maanda ...
Ja vooral dat slaaptekort. Mijn man is 2 maanden thuis, maar we zitten niet op ons tandvlees naar elkaar toe... wij spenderen echt graag veel tijd samen door. Het is net een zegen voor mij dat hij nu tijdens de periode van zware krampen, eens kan afwisselen met mij.
8 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Ja vooral dat slaaptekort. Mijn man is 2 maanden thuis, maar we zitten niet ...
Hier is het een beetje dubbel want mijn vriend wil heel veel helpen, maar heeft tegelijkertijd nogal de neiging om te klagen hoe zwaar het is, waardoor ik zoiets heb van: laat mij het dan maar doen. Ook vind hij dat we vooral ons gevoel moeten volgen, maar zijn gevoel is vaak anders dan die van mij 😅 of dingen die continu verkeerd blijven gaan, zoals dat hij nog altijd de maxicosi niet in de auto vast krijgt 🙈 ik kan me dan echt frustreren dat ik daar dan ook nog bij moet helpen.
8 maanden geleden
Het is vooral druk hier! Steeds het gevoel dat ik van voeding naar voeding een race tegen de klok aan het doen ben😅 zoontje nu 7 weken, en veel krampjes die getroost moeten worden. Ook voedingen die erg traag gaan, maar gelukkig steeds wat vlotter. Derde kindje, dus moet ook op tijd de oudsten van school halen. Mijn vriend is de eerste week thuis geweest, daarna weer gaan werken, regelmatig nog meetings in de avonduren, en dat vind ik dan superzwaar, onrustige baby terwijl de andere kids huiswerk moeten maken, moeten eten en gaan slapen. Komt af en toe een buurmeisje oppassen om te helpen tijdens de ‘kinder spits’ 🙃. De nachten zijn pittig en het slaapgebrek intens, en dus geen tijd om overdag te slapen, gelukkig helpt mijn vriend ‘s nachts goed mee, maar met borstvoeding is het meeste werk toch voor de mama. Het gaat allemaal steeds makkelijker worden, maar we zullen allemaal even door deze intense maar bijzondere tijd heen moeten ❤️
MOD
8 maanden geleden
Reactie op TessahS
Hier is het een beetje dubbel want mijn vriend wil heel veel helpen, maar h ...
Ja wij moeten ook hard zoeken en de vermoeidheid kan ik minder mee om, overal oververmoeid zijn. De uren krampen die hij dat heeft en de eeuwige twijfels over voeding zorgen voor frustraties.