21 Reacties

6 maanden geleden

Mijn dochtertje 12 weken oud Staat op tussen 5 a 6 uur (slaapt al door) Zuiveren pamper Dan flesje daarna slaapt ze terug tot 8u30 a 9 uur 9 uur kleedjes aan zuivere pamper als ze honger heeft flesje anders spelen daarna flesje tegen 11 uur terug slapen tot 13 uur daarna zuiveren pamper flesje spelen Tegen 15 uur slaapt ze meestal maar een uurtje zuiveren pamper wat spelen Tegen 17 uur flesje Dan slapen rond 18 uur tot 20u30 zuiveren pamper 21 uur flesje daarna wat spelen tussen 22 uur badje pyama aan en Dan tegen 23 uur na bedje weer

6 maanden geleden

En probeer rond De middag wel altijd na 13 uur eventjes te gaan wandelen met haar

6 maanden geleden

Ons kindje is 8,5 week. We staan ongeveer op tussen 9-10u s morgens en we gaan meestal rond 22-23u slapen. Overdag volg ik haar ritme. Als ik zie dat ze moe wordt (rode oogjes, staren, 2x of meer geeuwen) dan laat ik haar een dutje doen. Na een dutje bied ik haar altijd de borst aan (die ze in 99% van de gevallen aanneemt). Overdag eet ons kindje heel vaak, elke 2u of zelfs vaker soms. Enkel als ze heel lang slaapt dan zit er eens meer tijd tussen. ‘S nachts slaapt ze regelmatig 4, 5 of zelfs 6u aan een stuk. De dutjes overdag variëren sterk in duur (10 min tot soms zelfs 2,5u). Speelmomenten meestal na de voeding en voor het dutje :)

6 maanden geleden

Wij staan op tussen 6u en 7u en dan krijgt David zijn eerste flesje. Vanaf dan is het flesje om de 3,5 uur. Tussen de flesjes moet hij een dutje doen, maar hoe lang deze duren verschilt nog heel erg. Ik probeer wel altijd te zorgen dat hij minimaal een slaapcyclus voltooid. Spelen doen we gewoon op de wakkere momenten tussendoor. We proberen nu te zorgen dat zijn laatste dutje niet na 17u is, en tijdens het eten zit hij dan bij ons aan tafel. Tussen 19u en 20u is het bedtijd. Ons ritueel begint een beetje vorm te krijgen: wassen/badje, pyama en slaapzak aan, nog wat zingen, kamer donker maken en dan nog een flesje. We hopen dan op een flesje rond 23u en eentje rond 3 u, soms hebben we geluk, soms is hij weer elke 2 uur wakker zoals vannacht 🙈

6 maanden geleden

Het is wel fijn hoe er steeds meer routine in komt. Twee weken geleden dacht ik nog: hoe moeten we dit doen? En het gaat nu al veel beter.

6 maanden geleden

Reactie op TessahS

Wij staan op tussen 6u en 7u en dan krijgt David zijn eerste flesje. Vanaf ...
Lijkt zowat op ons dagje dit ☺️

6 maanden geleden

Ons kindje is nu 12 weken oud. Hij 'staat op' om half 7 en krijgt dan zijn eerste flesje. Meestal is hij daarna heel moe en slaapt hij rond half 8 alweer. Zijn dutje duren meestal zo'n 2u. Hij krijgt daarna eten om 10u30, 14u30, 18u30 en 21u30. Na elke voeding is het een kwartier rechthouden, pamper en dan een half uurtje speeltijd 😊. Badje doen we meestal net voor de voeding van 18u30. Om 22u00 leggen we hem in bed en starten we terug de volgende ochtend om 6u30.

6 maanden geleden

Ons zoontje is 12w. Wij gaan meestal tegen 20u30-21u30 naar bed. Hier geef ik nog borstvoeding, wat rechtop houden - babbelen, liedjes zingen en dan de slapen. De laatste tijd slaapt hij vaak door tot 6-7u. Borstvoeding in bed en dan staan wij op. Vaak doet hij iets later nog een dutje in zijn park. Overdag is er nog niet echt een vast ritme. We volgen hem en dat kan elke dag anders zijn 😅.

6 maanden geleden

Reactie op NikkiMax

Ons zoontje is 12w. Wij gaan meestal tegen 20u30-21u30 naar bed. Hier geef ...
Oooh, hier kan ik alleen van dromen. Sinds een kleine week zijn we van 2 voedingen snachts terug naar 4…

6 maanden geleden

Reactie op NikkiMax

Ons zoontje is 12w. Wij gaan meestal tegen 20u30-21u30 naar bed. Hier geef ...
Welke liedjes zingen jullie dan? Bij mij thuis nooit echt zingers of veel aandacht gekregen, dus buiten slaap kindje slaap, ken ik er eigenlijk geen :(

6 maanden geleden

Reactie op tsoys

Oooh, hier kan ik alleen van dromen. Sinds een kleine week zijn we van 2 vo ...
Sprongetje? Of is je kindje toe aan grotere flesjes?

6 maanden geleden

Reactie op JS1990

Ons kindje is nu 12 weken oud. Hij 'staat op' om half 7 en krijgt dan zijn ...
Laat je hem dan nog een dutje doen na 18u30? Wat als hij om 22u nog slaapt, maak je hem dan nog wakker voor een flesje?

6 maanden geleden

Reactie op tsoys

Idem hier 😪

6 maanden geleden

Reactie op tsoys

Welke liedjes zingen jullie dan? Bij mij thuis nooit echt zingers of veel a ...
Wij zingen gewoon liedjes van the Beatles enzo 😅 die vindt hij toevallig heel leuk. Eigenlijk vindt hij het gewoon leuk als we zingen dus een liedje dat op dat moment in mijn hoofd zit of ik zing gewoon in plaats van te praten, bijv: 'broekje aan, truitje aan' maar dan zingend 😅 Ik zou het wel leuk vinden om meer kinderliedjes te leren.

6 maanden geleden

Reactie op TessahS

Laat je hem dan nog een dutje doen na 18u30? Wat als hij om 22u nog slaapt ...
Hij valt vaak tegen 20u à 20u30 in slaap bij ons in de zetel. Volgens mij begint hij dan al wat aan zijn nacht. Om 21u30 stipt doen we altijd nieuwe pamper en flesje. Hij valt na het flesje altijd meteen terug in slaap, dus volgens mij start hij eigenlijk rond 20u30 aan zijn nacht en geven we hem meer een droomvoeding.

6 maanden geleden

Ritme? Als ik het zou neerschrijven, is het al verouderd😅

6 maanden geleden

Reactie op tsoys

Ik had het precies niet mogen schrijven, want nu al 2de nacht wel om de 3u wakker (op 3 maanden kunnen ze wel ‘regeldagen’ hebben dus hoop dat het daardoor is en dus tijdelijk is). Ik ‘zing’ idd ook vaak gwn verzonnen liedjes, wat we aan het doen zijn. Of de meest standaard en oude kinderliedjes: ik zag 2 beren, op een grote paddenstoel, in een klein stationnetje, hoedje van papier, 2 handjes op de tafel, hoofd schouders knie en teen, broeder Jacob, … zeker geen zangtalent hier, maar je merkt wel dat hij het leuk vindt. 🙂

6 maanden geleden

Reactie op JS1990

Hij valt vaak tegen 20u à 20u30 in slaap bij ons in de zetel. Volgens mij b ...
Ja klinkt zo inderdaad! Als David zo in de zetel in slaap zou vallen zou ik dat ook doen. Helaas werkt dat niet 😅

6 maanden geleden

Reactie op TessahS

Sprongetje? Of is je kindje toe aan grotere flesjes?
Borstvoeding…

6 maanden geleden

Idem hier 😪
Deze nacht maar 3, voelt als een overwinning