16 Reacties
6 maanden geleden
In het ziekenhuis verplichte ze mij om beide borsten per keer te doen . Eens thuis meestel maar 1 borst per voedings moment van +/-15 minuten en ons meisje zit boven het gemiddelde van gewicht.
Niet twijfelen aan jezelf of je kleintje. Als het gewicht in stijgend lijn gaat ben je goed bezig 💪
6 maanden geleden
Is heel normaal! Hier in 't begin giga lange voedingsmomenten (45 minuten à 1 uur enzo) en dan plots ommezwaai naar voedingsmomenten van 20 minuten, nu duurt het nog max. een kwartier. Ook telkens maar 1 kant, heel zelden 2 kanten. Soms vraagt zoonlief wel wat sneller en zit er maar 1,5u tussen maar borstvoeding is gewoon licht verteerbaar dus ik kijk niet te hard naar de klok en geef gewoon wanneer hij vraagt.
6 maanden geleden
Mijn dochtertje drinkt zo goed als altijd maar aan 1 borst, dat duurt de laatste weken maar 5 a 10 min. De eerste weken (in het ziekenhuis en daarna) dronk ze veel langer. Maar de vroedvrouw zei tegen mij dat dit super normaal is, omdat je kindje ‘beter’ wordt in het drinken en het dus sneller klaar is. Ze zei ook dat het goed zou kunnen dat ze binnenkort twee borsten gaat vragen. Ik heb haar toen gevraagd hoe je kan weten dat je borst ‘leeg’ is en ze zei dat het kindje dan aan de tepel gaat trekken en zo wat met de armpjes tegen de borst gaat slaan.
6 maanden geleden
Ik bied al van in het begin maar 1 borst aan, de tweede was nooit nodig. Nu begint dit echter sinds deze week te veranderen. Nu vraagt ze echt nog nadat ze m’n ene borst leeg heeft gedronken. Dus nu twee borsten 😀. Voeding duurt ongeveer 10 minuutjes, maar de avondvoeding duurt veel langer ifv zuigbehoefte.
6 maanden geleden
Hier ook telkens 1 borst, behalve als ze zelf om meer vraagt. Heb eens de fout gemaakt (uw baby komt niet genoeg bij en de vroedvrouw wou zich bewijzen aan haar stagiaire) om een tweede borst bij te geven als de eerste nog niet genoeg leeggedronken is … gevolg: 2weken groene kakka.
Sessie duurt hier overdag 15-20min (meestal in 2 stukken met een luier wissel ertussen), ‘s nachts tussen de 5 en 12 minuten
Volg je instinct en zolang ze bijkomen en happy zijn, laat ik mij niet doen door de kg en statistieken.
6 maanden geleden
Is heel normaal! Hier in 't begin giga lange voedingsmomenten (45 minuten à ...
Idem, op vraag… valt soms moeilijk te rijmen met plannen etc… ken mensen die juist omwille van de onvoorspelbaarheid en het terugwillen van hun vrijheid daarom met BV gestopt zijn… jammer.
Volhouden hè, tis zo mooi en zo goed voor de kleintjes
6 maanden geleden
Reactie op tsoys
Idem, op vraag… valt soms moeilijk te rijmen met plannen etc… ken mensen di ...
Ja ik heb ook al veel mensen gehoord die die keuze maken. Alle respect voor die keuze want het vraagt veel opoffering. Zelf wil ik wel echt proberen nog een hele tijd door te gaan, ook van plan om te kolven op mijn werk als ik weer aan de slag ga.
6 maanden geleden
Reactie op 123k
Hier een mannetje dat altijd 2 borsten drinkt en nog steeds zijn tijd neemt ...
Heeft er effe niks mee te maken maar hoe zalig is jouw profielfoto 😎