26 Reacties

7 maanden geleden

Ik neem ze mee slapen als wij gaan slapen. Dat is meestal tussen 22u00-23u00. Maar het kan altijd wat afwijken. Wij zorgen wel voor een vast ritueel voor het slapen gaan.

7 maanden geleden

Goh ik worstel hier ook allemaal mee. We proberen rond 19 u het slapen te introduceren, maar loopt moeizaam. Gisteren zijn we weg geweest tussen 11 en 17 u en wou hij niet slapen. Dit had dan als resultaat dat hij wel nu om 19 u sliep tot 3.30 u. Ik zou op verplaatsing dat ook aanhouden ja. We doen dit al 2 weken en wij zien toch dat hij hier baat bij heeft.

7 maanden geleden

Ik neem ze ook mee naar bed als wij gaan slapen rond 22u. Ik denk om binnen 2 weken (als ze 3 maanden is) om te starten met slaaptraining en haar om 20u naar bed te doen (alleen dan) en ook 2 vaste dutjes boven. Nu slaapt ze nog random 😊

7 maanden geleden

Bij ons is het tussen half 10 en 10 uur dat hij boven zijn fles krijgt en dan gaat slapen. Hij is dit zo gewend en weet al wanneer we de trap op lopen dat het tijd is om te eten en te slapen.

7 maanden geleden

Hier is ze meestal rond 6u klaarwakker en doet ze maar dutjes van 45min (op ons of in de draagzak zou het eens langer zijn). Dit zorgt ervoor dat ze om 19u a19u30 versleten is. We nemen ze mee naar boven voor slaapritueel(pyjama aan, verversen, kort verhaaltje, borstvoeding, knuffelen en in cosleeper). Meestal slaapt ze dan van 20u30-0u-3-6u. We zijn nog niet weg gegaan s avonds met haar mee..

7 maanden geleden

Hij gaat gewoon gelijk met ons slapen maar als hij moe is leggen we hem in box of in onze armen om te slapen

7 maanden geleden

Hier samen met broer een slaapzakje aan bij het flesje van 19u. Broer gaat om 19u naar bed. Zelf valt mijn zoontje meestal tegen 20u, 20u30 in slaap. Om 23u droomvoeding en sinds 4 dagen slaapt hij door tot 6u30 ongeveer. Ik kus mijn pollekes 😅

7 maanden geleden

Ik probeer tussen 20u en 21u het slaapzakje aan te doen en nog een voeding te geven (bv). Daarna leggen we hem in de cosleeper en dan duurt het nog een half uurtje voor hij slaapt. Dan weer tussen 1 en 2 een voeding en tussen 4 en 5😅 gelukkig slaapt hij tussen de voedingen wel goed 🙏

7 maanden geleden

Wij merken dat hij tussen 20u en 21u goed in slaap valt en dan meestal het langste blokje slaapt. Dus we hanteren dat nu een beetje als bedtijd. Eigenlijk doen we vaak een flesje voordat wij gaan eten, daarna zit hij bij ons aan tafel en dan nog even een beetje wakker zijn. Dan boven een flesje en slapen. Als we weg zijn dan neem ik de draagdoek mee, of we plannen het zo dat hij voor zijn bedtijd in de auto in slaap valt. We houden echt zo veel mogelijk de wakker tijd aan ongeacht waar we zijn. Ik heb de laatste weken nogal wat stress gehad omtrent het slapen, maar heb nu het boek Slaap! van Susanne Willekes gelezen en kan me daar helemaal in vinden. Heb nu dus besloten niet verder te zoeken maar dit boek als leidraad te gebruiken.

7 maanden geleden

Reactie op TessahS

Wij merken dat hij tussen 20u en 21u goed in slaap valt en dan meestal het ...
Hier ook een voeding rond 21u en dan bed in tegen 22u. Dan slaapt ze tot ergens tussen 1u en 3u en dan vervolgens tot 5u a 6u. Dan is ze klaar wakker 😊

7 maanden geleden

Wij geven de laatste voeding om 21u30 en leggen hem daarna om 22u00 in bed. Hij slaapt dan tot 6u30. Wij zijn nog niet op verplaatsing geweest wanneer het 21u30 is, dus kan je niet zeggen wat we dan zouden doen 🙈

7 maanden geleden

Reactie op JS1990

Wij geven de laatste voeding om 21u30 en leggen hem daarna om 22u00 in bed. ...
Goeie slaper al!! Overal lees en hoor je dat 18-19u bedtijd zou moeten zijn maar ons zoontje is dan echt nog niet mor genoeg. En eerlijk gezegd vraag ik me ook af hoe je dat voor elkaar gaat krijgen met werken en van de opvang halen enzo 🙈 wij hanteren dus een dutje tussen avondeten tijd en bedtijd.

7 maanden geleden

Reactie op TessahS

Goeie slaper al!! Overal lees en hoor je dat 18-19u bedtijd zou moeten zij ...
Wij hebben inderdaad heel veel geluk met onze slaper! 18-19u zou bij ons ook niet lukken hoor! Mijn vroedvrouw zei dat je best die 19u kan toepassen vanaf ze starten met vast voedsel, dus zolang hij het goed doet allemaal laat ik hem gewoon pas om 22u gaan slapen 😊 Wij hebben wel het geluk beide zeer vroege uren te hebben. Mijn vriend vertrekt om 5u30 naar het werk en ik start om 7u30. Wij zijn dus ook vroeg klaar met werken en voor ons zou die bedtijd wel haalbaar zijn, maar ik snap inderdaad dat wanneer je werkt tot 17u en pas om 18u thuis bent, dat 19u slapen wel heel vroeg is.

7 maanden geleden

Reactie op JS1990

Wij hebben inderdaad heel veel geluk met onze slaper! 18-19u zou bij ons o ...
Ja ik werk zelfs tot 18u/18u30. Meestal zal mijn vriend David ophalen van de opvang maar dan nog. Het is vooral ook dat het rond 19u steeds een strijd is om hem in slaap te krijgen, terwijl het een paar uur later vanzelf gaat.

7 maanden geleden

Reactie op TessahS

Ja ik werk zelfs tot 18u/18u30. Meestal zal mijn vriend David ophalen van d ...
Vooral nog niet om 19u in bed proberen doen denk ik dan 🙈 Hij geeft zelf wel aan wanneer hij vroeger naar bed (denk ik dan)

6 maanden geleden

Iemand enig idee wanneer baby’tjes best gaan slapen rond 19a20u? Nu gaat ons dochtertje mee gaan slapen met ons tussen 22u en 23u. We hebben al geprobeerd om haar te laten slapen rond 20u, maar dat lukt echt niet. Hoewel ze wel echt begint te ‘neuten’ van vermoeidheid dan. Dus tussen 20u en 22u hebben we het hier altijd wel lastig met haar om haar content te houden. Als we ons bedritueel starten na 22u slaapt ze vaak van 23u tot 5u en dan van 6u tot 8u, dat allemaal zonder problemen dan. Lijkt me tof om terug een avondje met z’n twee te hebben dus zouden haar bedtijd graag wat vervroegen🤷‍♀️ ook omdat ze dan echt al moe lijkt te zijn. Iemand hier tips voor?

6 maanden geleden

Reactie op Martsje

Iemand enig idee wanneer baby’tjes best gaan slapen rond 19a20u? Nu gaat on ...
Op deze leeftijd mag je, denk ik, je kindje nog volgen... Bij ons valt hij vanzelf in slaap na de voeding van 20-21u. Soms is het vroeger of later. Daarvoor hem in slaap helpen, lukt hier bijna niet, ook al doet hij amper middagdutjes

6 maanden geleden

Maar begrijp het heel goed van de alleen-tijd samen!!

6 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Op deze leeftijd mag je, denk ik, je kindje nog volgen... Bij ons valt hij ...
Hoe meer een baby overdag wakker is, hoe slechter hij 's avonds in slaap valt. Je zou denken dat hij dan heel moe is, maar het probleem is dat hij dan te veel cortisol aanmaakt en dus niet meer in slaap komt.

6 maanden geleden

Reactie op Martsje

Iemand enig idee wanneer baby’tjes best gaan slapen rond 19a20u? Nu gaat on ...
Ik vroeg het ook aan de vroedvrouw. Nu is alles nog veel te onregelmatig om daar een tijd op te zetten. Ik dacht al ik moet hier routine, rituelen, alles doen nu en vooral geen associaties creëren. Toch gaf ze mee dat het allemaal nog ok is.