4 Reacties

4 maanden geleden

Hejhej Ik had 2 jaar geleden met m'n zoontje hetzelfde probleem. Die heeft eigenlijk een half jaar lang op en af slecht melk gedronken. Dat kwam elke keer vanzelf weer goed. Ik stuurde dan soms met de verpleegkundige van K&G en zij is heel chill in da soort dingen: als hij honger/dorst heeft, zal hij wel drinken. Ik vond da moeilijk om die klik te maken, maar ben na een tijd gestopt met stressen. Hij dronk gewoon wat hij wilde en dronk na een tijd (echt wel weken) gewoon terug normale porties. Ik gaf dan groenten en fruit met veel vocht in en hield z'n pipipampers en huid goed in 't oog. Hij is nooit uitgedroogd of afgevallen. Maar snap wel dat het moeilijk is zomaar los te laten. Dus ik kan je geen oplossing bieden, enkel mijn ervaring vertellen

4 maanden geleden

Reactie op Mama_anoniem

Hejhej Ik had 2 jaar geleden met m'n zoontje hetzelfde probleem. Die heeft ...
Bedankt voor je feedback. Het is mijn eerste en is soms moeilijk om los te laten inderdaad. Maar ook al komt hij goed bij maak ik me soms toch zorgen :) vandaag bv maar 180ml totaal gedronken. Drinkt wel ook water bij groente en fruitpap.

4 maanden geleden

Bedankt voor je feedback. Het is mijn eerste en is soms moeilijk om los te ...
Mijn zoontje was ook m'n eerste. Super herkenbaar, hoor! M'n vroedvrouw raadt wel aan nog geen water te geven onder de 6 maanden, aangezien de niertjes dat nog niet kunnen verwerken

4 maanden geleden

Ik ben nu 3de week bezig met groentenpap.. ( wel maar 70gr momenteel , ik ben in opbouw 🫣 ) en ik merk ook die fles die hij toen kreeg 120 .. drinkt hij maar max. 60-70 niet meer vanuit. Dus ik weet als hij op juiste hoeveel vaste voeding zal staan dat hij totaal zijn melk van 11u niet meer zal leegdrinken. 😳 Ik kreeg wel de richtlijnen tussen 4-5maand ongeveer nog 800cc aan melk moest geven + 1x vaste voeding van max. 125gr. Maar daar kom ik totaal ook niet 🥴.. misschien zijn porties vaste voeding eens minderen , als je graag hebt dat hij terug wat meer melk drinkt ? 😊 je kan zien wat het geeft na 2-3 dagen ofz.. Kvin dit ook allemaal een struggle. Zeker ik als het je eerste kindje is! 🥰 Succes 🍀