4 Reacties
7 maanden geleden
Ja, ik heb een koperspiraal! En in het verleden ook al gehad. De nadelen zijn langere en pijnlijkere menstruatie, maar ik heb van mezelf een heel lichte. Als je van jezelf al een zware menstruatie hebt dan zou ik het niet aanraden.
Koperspiraal verhoogt ook wel de kans op infecties als je daar gevoelig voor bent.
Grote voordeel is: geen hormonen ,je natuurlijke cyclus (en dus libido) behouden, heel veilig, nergens om hoeven denken.
Het plaatsen kan ook pijn doen, maar viel nu mee omdat het zo snel na de bevalling geplaatst was. Eruit laten halen is easypeasy. Ik had deze keer direct na het plaatsen ook weer mijn eerste menstruatie en wel 2 dagen gehad met veel pijn.
7 maanden geleden
Ook een koperspiraal. Ik heb eigenlijk geen verergerde menstruatie, niet langer en niet pijnlijker. Altijd maximaal 5 dagen en pijnloos.
Ben er zeer tevreden mee, al meer dan tien jaar inmiddels. Moet nergens naar omkijken en wilde geen hormonen en mijn gewone cyclus behouden.
Plaatsen is kort onprettig, pijnlijk (niks in vergelijking met bevallen natuurlijk) en weghalen is 2 seconde gevoelig.
Plaatsen tijdens de menstruatie zou iets beter zijn, dan is de baarmoedermond al wat open.