Hey mama’s
Sinds 2 weken heb ik echt elke avond enorm last van een brok in mijn keel en zuur.. soms zo erg dat ik er ‘s nachts wakker van word en echt bijna moet overgeven.. zijn er hier meiden die dit ook hebben en wat doen jullie ertegen? Ik weet dat gaviscon mag maar elke avond is dat dan ook wel goed vraag ik me af??
Ik 'drink' gaviscon op aanraden van huisarts (die recent ook bevallen is) en ex-collega verpleegkundige. Is veilig tot 4x per dag dacht ik. Heb er ook veel last van anders 🙈
Ik heb van in het begin last van maagzuur, tot 24 weken was het doenbaar met alleen renie (paar per dag), daarna heeft huisarts omeprazole bij opgestart. Neem nu 10mg smorgens en 10mg savonds. Mocht tot 30mg gaan indien nodig
Ik had dit ook, nam tot 5 gaviscons per dag. Nu ook omeprazole en werkt zo goed, soms nog last en neem rennie. Id nacht slaap ik op 4 kussens zodat ik beetje schuin lig en geen last meer. Rennie werkt bij mij ook beter als gaviscon, ben al eens de omeprazole vergeten nemen id ochtend. Wel nog veel last van boeren maar zuur gelukkig weg