Hallo allemaal,
Ik hoor en lees allemaal gemixte meningen of je nu wel of geen garnalen mag eten tijdens de zwangerschap?
Ik heb een pasta gemaakt met garnalen ( goed doorbakken) maar ik twijfel nu heel hard of het nu wel of niet mag?
Iemand die dit toevallig al eens aan een arts of dergelijke gevraagd heeft? Welke impact zou het dan hebben op de zwangerschap?
Dankjewel
Ik heb het daar ook moeilijk mee, maar ik eet voorlopig geen garnalen en tonijn meer. In de zwangerhap app staat aangegeven dat je dit best niet eet tijdens de zwangerschap en mijn huisarts heeft dit ook bevestigd. Een zwangere vriendin eet dit wel, maar met mate (en goed doobakken).
Deze heb ik ook staan maar deze is naar horen zeggen wel extreem streng…
Ik volg de raad van mijn huisarts en gynaecoloog :) zeker na m’n miskraam en ons traject.. liever te streng dan fouten maken 🤭
Maar iedereen doet hier natuurlijk het zijne mee :)
Ik eet voornamelijk vegetarisch, maar was verzot op 🍤 en 🍣 . 🍤 eet ik nu niet omwille van idd dioxine, kwik, zogezegd ook antibiotica. Ik wil het risico niet nemen 🙈. En 🍣 uiteraard ook niet. Zo heb ik als « vegetariër » ook iets om naar uit te kijken op mijn kraambed 🤭.
Bij mijn zoontje 6 jaar geleden mocht ik nog tonijn eten bij mijn vorige zwangerschap 2 jaar geleden niet meer zelfde voor scampi’s.. het heeft niks te maken met niet goed doorbakken het heeft te maken met een stof het kwik wat erin zit volgens mij.. drm doe ik het gewoon niet ma ken wel veel vrouwen wat het wel doen das een beslissing wat je zelf moet nemen 😘
Garnalen mag, maar zit idd veel rotzooi in. Tonijn (blik of doorbakken) mag ook maar zeer occasioneel, net als andere roofvissen niet de beste keuze als je zwanger bent.