14 Reacties

7 maanden geleden

Ik heb het daar ook moeilijk mee, maar ik eet voorlopig geen garnalen en tonijn meer. In de zwangerhap app staat aangegeven dat je dit best niet eet tijdens de zwangerschap en mijn huisarts heeft dit ook bevestigd. Een zwangere vriendin eet dit wel, maar met mate (en goed doobakken).

7 maanden geleden

Mij is verteld dat garnalen wel mogen (in vispan bij voorbeeld) omdat deze gekookt zijn…

7 maanden geleden

Mijn dokter raadde me de app zwangerhap aan

7 maanden geleden

Reactie op Justine96

Mijn dokter raadde me de app zwangerhap aan
Deze heb ik ook staan maar deze is naar horen zeggen wel extreem streng…

7 maanden geleden

Reactie op DagmarB

Deze heb ik ook staan maar deze is naar horen zeggen wel extreem streng…
Ik volg de raad van mijn huisarts en gynaecoloog :) zeker na m’n miskraam en ons traject.. liever te streng dan fouten maken 🤭 Maar iedereen doet hier natuurlijk het zijne mee :)

7 maanden geleden

Zolang het gekookt is dan zie ik geen probleem, rauw is natuurlijk wat anders

7 maanden geleden

Reactie op Justine96

Ik volg de raad van mijn huisarts en gynaecoloog :) zeker na m’n miskraam e ...
Zeker doen waar jij je zelf goed bij voelt! Veel succes met je zwangerschap ☺️

7 maanden geleden

Reactie op DagmarB

Zeker doen waar jij je zelf goed bij voelt! Veel succes met je zwangerschap ...
Jij ook! 💗

7 maanden geleden

Dacht dat garnalen vooral niet mochten voor de dioxine/kwik! Wat met scampi’s?

7 maanden geleden

Ik eet voornamelijk vegetarisch, maar was verzot op 🍤 en 🍣 . 🍤 eet ik nu niet omwille van idd dioxine, kwik, zogezegd ook antibiotica. Ik wil het risico niet nemen 🙈. En 🍣 uiteraard ook niet. Zo heb ik als « vegetariër » ook iets om naar uit te kijken op mijn kraambed 🤭.

7 maanden geleden

Reactie op Maité87

Ik eet voornamelijk vegetarisch, maar was verzot op 🍤 en 🍣 . 🍤 eet ik n ...
Oh amai dat wist ik dus niet! Ik schrap deze ook even van mijn lijstje dan. Gelukkig nog niet gegeten sinds ik zwanger ben

7 maanden geleden

Ik vroeg dit aan de gynaecoloog en deze zei me dat ik zeker het allemaal mag eten zolang het goed gaar is!

7 maanden geleden

Bij mijn zoontje 6 jaar geleden mocht ik nog tonijn eten bij mijn vorige zwangerschap 2 jaar geleden niet meer zelfde voor scampi’s.. het heeft niks te maken met niet goed doorbakken het heeft te maken met een stof het kwik wat erin zit volgens mij.. drm doe ik het gewoon niet ma ken wel veel vrouwen wat het wel doen das een beslissing wat je zelf moet nemen 😘

7 maanden geleden

Garnalen mag, maar zit idd veel rotzooi in. Tonijn (blik of doorbakken) mag ook maar zeer occasioneel, net als andere roofvissen niet de beste keuze als je zwanger bent.