28 Reacties

7 maanden geleden

Wel, bij mij weet niemand het al :) buiten mijn zus 😜 ik wacht echt graag tot 12 weken :)

7 maanden geleden

Hier wisten mijn zussen, schoonzus en plusmama heel snel. De rest (inclusief mijn papa en schoonouders en onze beste vrienden) zullen het pas begin juni horen als we dan 12/13 weken zijn. 😊 Een paar collega's weten het ook, maar dat is om praktische redenen. Ben blij dat ik het hen vertelde want toen ik een bloeding kreeg en halsoverkop naar de gynaecoloog vertrok, konden ze dat plaatsen en leefden ze mee.

7 maanden geleden

Aan mn kids heb ik het verteld 3 dagen nadat we het zelf wisten. Mn broer en schoonzus en een vriendin weten het. En aan mn vriend zn kant weet zn beste vriend het al en zn vader. Voor de rest wachten we nog eventjes. Tot de echo op 13 weken alleszins.

7 maanden geleden

Wij vertelden het aan een paar dichte vrienden op 5w al. Na een bbz voelen we nood om dit te delen, nu het voorlopig goed gaat. We twijfelen om meer mensen al snel in te lichten omdat ik me zó slecht voel en het lastig vind om te doen alsof.

7 maanden geleden

Ik heb het 2 weken geleden (een halve week nadat wij het wisten) aan mijn ouders en schoonouders verteld. Vanavond zie ik m'n zussen tegelijk, dus vertel ik het hen ook. De baas en directe collega van mn vriend weten het ook omdat hij nu al af en toe verlof neemt om me te helpen en mee te gaan naar de gynaecoloog. (Zelf werk ik momenteel niet)

7 maanden geleden

De zwangerschap van mijn miskraam wist iedereen het vrij snel omdat we in traject zaten, Maar nu hebben we gezegd dat we toch wachten tot na de niptest. 8 juni zijn we 12 weken en vertrekken we opreis tot 23 juni. Daar gaan we een originele foto nemen voor de socials & 24 juni zijn onze vrienden en familie uitgenodigd voor mijn verjaardag & gaan we tijdens een groepsfoto ( die ik film ipv foto) zeggen dat ik zwanger ben, om iedereen z’n reactie vast te leggen 🤭 En doen we ook meteen een genderreveal

7 maanden geleden

Enkel mijn zus weet het nu (bijna 6 weken) volgende week vertellen we het aan onze beste vrienden. Familie volgt na onze aankomende vakantie als ik 10 weken ben. De rest vertellen we rond 12 weken ☺️.

7 maanden geleden

Wij zelf hebben besloten om de zwangerschap stil te proberen houden aan familie en vrienden tot na de vruchtwaterpunctie (15-17weken) wat ze ons ook toen hebben aangeraden door wat we hebben meegemaakt. Heb 2de zoontje op 24/01/24 moeten afgeven wegens slechte ontwikkeling (3/4 ledematen waren slecht ontwikkeld)we zijn er maar achtergekomen op de 20weken scan daarna allerlei testen laten doen via genetica om het toch een kans te geven moest het alleen fysiek geweest zijn. Genetica heeft onderzoek gedaan naar: weten welk chromosoom het heeft veroorzaakt, ons bloed testen of het in mijn man zijn bloed zat of bij mij maar ons bloed was perfect in orde(1ste zoontje is ook perfect in orde). 2de zoontje heeft gewoon de pech gehad dat hij dit moest krijgen het is namelijk zo zeldzaam dat er maar 7 over heel de wereld met die afwijking rondlopen, En het risico op mentaal konden ze geen % op kleven. Maar helaas hebben we dus een moeilijkste keuze ooit moeten maken doordat ze geen % konden geven op mentaal. Dus hebben we met een dracht van 27+4 hem moeten afgeven met dat het ook nog eerst is voorgekomen bij de ethische commissie (België)❤️‍🩹doordat het een zware afwijking was en er geen percentage kon gegeven worden op mentaal waren ze akkoord met de keuze. Het doet inderdaad heel veel pijn een kind verliezen (heb het wel al een plaatsje kunnen geven het verlies maar de pijn blijft er) en doordat ik nog een zoontje heb rondlopen gaan de dagen ook gewoon door je kan niet blijven stilstaan op die dag het leven loopt gewoon door. Mis ik men 2de zoontje? Ja, tuurlijk elke dag maar ik weet dat hij over mij,mijn man en zoontje waakt en dat hij nu akkoord is dat hij een broertje of zusje naar ons hierbeneden heeft toegebracht 👼🏻❤️‍🩹 Vandaag ben ik ondertussen 4+2 als ik mijn berekening moet geloven. Maandag 6 mei eerste echo. We hopen dat deze zwangerschap beter loopt🤍🌈👼🏻

7 maanden geleden

Ik ben 8 weken vandaag en wacht tot na de nip test. Enkel mijn vriend en HR weten het. Hoe we het gaan aankondingen weten we nog niet. Graag bij ons thuis maar dit is soms wel moeilijk met alle verschillende planningen

7 maanden geleden

Bij ons weet mijn mama het en drie collega’s van mij. Mijn papa praat snel zijn mond voorbij, daarmee dat hij het niet weet. Net als mijn schoonouders. Dat was het plan… door mijn bloedverlies en enkele dagen thuis te zijn, weten nu ook nog andere collega’s het. Ook de vrijdag op het werk telefoon gekregen dat niet zo positief was, waardoor ik heel erg begon te huilen en ik ze het dus heb verteld voor wat extra steun. Maaaaar… vandaag tijdens de echo ontdekt dat het een tweeling is en dat weet nog NIEMAND behalve mijn vriend en jullie 🙈

7 maanden geleden

Bij mij wist mijn beste vriendin het meteen. Mijn familie weet het nog niet. Ik wil het mijn moeder wel graag kunnen vertellen, maar kan niet inschatten hoe ze zal reageren. Ze kennen de papa nog niet, dat maakt het niet makkelijker. Dit weekend (ik was toen 7w) heb ik het een goede vriendin verteld. Het deed wel deugd om haar oprechte gelukwensen te ontvangen… Misschien vertel ik het op moederdag aan mijn familie… weet het nog niet…

7 maanden geleden

Reactie op Laurah5

Bij ons weet mijn mama het en drie collega’s van mij. Mijn papa praat snel ...
Zo leuk, Laura! Proficiat met jullie tweeling! Stiekem wel leuk dat wij het al weten 🤭

7 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Zo leuk, Laura! Proficiat met jullie tweeling! Stiekem wel leuk dat wij het ...
Haha! Dank je wel 😊

7 maanden geleden

Dankjewel voor de reacties 🥰 aangezien NIP test gepland staat op 23 mei en we een verjaardagstripje gepland hebben begin juli, gaan we het dan via socials aankondingen🤰🏼 dan ben ik toch al een 18 weken ver! We hebben op zondag 5 mei wel al een verjaardagsfeestje voor onze teckel 😂 (blame it on the hormones) en twijfelen nog om het dan aan nog wat meer mensen te vertellen!

7 maanden geleden

Reactie op Jill_V

Dankjewel voor de reacties 🥰 aangezien NIP test gepland staat op 23 mei en ...
Alles is een reden om leven te vieren! En mss goed om de teckel nog eens goed te verwennen, voor de grote veranderingen 😉.

7 maanden geleden

Reactie op Maité87

Alles is een reden om leven te vieren! En mss goed om de teckel nog eens go ...
Ik denk dat je gelijk hebt! 🥳❤️

6 maanden geleden

Wij vertelden het vanaf we het wisten aan onze ouders en mijn schoonzus. (4w+5d) Aangezien wij een IVF traject achter de rug hebben, wouden we na 6 maand fertiliteitbehandelingen eens positief nieuws delen :-) We hebben hierdoor ook een vroege echo (7w+5d) en gaan het daarna nog wat verder vertellen.

6 maanden geleden

Reactie op SaraDL

Wij vertelden het vanaf we het wisten aan onze ouders en mijn schoonzus. (4 ...
Ik heb exact hetzelfde gedaan tijdens ons IVF traject 🎉

6 maanden geleden

Wij gaan het doen na onze 12 weken echo ☺️

6 maanden geleden

Reactie op elighes

Wij gaan het doen na onze 12 weken echo ☺️
Gaan jullie de NIPT afwachten? NIPT op 29 mei, mijn papa is jarig op 1 juni en ik wou hem het dan vertellen (als de echo goed is 🍀🤞🏻). Maar twijfel of we toch niet beter wachten op de resultaten van de NIPT. 😅