20 Reacties
6 maanden geleden
Vandaag de eerste echo gehad, het zit op de juiste plek.
Mijn eigen uitrekening was 30/12/2024, en volgens de meeting nu ben ik uitgerekend op 01/01/2025 🌈🤍
We zagen iets lichtjes flikkeren maar is nog te vroeg om het te horen.
Over 3 weken terug scan hopelijk dan wel een hartje hoorbaar🙏🏻
6 maanden geleden
Vandaag de eerste echo gehad, het zit op de juiste plek.
Mijn eigen uitrek ...
Heb ook weinig tot geen symptomen 😅
6 maanden geleden
Reactie op Justine96
Ooh mooi! Hoeveel weken ben je nu?
Hier morgen eerste echo op 7w3 sinds m ...
5+5 volgens meeting bij gyne
6 maanden geleden
Mijn eerste echo was tussen de 6e en de 7e week, we konden al hartactiviteit zien, maar het was toen nog iets te vroeg om het te kunnen horen... De week erna mochten we al terug gaan om het hartje te beluisteren gelukkig, en dat was een heel mooi moment 🥰 erna op 8 weken ook een echo gehad en je ziet echt enorm veel verschil per week hoe hard ze groeien en dergelijke! 🥰✨ Komt helemaal goed!
6 maanden geleden
Mijn eigen berekening is ook 31/12 maar eerste echo pas 23 mei. Hij wou mij niet vroeger zien omdat ik dan ongerust kan zijn wanneer er geen hartslag ofzo zou zijn.
Ben super benieuwd ! 🙏🏼🙏🏼
6 maanden geleden
Hier vorige week 1e echo gehad..
Beetje teleurstellend. Ze hebben het hartje niet laten horen. Enkel een snel kijkje om te zien of alles ok is. Op 10min waren we binnen en buiten.
We waren toen 8 weken en 4 dagen. Ik had iets meer uitleg verwacht of toch dat we het hartje al gingen horen maar dit is blijkbaar pas onze volgende afspraak.. 5 juni (12 weken)🥲 Al zijn we al blij dat alles in orde is met onze "pinda" voor de rest wachten we geduldig af tot onze volgende afspraak.. veel suc6 alvast+
6 maanden geleden
Reactie op YanaDS
Oei!!! Dat zou dus echt niet mogen! Al gekeken voor een andere gynaecoloog? ...
Goh op zich is het feit dat ze het hartje nog niet laten horen niet slecht hoor. Mijn gyn liet dat ook niet horen omdat ze daar technologie voor gebruiken op basis van radiogolven en dus straling. Dit zou de eerste 9 weken een risico kunnen vormen voor jou kindje, vandaar dat ze dat bij hen op de praktijk ook niet meer doen tot 12 weken. Eigenlijk net goed dat ze zo voorzichtig zijn...
6 maanden geleden
Reactie op YanaDS
Oei!!! Dat zou dus echt niet mogen! Al gekeken voor een andere gynaecoloog? ...
Het probleem was dat we in het ziekenhuis aankwamen en dat onze gyneacoloog langdurig afwezig zou zijn blijkbaar. Hebben daar dan een andere dokter gezien en moesten dan uit een lijst een nieuwe gyneacoloog uitkiezen om ons op te volgen. Maar alsnog hadden we achteraf wel een naar gevoel hierbij en hadden we de 1e echo anders ingebeeld.. Ik heb ook enorm veel klachten en wilde dit graag met onze arts bespreken. Ze zeiden zet alles maar even op mail voor de andere gynea.. en als het ok was dat ik anders even moest wachten met mijn vragen tot volgende maand..
6 maanden geleden
Reactie op HanckChar
Goh op zich is het feit dat ze het hartje nog niet laten horen niet slecht ...
achteraf gezien zijn we al blij dat we het hartje hebben zien "bewegen" .. het ging bij ons vooral over het feit dat het onze 1e zwangerschap is en dat we met enorm veel vragen zitten.. je wacht dan al een enige tijd op een aspraak met je gynea en dan kom je amper 10min . later terug buiten met de zelfde vragen en nog meer.. zonder enige deftige antwoorden.. dit door tijdsgebrek ofzo?
Al ben ik me er ook wel enorm van bewust dat we al blij mogen zijn dat het tot nu toe allemaal oké is met ons kindje.. en dat ik het gewoon moet loslaten 🫣 Misschien had ik voor een 1e keer gewoon veel te veel verwachtingen :)
6 maanden geleden
Reactie op YanaDS
Erg! Vind het echt onpersoonlijk en helemaal niet empathisch... Hoop jullie ...
Dankje dit hopen we ook.. Samen met partner al afgesproken dat als het volgende keer weer zo verloopt in het ziekenhuis dat we dan een privekliniek nemen of een vroedvrouw aan huis :)
6 maanden geleden
Reactie op Baby VW
Dankje dit hopen we ook.. Samen met partner al afgesproken dat als het volg ...
Helemaal begrijpelijk! En je had echt niet te veel verwachtingen denk ik hoor, je hebt gewoon onmenselijke dokters gehad... Heel erg jammer want het zou zo niet moeten verlopen, een goede gynaecoloog geeft uitleg, neemt tijd, luistert en geeft tips... Mocht je toevallig in de buurt van Tienen wonen (Vlaams Brabant) kan ik je wel een goed ziekenhuis en gynaecoloog aanraden! Zelf was ik ook eerst naar Gasthuisberg in Leuven eerst gegaan, maar mijn gevoel zat er niet goed, was ook helemaal niet persoonlijk daar... Een goede gynaecoloog is echt zo belangrijk tijdens je zwangerschap... Ik wens het jullie anders toe! ✨
6 maanden geleden
Reactie op YanaDS
Helemaal begrijpelijk! En je had echt niet te veel verwachtingen denk ik ho ...
Wij zijn van Antwerpen.
Jha had al jaren mijn vaste gynea. Gewoon jammer dat ze nu juist langdurig afwezig is 🥲 De nieuwe gynea die we nu hebben gekozen hebben we alvast heel veel goede dingen van gelezen en gehoord. Hopenlijk mogen wij idd de volgende keer het zelfde ervaren. 🤞
6 maanden geleden
Mijn eigen berekening is ook 31/12 maar eerste echo pas 23 mei. Hij wou mij ...
Mijn eigen berekening is 26/12 en mijn gynaecoloog zei hetzelfde, dat je best even wacht. Eerste afspraak wordt meestal tussen de 7 en 8 weken gemaakt 😉