22 Reacties

4 maanden geleden

Ik had zelf ook al schrik, maar door de patiënten dat je mee hebt gemaakt heb ik dubbel schrik. Ik denk da ik hiervoor ga passen dus 😅 Ik had zelf persoonlijk schrik, omdat ik ook echt een naaldenfobie heb, ik kijk NOOOIT als ze men bloed nemen, vind het zo vies en hatelijk gevoel. Maar mijn grootste angst is verlamd geraken en niet voor mijn kinderen kunnen zorgen. Dus dan denk ik toch liever door de pijn te bijten 🥲🥲🥲

4 maanden geleden

Reactie op Lolaa1996

Ik had zelf ook al schrik, maar door de patiënten dat je mee hebt gemaakt h ...
Jaaaa helemaal hetzelfde!! Echt!! Zelf prikken bij mensen doet mij niks maar naalden in de buurt van mijn lijf doet mij echt wenen hahahaha (en ik heb tatoeages 🤣)

4 maanden geleden

Ik neem geen epidurale tenzij het echt niet anders kan. Ik ga waarschijnlijk een cursus hieromtrent voor volgen in het 3e trimester, ook om je technieken en houdingen aan te leren die de pijn wat kunnen verminderen en ivm. je ademhaling en puffen tijdens de arbeid. Een vriendin van mij heeft dit ook gedaan en ook haar partner is meegegaan naar deze cursus omdat de man ook zeker een bijdrage kan leveren in de ondersteuning! Zij is zonder epidurale kunnen bevallen, mede dankzij deze tips en cursus. Dus ik ga binnenkort ook eens kijken voor zo een cursus/infosessie. Misschien is dit iets wat je ook kan doen?

4 maanden geleden

Reactie op lotje1994

Ik neem geen epidurale tenzij het echt niet anders kan. Ik ga waarschijnlij ...
Oh super interessant! Dankjewel voor de tip!!

4 maanden geleden

Ik heb geen schrik van naalden maar zou niet weten waarom ik mezelf zou willen verlammen terwijl het lichaam op dat moment ook al iets van natuurlijke pijnstillers aanmaakt, en de epidurale de bevalling waarschijnlijk alleen maar nog langer laat duren en kans op scheuren/knip vergroot. Ik zou het misschien overwegen als ze mn weeën gaan opwekken (wat ik echt hoop te vermijden want daar heb ik echt schrik van). Maar verder liefst een zo natuurlijk mogelijke bevalling voor mij. (Ik besef dat het pijn zal doen, maar dan heb ik in elk geval een beetje gevoel van controle)

4 maanden geleden

Amai wat lees ik hier allemaal heb ik nog nooit gehoord zo een verhalen.. ik zou het zowieso zonder willen proberen ben 3 keer bevallen met.. 1 keer keizersnede dan heb je zowieso geen keuze..

4 maanden geleden

Ik had ook enorme angst van naalden, zo erg zelfs dat een infuus prikken een ramp was. Daarvoor moesten ze een anesthesist oproepen omdat ik het zo bont maakte... Ik wilde zeker ook nooit een epidurale. Maar, de baby wilde maar niet komen,ondanks inleiding. Dus keizersnede. Zelfs toen maakte ik nog protest dat ik echt niet wilde. Maar je hebt weinig keuze dan, tenzij volledige verdoving. Uiteindelijk ben ik 5 keer bevallen via keizersnede met epidurale. Dit verliep telkens heel goed. De anesthesist en waren super begripvol en mijn man mocht bij me blijven. Uiteraard zijn er risico's aan verbonden en in je nooit volledig uitsluiten dat er niks fout loopt. Maar er is tegenwoordig zoveel expertise en vakwerk. Probeer je goed te informeren en geef op voorhand zeker goed aan dat je bang bent. Vraag ook achter de risico's. Ze leggen dat echt wel goed uit. En als je echt niet anders kan, of je nu vaginaal bevalt of via keizersnede, dan kan je nog kiezen. Succes!

4 maanden geleden

Ik vond de naald eigenlijk helemaal geen pijn doen. Er was zoveel druk op mijn rug door de zware buik, dat toen ik de prik kreeg, het gewoon leek of ik kreeg op een bepaald plaatsje op mijn rug een massage. Alsof iemand zijn vinger in je rug drukt op een pijnlijk plaatsje. Het verlichtte de druk en deed dus alles behalve pijn… deed zelfs even goed 😅

4 maanden geleden

Ze zetten de epidurale tijdens een wee. Ik heb de naald zelf nooit gezien. Je bent daar op dat moment niet echt mee bezig. Of ik toch niet. De weeen doen 10x zo veel pijn dan de prik, enige wat je wel kan voelen is een beetje druk. Oneindig veel respect voor alle vrouwen dat het zonder doen

4 maanden geleden

Zoals hier wordt aangehaald zijn er risico´s aan verbonden. Ik kan niet vergelijken want 2x zonder gedaan en kijk uit naar de 3de keer, raar maar waar (':

4 maanden geleden

Ik heb een epidurale gehad omdat het te lang duurde en was helemaal uitgeput. Ik was zo bezig met te focussen op niet bewegen tijdens een wee, dat ik helemaal niets heb meegekregen. Niets gehoord noch gevoeld.

4 maanden geleden

Reactie op Babsss40

Zoals hier wordt aangehaald zijn er risico´s aan verbonden. Ik kan niet ve ...
Kijk je uit naar 3de keer weer zonder? Of naar met deze keer? 🙊

4 maanden geleden

Reactie op Lolaa1996

Kijk je uit naar 3de keer weer zonder? Of naar met deze keer? 🙊
3de keer ook zonder. (: Geeft een enorm euforisch gevoel. Heb vooral veel aan m´n man en op het eind het bad gehad. Zou het heel spijtig vinden als het een keizersnede zou worden ofzo.

4 maanden geleden

Reactie op Babsss40

3de keer ook zonder. (: Geeft een enorm euforisch gevoel. Heb vooral veel a ...
Begrijp me niet verkeerd, goed dat het bestaat heh! In het VK gebruiken ze lachgas, dat leek me altijd wel interessant.. ^^

4 maanden geleden

Reactie op Babsss40

Begrijp me niet verkeerd, goed dat het bestaat heh! In het VK gebruiken z ...
Ja voila! Ik wil liever ook zonder , maar dan zou lachgas inderdaad een goed optie zijn 😅 Maar zal zo een cursud proberen. Heb je nog tips voor zonder?

4 maanden geleden

Bij de bevalling van mijn eerste zoontje bewust gekozen voor geen epidurale. Zoals hier al vernoemd, had ik ook een cursus gevolgd en mijn man was ook meegegaan. Zwanger zijn vind ik maar niks maar de bevalling zie ik wel zitten. Ik vind het prachtig als je het zo bewust meemaakt en je lichaam kan het allemaal 😉

4 maanden geleden

Reactie op Lisa2501

Bij de bevalling van mijn eerste zoontje bewust gekozen voor geen epidurale ...
Waar heb je deze cursus gevolgd en hoeveel sessies waren het?

4 maanden geleden

Zelfde hier grote naalden schrik heb meer dan een week nodig om me mentaal voor te bereiden hiervoor, voor men NIPT had ik bijna een paniek aanval want ik ben een moeilijke om bloed te nemen oftwel komt er geen bloed uit of het stold direct😔 ik ben zelf ook bang voor de epidurale maar ik wil graag natuurlijk bevallen😢, ik heb gelezen als je via infuus pijnstilling krijgt voor de bevalling dat 80% hiervan naar de baby gaat en dat wil ook niet en met een epidurale heb je dat niet dus ik zal de schrik en angst opzij moeten zetten voor het belang van men zoontje🥺

4 maanden geleden

Ik ben al 2 maal bevallen met epidurale, omwillen van inleidingen 1 omdat ze niet van zelf wou komen mits er al redelijk wat ontsluiting was en ik een fit had in mijn vruchtzak en 1 omdat er een ernstige infectie was opgetreden op 36 weken ik zelf heb ook schrik van naalden maar dit doen ze door de weeën door en voel je meer van de weeën dan van de prik zelf al geeft die naald wel ff een koud schokje… het enigste nadeel dat ik had was dat ik begon te trippen door de hoeveelheid de eerste keer dat ik zelfs cocosnoten zag vliegen ( ik weet het klinkt gek) en de tweede keer had ik pas weer gevoel na een x aantal uur in mijn benen maar is altijd goed gekomen. Ik mag ook niet anders bevallen dan met epidurale omwille van een medisch probleem

4 maanden geleden

Na 5u weeen wil je niks liever dan die epidurale. Ze geven eerst een plaatselijke verdoving op we plaats waar ze de epidurale gaan zetten. Niks van gevoeld. En dan pas de dikke naald van de epidurale. Ook niks van gevoeld door de plaatselijke verdoving . Je hoeft nergens bang voor te zijn. Je voelt echt niks!