17 Reacties
2 maanden geleden
Ik zou absoluut voor je geruststelling naar het Verloskwartier gaan, mij hebben ze al vr minder doen komen 🫣, ik zou terugbellen en melden dat je echt ongerust bent, beter zeker zijn 🤗
2 maanden geleden
Reactie op lacerise12
Ik zou absoluut voor je geruststelling naar het Verloskwartier gaan, mij he ...
Ik voel me daar wat ambetant bij omdat ik ze vandaag 2x heb gebeld: de eerste keer bij het bruinverlies, omdat ik daar wel efkes van verschoot. En de 2de keer toen het dan rood werd, omdat ik wou melden dat het van kleur veranderende. Maar beide keren zeiden ze dat het niet nodig was om langs te gaan.
Nu zit ik met de vraag bij mezelf: "Vanaf wanneer bel ik nog eens? Wacht ik tot de buikpijn erger wordt, of tot er echt bloed is?" 😅
Ik dacht af te wachten wat de avond nog zal brengen. Als het zo blijft, om dan toch nog eens te bellen om te zeggen dat ik me zorgen maak (net zoals de 2x andere keren vandaag).🫠
2 maanden geleden
Reactie op Laura0212
Ik zou ook naar de materniteit gaan. Rood slijmverlies kan ook alleen maar ...
Het is niet in mijn onderbroek zelf, enkel bij het afvegen. Dat was voor hen een geruststelling, vermoed ik. Maar als het zou aanhouden, ga ik inderdaad wel nog eens bellen om te vragen of ik toch mag langsgaan. 🫣
2 maanden geleden
Mijn schoonzus had mij aangeraden om eens naar een vroedvrouwen praktijk te gaan. Zij komen ook langs na de bevalling om te kijken of alles goed gaat en om geruststelling te geven. Je kan hun dan ook eventueel inschakelen voor hulp in huis. Ook doen zij heeel veel infosessies ter voorbereiding,…
Maar nu tijdens de zwangerschap kan ik daar ook terecht voor al mijn ‘kleine’ en grote paniekjes. Zij doen ook tussentijdse controles als je de periodes tussen de echo’s te lang vindt.
Ik kan 24/24, 7/7 terecht bij hen. Misschien kan je ook terecht bij een vroedvrouw?
2 maanden geleden
Als jij je zorgen maakt en niet gerustgesteld zijt door hen zou ik blijven aandringen. Des te beter als er dan niets ad hand is maar dan ben jij ook gerustgesteld. Wat ook heel belangrijk is.
2 maanden geleden
Ik zal zonder te bellen of iets direct langs gegaan zijn. Dan moeten ze wel alle nodige controles uitvoeren. Vooral als ik me ongerust voel, zonder enige twijfel. Als je op het internet zoekt zie je ook verschillende dingen staan. Al hebben ze gelijk en is het onschuldig, maar dan ben je minstens gerust.
2 maanden geleden
Ik zal zonder te bellen of iets direct langs gegaan zijn. Dan moeten ze wel ...
Onrustig voel**
2 maanden geleden
Kleine update en lesje geleerd: ga altijd langs bij twijfel.
Uiteindelijk blijkt mijn baarmoederhals verkort te zijn en meteen 2 weken rust voorgeschreven. De 2 (verkorting baarmoederhals vs. rood slijmverlies) staan eigenlijk los van elkaar. Maar het is omdat ik binnenging voor het slijmverlies, dat ze dit ontdekten. Morgen opnieuw langsgaan voor verdere testen.
Ons baby'tje zelf maakt het goed: sterke hartslag, genoeg vruchtwater, lekker actief in de buik. Dus over hem maken we ons nu geen zorgen. En de rest wordt nu beter opgevolgd.
Merci voor jullie berichtjes en aanmoedigingen om toch langs te gaan. ❤️ Het was niet wat ik had verwacht,maar zo dankbaar dat hierdoor dit ook werd ontdekt en we verdere verkorting hopelijk kunnen voorkomen. 🙏🏼
2 maanden geleden
Reactie op JesminaM
Kleine update en lesje geleerd: ga altijd langs bij twijfel.
Uiteindelijk ...
Gelukkig ben je langsgegaan. Nu ben je er wrs ook op tijd bij geweest en is het hopelijk met 2weken rust beter.
2 maanden geleden
Reactie op marbieke
Hi Jesmina,
Hoe gaat het nu met je? Hopelijk helpt het rusten je goed en ...
Hey Marbieke, lief dat je nog even polst. ❤️
Ik ben ondertussen in het ziekenhuis opgenomen omdat ik naast de verkorte baarmoederhals, ook positief heb getest op de partus-test. Kort uitgelegd: daarmee sporen ze een eiwit op dat een vroeggeboorte voorspelt. Ik heb longrijping gekregen en wordt dagelijks 3 keer aan de monitor gelegd om weeën op te sporen. We willen koste wat kost proberen de 32weken te halen (net in week 28 gekomen). 🤞🏻🍀 Ik hou me hier koest in het ziekenhuis, hopend dat ons klein mannetje nog minstens één maand knus blijft zitten, liefst nog langer. 😊
2 maanden geleden
Reactie op JesminaM
Ik ben ondertussen in het ziek ...
Dag Jesmina, ik schrok van je berichtje. Ik ken je niet echt maar je bent altijd zo lief en behulpzaam voor iedereen hier op het forum dat het me echt raakt dat je bent opgenomen. Ik duim voor jullie en hoop dat je babytje nog lang in je buik mag blijven. Ik denk aan jullie en wens jullie veel courage (zoals we dat hier in Antwerpen zeggen) 🍀🍀
2 maanden geleden
Reactie op JesminaM
Ik ben ondertussen in het ziek ...
Dat wordt een stevige maand voor je… ik duim mee dat hij nog lekker lang bij je mag blijven! Ik ben er van overtuigd dat hij het liefste bij jou blijft ❤️. Veel moed en succes 🍀