25 Reacties
6 maanden geleden
Ik ben in mijn vorige zwangerschap ( maart 2022) van een heel pakje naar 2 sigaretten gegaan en dan op paar dagen tijd naar geen.. ik ben nu nog steeds gestopt en echt beste beslissing ooit! Ik dacht als ik niet kan stoppen voor mijn kind dan kan ik het nooit!! Heel veel succes !! 💪🏻 je kunt dit
6 maanden geleden
Reactie op laurayaya
Rook jij ook? Is een groot schuld gevoel hè , ik ben wel al veel minder gaa ...
Ja ik ben hele zware roker, was tot 3 maanden geleden camion chauffeur… zegt genoeg denk ik haha… onverwacht zwanger geworden en ineens m’n leefstijl om moeten gooien, van leven op caffeine en sigaretten naar gezond drinken en dus minder roken, elke sigaret voel ik me schuldig maar ik heb het zo nodig. Vooral als ik me zo slecht voel…
Doe het wel heel veel minder. Probeer 5 Max op een dag. Maar echt stoppen lukt niet…
6 maanden geleden
Reactie op Suziee2024
Ja ik ben hele zware roker, was tot 3 maanden geleden camion chauffeur… zeg ...
Ja ik ook heel zware roker altijd geweest , nu ook veel minder , heb op mijn 1ste zoon gestopt op 4maand ongeveer . Maar elke zwanger schap is anders ben zo bang elke keer ik er 1 opsteek . Tis een groot schuld gevoel
6 maanden geleden
Ik wou dat ik tips had, maar helaas.. elke dag opnieuw denk ik “nu gaat het lukken”, maar dan toch steek ik 1 op. Moet ook wel zeggen dat al die emoties, veranderingen, onvoorspelbaarheden het niet makkelijker maken.
Trouwens, ik vind het echt supermoedig dat je dit hier durft posten, want er gaan sowieso veel dames zijn met oordelen. Er gaan er ook zijn die willen zeggen “stop toch gewoon”, maar jij en de andere rokers hier weten dat dat niet zomaar “gewoon” gaat. Merci om dit topic te openen, ik voel me plots 10x minder eenzaam! ❤️
6 maanden geleden
Reactie op Sara1818
Ik wou dat ik tips had, maar helaas.. elke dag opnieuw denk ik “nu gaat het ...
Alles is altijd makkelijker gezegd dan gedaan . Tuurlijk wil ik een gezond kindje en tuurlijk weet ik dat die 5 of 4 sigaretten da ik opsteek niet goed zijn en risico’s zijn. Maar dan denk ik laat ze maar praten en oordelen , met steun van andere die in zelfde situatie zitten komen we er mss samen uit 🩷
6 maanden geleden
Reactie op laurayaya
En rook jij ook nog ? Hoever ben jij? Ik zelf ben 7 weken 4 dagen . Ik rook ...
Ik ben vandaag exact 7 weken. Het hangt echt af van dag tot dag, soms zelfs maar 1 of 2, soms 5 of 6. Ik breek ook regelmatig een stuk af om toch dan precies minder te roken. Wij gaan binnekort op weekend met familie en niemand, behalve mijn man, weet dat ik nog rook. Dus ik hoop dan te stoppen omdat het niet anders kan.
6 maanden geleden
Ik ben nu bijna 9 weken.. was ook een enorme roker! Van de ene op de andere dag gewoon gestopt omdat ik ZO misselijk en ziek was !! Een geluk bij een ongeluk 🤮😁 Maar stoppen op zich vind ik niet lastig omdat ik weet waarvoor ik het doe.. en ook enorm graag borstvoeding wil geven 😊 suc6! en vooral naar je eigen lichaam luisteren.. want te veel stress is ook niet goed..
6 maanden geleden
Reactie op laurayaya
En rook je dan even veel of hoeveel per dag? Of toch minder ?
Ik was echt een kettingroker zoals ze zeggen. Ben nu al iets geminderd maar nog altijd te veel ma ik weet niet. Mijn stress van op het werk en thuis omdat ik alles zelf moet doen ja dan geijp ik terug naar de sigaret. Ik weet dat is fout. Maar dan hoor ik ook zoveel verhalen die bij al hun zwangerschappen gewoon zijn blijven roken en evenveel en dat er niks met hun kinderen zijn. Ik denk gwn dat ofwel gaat het goed ofwel niet. Ik vind het gewoon niet leuk als andere mensen die niet roken, gaan klagen over het feit dat je wel rookt. Ja stoppen of minderen is makkelijker gezegd dan gedaan
6 maanden geleden
Reactie op Sara1818
Ik wou dat ik tips had, maar helaas.. elke dag opnieuw denk ik “nu gaat het ...
Inderdaad al die oordelen laat het voor wat ze zijn. Ik vind het ook heel moedig dat toch iemand er durft over te beginnen en ja het is makkelijker gezegd dan gedaan ‘stoppen’.
6 maanden geleden
Ik ben zelf gestopt bij mijn eerste zwangerschap. De maand dat ik zwanger werd in een keer. In plaats daarvan dronk ik koffietjes, nog steeds! Ik beperk het tot 2 per dag wat heel lastig gaat omdat ik er normaal veel meer drink. Maar ik snap dat het moeilijk is, ik heb meerdere vriendinnen die zijn blijven roken tijdens de zwangerschap, overigens kregen zij gezonde baby’tjes. Dit is natuurlijk niet dat het het goedkeurt maar voel je ook niet te schuldig. We zijn tenslotte allemaal mensen toch? Het is nu eenmaal enorm moeilijk. Ik wens je veel moed met het stoppen!