9 Reacties
2 maanden geleden
Hallo Delphine! Ik heb niet zozeer ervaring met het niet bijkomen (ben nu 27w5d en 4kg bij), maar wel met de constant gespannen buik. Vorige week hebben ze mij aan de monitor gehangen en daar zagen ze dus een constante spierspanning, wat die pijn verklaart. Ik heb namelijk ook echt pijn aan mijn buik als ik rechtsta. Heb jij dat ik ook?
Ik maak me er wel wat zorgen over, dus heb overmorgen een afspraak bij de gynaecoloog.
Los van de pijn aan mijn buik, blokkeert mijn rug, dus ook eigenlijk een constante pijn daar. Kiné doet iets, maar neemt het niet helemaal weg. Ik kan dus ook alleen nog maar liggen in de zetel.
Ik was “blij” om jouw berichtje te lezen, omdat er dus dan toch nog mensen zijn die en rugpijn hebben en een constant gespannen (pijnlijke) buik. Want online vind je enkel info terug over de harde buiken, maar dat is het niet echt, want het gaat niet weg.
2 maanden geleden
Reactie op Sara1818
Hallo Delphine! Ik heb niet zozeer ervaring met het niet bijkomen (ben nu 2 ...
Dag Sara,
Heb niet constant pijn aan mijn buik, maar is eerder irritant (op dagen dat ik niks doe, letterlijk plat ligging de zetel en alleen maar slaap)
Op dagen dat ik wel iets ervaar ik wel echt pijn. En die geblokkeerde rug (rechts onder) daar kan ik je idd volledig in volgen. Heb dit ook al echt een maand. En zondag hebben we gras gezaaid enzo en had ik het gevoel dat ik tijdens het stappen precies door mijn rug zakte aan die kant. Kreeg toen ook echt een gespannen buik, pijn in mijn onderrug, en mijn rechterbeen voelde heel raar aan.
Ik ben benieuwd naar morgen… en ben blij dat ik idd niet de enige ben op dit moment.
2 maanden geleden
Hoi dames, ik ben zelf zo’n 3kg bijgekomen en 1kg weer afgevallen. Volgend mijn gynaecoloog is dat heel afhankelijk van vrouw tot vrouw en zwangerschap tot zwangerschap. Daarnaast is mijn buik ook voortdurend hard en voel ik mij een sterk opgeblazen ballon. Het zorgt dat ik veel zucht en mss nog meer kortademig ben. Mijn gynaecoloog vond het een normaal kwaaltje.. Hij verwees naar mijn menstruatie waar ik voordien ook veel van af zag, dat je dan ook gevoeliger kan zijn voor alle andere kwaaltjes. Mijn baarmoederhals was verder perfect en dat leek hem het belangrijkste. Samen met de baby uiteraard. Maar ik maakte me ook enorm zorgen en dat was voor hem totaal niet aan de orde.
2 maanden geleden
Reactie op Maité87
Hoi dames, ik ben zelf zo’n 3kg bijgekomen en 1kg weer afgevallen. Volgend ...
Dat is goed nieuws! De gynaecoloog wil ook mijn baarmoederhals controleren woensdag. Bij mij doet de buik ook wel echt pijn helaas en mijn rug speelt me dan ook parten. Ik kan eigenlijk niets meer, koken, wassen, een beetje stofzuigen, autorijden, … niets lukt nog. Op een stoel kan ik nog maximaal 15minuutjes zitten. Had het me wel anders ingebeeld..
2 maanden geleden
Hoe groot ben je? Lijkt me vooral wat afhankelijk van je BMI voor je zwangerschap. Hoe meer reserves je op voorhand had, hoe meer kans dat de baby wel toekomt. Als de echo's altijd goed waren en de baby groeit goed, dan zal je wel voldoende bouwstoffen voor de baby gehad hebben tot hiertoe. Om maar een idee te geven, ik ben wel al 6kg bijgekomen, maar ik kom van 52kg en zit nu op 58kg, nog steeds onder jou gewicht. Ik ben 1m65, dus als jij ongeveer even groot bent, heeft jou baby nog altijd genoeg reserves om uit te putten denk ik dan 😉
2 maanden geleden
Hey! Ik ben ook niets bijgekomen. Denk nu +1 kg (32 weken) baby zit goed op gewicht volgens echo’s en ik voel dat ik zelf wat ben afgevallen (heb een beetje overgewicht). Ik heb ook niet het gevoel dat ik veel vocht ophou. Als ik veel moet rechtstaan heb ik ook veel last van harde buiken. Gynae raadde aan om daar magnesiumsupplementen voor te nemen. Dit doe ik nu enkele weken en helpt precies wel.
2 maanden geleden
Ik ben 26 weken , en ben 5 kg afgevallen begin zwangerschap ,en 1 kg bij komen . Maar babytje doe het goed.