20 Reacties

2 maanden geleden

Hier hetzelfde, ik trek er mij niks van aan en zie nu pas wie mijn echte vrienden zijn en mensen die echt blij zijn voor ons. Ik stuur niet meer uit mezelf en het interesseert me ook eigenlijk niet meer😂

2 maanden geleden

Reactie op Tiara-27

Hier hetzelfde, ik trek er mij niks van aan en zie nu pas wie mijn echte vr ...
Ja ik zou die mentaliteit van jou ook moeten hebben maar het lukt me precies niet 🥲 ik trek me alles teveel aan haha

2 maanden geleden

Hier ook, zelfs iemand die me ontvriend heeft.. zij proberen al 1,5 jaar zwanger te worden .. wat erg is voor hun maar ik kan hier ook niet aandoen dat het bij ons wel gewoon gelukt is.. jammer maar het zegt meer over hun dan over ons. Ik ben ook van principe dat ik graag dingen deel want ik ga (waarschijnlijk) maar 1x zwanger zijn.

2 maanden geleden

Reactie op Nele2410

Hier ook, zelfs iemand die me ontvriend heeft.. zij proberen al 1,5 jaar zw ...
Oh dat is inderdaad echt jammer! Want inderdaad, jij kunt daar niks aan doen en je kan moeilijk jouw leven on hold zetten tot het bij hun gelukt is… zo werkt het niet. Natuurlijk wel spijtig voor hun! En ja ik weet nog nog niet of dit mijn enige zwangerschap zal zijn of niet (hangt af hoe de opvoeding ect verloopt) dus wil ik er zoveel mogelijk van kunnen genieten.

2 maanden geleden

Hier hetzelfde.. hoor sommige mensen echt super weinig. Voel me er ergens ook heel slecht door maar heb wel echt iets in mij dat als ze zichzelf nu niet laten horen ze er ook niet ineens moeten staan als de kleine er is.. ik denk zelf ook dat er veel vriendschappen gaan beëindigen vanaf dat de kleine er is. Nu merk je pas wie je echte vrienden zijn

2 maanden geleden

Hier zelf mijn schoonmoeder die sinds 15w (nu25w) niets meer heeft laten horen van haar naar mij of mijn man toe..

2 maanden geleden

Reactie op Sb1998

Hier hetzelfde.. hoor sommige mensen echt super weinig. Voel me er ergens o ...
Jaa inderdaad! Daar vrees ik ook voor. Soms voelt het best wel eenzaam aan :/

2 maanden geleden

Reactie op Tiara-27

Hier zelf mijn schoonmoeder die sinds 15w (nu25w) niets meer heeft laten ho ...
Ja amai!! Dat is ook iets wat stekt… hoezo zelf. Dat begrijp ik toch niet

2 maanden geleden

Reactie op elighes

Ja ik zou die mentaliteit van jou ook moeten hebben maar het lukt me precie ...
Ik ben sinds mijn zwangerschap gestopt met social media. (Enkel vrienden die nu opbezoek komen weten dat ik zwanger ben) Ik heb zo geleerd om op een andere manier dingen te delen met andere. Met mensen waar ik zelf iets aan heb en oprecht geïnteresseerd zijn. Dat zorgt er ook voor dat ik mij minder aantrek wat andere denken. Bv. Ik maak een herinneringen doos voor als het er is. Ik hou een foto boek bij met de echo’s,… Er komen soms buren op bezoek, vrienden (zeer beperkt aantal), mijn nichtje, familie,… Zij komen langs en vragen of ik foto’s heb van de kleine en dan doorbladeren we samen door het boek en kan ik ook dingen of verhalen er rond vertellen. Daar haal ik meer geluk uit. Door social media weg te doen leef je meer in het hier en nu en leer je dat geluk dat je krijgt van die ene like op een andere manier te vinden. Bv. Ik ben een moestuin gestart en af en toe geef ik op straat gratis groenten weg. Iemand die op mijn kartonnen bak een dankjewel heeft geschreven doet mij veel meer dan die domme like. Ben je echt geïnteresseerd in mijn leven kom dan af en dan zal ik je van alles vertellen en tonen over mijn leven. Je verliest ook geen vrienden je ontmoet mensen echte mensen die er ook echt zijn en om je geven.

2 maanden geleden

Niets van aantrekken! Mensen die je ontvolgen zijn al helemaal geen meerwaarde in je leven, dus wees blij. 😉

2 maanden geleden

Ik begrijp je helemaal! Enerzijds één kant van partners kant die echt niets interesse tonen. Ookal was dat vooraf ook al niet hoopte ik wel dat dit iets zou veranderen. Anderzijds, wat ik veel erger vind is iemand waar ik voordien een heel erg sterke connectie mee had me vlak voor de zwangerschap (ik denk wegens een nieuwe liefde) compleet heeft laten vallen. Er is langs haar kant zelfs geen proficiat gekomen, laat staan interesse of een berichtje. Heel erg jammer en pijnlijk. Hopelijk kan ik het allemaal een plekje geven en besef ik snel dat zij al het verdriet niet waard is

2 maanden geleden

Over dat ontvolgen: ik heb dat in het verleden ook al gedaan bij mensen waar ik toch al jaren geen echt contact had toen onze kinderwens maar niet lukte. Ik kon toen geen zwangerschapsfoto's of aankondigingen meer zien op den duur, kon er echt van janken. Als het geen vrienden waren had ik dan geen zin in baby-spam. Klinkt heel bitter, maar je snapt het pas als je het zelf meemaakt en heeft ook niets te maken met niet blij zijn voor de andere, eerder met verdrietig zijn voor jezelf en jezelf beschermen. Mij hebben ook mensen ontvolgd, maar ik probeer dat niet persoonlijk te nemen omdat ik weet dat het gevoelig kan liggen. Zelfs bij vrienden kan dit meespelen en de reden zijn van minder contact, niet iedereen is open hierover. Om even een ander perspectief te bieden 🤗

2 maanden geleden

Reactie op meganneke

Ik begrijp je helemaal! Enerzijds één kant van partners kant die echt niet ...
Ohn dat is echt jammer om te lezen! En natuurlijk is ze jou niet waard!! Her loss!!

2 maanden geleden

Reactie op nadinevpl

Over dat ontvolgen: ik heb dat in het verleden ook al gedaan bij mensen waa ...
Zo had ik het nog niet bekeken, dankjewel! Moet inderdaad voor zo iemand lastig zijn om te zien 😕

2 maanden geleden

Je gaat daar super veel uit leren! Gewoon erover proberen zetten + je leert nieuwe mensen kennen 😏

2 maanden geleden

Heel herkenbaar, dus het doet deugd om te lezen dat ik hierin niet alleen ben. Ik ben een bam en moest direct stoppen met werken toen ik ontdekte dat ik zwanger was. Ik vind het vaak heel lastig om alleen thuis te zitten, weinig sociaal contacten. Als ik dan al sociaal contact heb, is het omdat ik precies telkens de eerste stap moet zetten om af te spreken. Daar kan ik dan over piekeren. Hoewel ik me ook wel bewust ben dat anderen wél moeten werken en zelf ook nog een sociaal leven hebben. Maar soms nemen de emoties hierrond het sneller over dan m'n ratio ☺️

2 maanden geleden

Gewoon sociale media buitengooien, niemand die je nog kan ontvolgen en waar je over moet piekeren. 😅 Veel aangenamer leven. Hier al 3 jaar geen insta en fb meer!

2 maanden geleden

Ik praat meer met jullie hier in de groep of met jullie in de chat van insta, dan dat ik met mijn vrienden praat over de zwangerschap. Ik post bewust niets over de zwangerschap, zij die mij bezoeken of mee afspraken komen er wel achter. Die paar vriendinnen die het dan wel weten, doen nu heel vaak samen iets en ´vergeten´ mij mee te vragen want ´wat zou jij er zwanger aan hebben´. Ik probeer me erover heen te zetten, maar het valt mijn man ook op en hij heeft het er lastiger mee dan ik dat ik niet mee word gevraagd. 😅 Maar kijk, ik leer kei toffe vrouwen kennen via deze app die in dezelfde fase als ik zitten. Het doet me enorm deugd om met jullie over zwangerschaps-zaken te praten. Maar dus euh, ik pleit nogmaals om eens samen af te spreken met een grote bende! 😁

2 maanden geleden

Reactie op JesminaM

Ik praat meer met jullie hier in de groep of met jullie in de chat van inst ...
I’m in!!!

2 maanden geleden

Ik zou me hier niets van aantrekken moest ik jou zijn, is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan want ik trek mij ook veel te vaak dingen aan, maar zo zie je wel direct wie je echte vrienden zijn en wie je zeker ook moet koesteren en betrekken eens je kindje er is! 😊 1 van de broers van mijn wederhelft horen we nooit, toont ook niets van interesse in de baby, we sturen wel af en toe een update in de familie-chat en zet dan een 👍 maar meer niet. Hij woont in Gent dus niet direct bij de deur maar een telefoontje gaat natuurlijk overal.. 😅 1 heel goeie vriendin hoor ik ook nog veel maar minder, ze denkt er ook niet meer aan om te vragen hoe het is, maar denk dat dit normaal is gezien ze zelf 2 maand geleden bevallen is en ik weet als ze bv. een halve of hele dag niet antwoordt dat het gewoon druk is met haar kleintje.. Zelf krijg ik anders wel regelmatig berichtjes om te vragen hoe het gaat, van mijn dichtste vriendinnen sowieso, een goeie kameraad, ook van de vrouwen van een mannelijk vriendengroepje van mijn partner krijg ik nu meer berichtjes. Van een paar oud-collega's wat wel fijn is, want van mijn eigen collega's ben ik niet te spreken momenteel 🫤🫤. Ik ben vroeger thuisgeschreven door de gynaecoloog en ben nu dus al 3 weken thuis, normaal mocht ik de eerste week van september in zwangerschapsverlof. Eerste en enige berichtje dat ik kreeg van een collega was: 'jajonges nu hebt ge ons wa aangedaan ze, azo een zottekot hier, azo in de shit zitten hier'. Het is natuurlijk augustus, weinig volk door verlof en ik had ook van mijn hoofdverpleegkundige een uurrooster gehad met nog 12 late shiften in augustus 🤔🤔 wat niet slim was van haar in de laatste maand natuurlijk! Nu moeten ze die shiften allemaal vervangen maar ik vind niet dat dit mijn fout is. Dus dan liever minder berichtjes dan zo'n berichtjes 😅. Ik zou moest ik jou zijn gewoon blijven posten waar je zin in hebt, het is een periode die soms ook sneller voorbij gaat dan we willen! Geniet er maar van! En zij die er niet tegen kunnen of niet blij voor je zijn zijn geen echte vrienden 😊